Peppep Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har vært syk siden tirsdag, det begynte med kvalme og oppkast, men har bedret seg utover uken. Nå er jeg en del bedre, men har magesjau. Magen lager de underligste lyder (som rumling, men.. mye mer og høyere, høres ut som om det er full ommøblering der flere ganger i timen), og har konstant diaré selv om jeg spiser mye salte kjeks og slikt for å prøve å motvirke det. Drikker en del Biola. Har noen "akutte" tips? Grunnen er at jeg egentlig skal på julebord i kveld. Har egentlig gitt opp, og funnet ut at det ikke blir noe av, men hvis noen har råd som kan hjelpe (enten det er "kjerringråd", medisiner eller noe annet), så vil jeg gjerne prøve det og se om det hjelper. Alt settes stor pris på. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Du kan prøve imodium (loperamid). Kjøpes reseptfri fra apoteket. Følg brulsanvisningen. Ellers må jeg minne deg på at du må drikke "rikelig", pga. diaren. Lykketil Vaio Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Takk for tips. Kanskje et skudd i blinde, men kan alkohol faktisk hjelpe? Dette er ikke et desperat forsøk på å gi meg selv en unnskyldning for å kunne drikke i kveld, men et forsøk på fornuftig resonnering. (Jeg skal uansett ikke være hard på flasken.) Grunnen er at jeg for en del år siden var i syden (Spania) flere år på rad. Hvert år fikk jeg litt magetrøbbel, diaré ol. frem til første året jeg drakk. Da var det ikke antydning til magetrøbbel. Det har jo en logisk forklaring i forhold til en eventuell bakteriell årsak til mageproblemene, og at alkoholen reduserer/fjerner dette. Har for øvrig sjekket Felleskatalogen, og at alkohol ikke reagerer med Imodium. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Du kan prøve imodium (loperamid). Husk bare at imodium ikkje "fikser" noe. Den kun stopper. Dvs, du må ta noe for å få vekk problemet til magesjauen. Lenke til kommentar
Sommertroll Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Et lite tips: Farris er lurt å drikke ved diare. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Cola virker. Det "binder" magen. Mamma er sykepleier. Hun sier en blanding av saft og litt salt skal hjelpe. Viktig å få i seg salt, siden man mister mye væske og salt i kroppen når man har magesjau. Er sikkert ikke så godt, men skal i hvertfall virke bra. Farris pluss salte kjeks er også et gammelt triks. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Farris/saft var nytt, men salte kjeks og biola har jeg som nevnt spist/drukket mye av. Takk for tipsene, Imodium var ikke så effektivt som jeg håpte på, men nok til at jeg kom meg på julebordet likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå