Shruggie Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kan man stryke pga rasisme? Den var ny! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Skolen har helt sikkert regler mot det. Derfor naturlig at en stil med rasistisk innhold strykes? Forøvrig enig i at det var helt uakseptabel oppførsel av vakten. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 denne tråden er bare bullshit ser det ut til.. man får ikke vite at man stryker samme dagen. fuckin' attention hoes Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Å skrive om rasisme er ein sak, men å skrive nedsetjande om andre er vel lite lurt. Utan at eg har lese stilen og veit kva som står der altså, men det hadde vore interessant å visst. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 En bør være forsiktig med hvor, og i hvilke sammenhenger, man velger å fortelle sannheten om fremmedkulturelle innvandrere. Mange takler ikke å høre slikt, noe som du nå har fått oppleve. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Sannheten? Hva er den ene og sanne sannheten? Og hvordan i alle dager vet du at han skrev denne såkalte "sannheten"? Endret 28. november 2008 av qweac Lenke til kommentar
Kevin1337 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Unnskyld meg, men er det rasistisk å skrive om FAKTA? Er jo ikke rasistisk å skrive om holdningene til utlendinger, basert på statestikk, erfaringer osv? Omfg Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kommer an på hvordan man formulerer teksten det. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Legg ut stilen da, så får vi se om det var rasistisk eller ei. Rasismebegrepet blir mer og mer misbrukt derfor hadde det vært interessant å se om det er tilfellet denne gangen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hah, alle fikk som fortjent med andre ord . Jeg lo, hardt. Om det er rasistisk å skrive sannheter? Spørs hva slags "sannheter" du skriver om. Noen hevder Mein Kampf inneholder sannheter. Gjør det ikke noe mindre rasistisk ei heller sant. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Unnskyld meg, men er det rasistisk å skrive om FAKTA?Er jo ikke rasistisk å skrive om holdningene til utlendinger, basert på statestikk, erfaringer osv? Omfg Word. Men jeg har ikke gjort noe galt, alt er fakta sant, og det blir diskutert i essayet om hva som irriterer meg med utlendinger, null rasisme, jeg nevner på slutten av att jeg ikke er noen rasist, altså av essayet, at jeg ikke er noen rasist, men generer dette på fakta funnet diverese steder og tidligere erfaringer, dette er mine meninger altså ESSAY. 4 andre som skrev nesten prikk likt meg, og han satte seg ikke ned for å se på dems tentamen. Men han vet att jeg har vært i mang en slagsmål med utlendinger ettersom att han "henger" med alle utlendingene i friminuttene som bare er trøbbelmakere etc. Synes det er rett og slett dårlig gjort og diskriminerende og i det hele tatt lese stilen, det viser igjen hva jeg prøver å få frem i stilen. Jeg drar heller ikke alle under en kam i essayet som jeg også nevner der. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Legg ut dette essayet ditt da, så får vi se hva det er snakk om. Det å hevde at man ikke er rasist når man har akkurat lirt av seg masse rasistisk fraser er ikke noe form for legitimitering av påstandene sine. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Legg ut dette essayet ditt da, så får vi se hva det er snakk om. Det å hevde at man ikke er rasist når man har akkurat lirt av seg masse rasistisk fraser er ikke noe form for legitimitering av påstandene sine. Jeg har den ikke her. Den ligger på skolen. Skal legge den ut etterhvert. Må skrive nye på Tirsdag uansett. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Der ser du, og disse skal sitte og passe på masse elever. Snakket nå med rektor, han ble tatt for uaktuell oppførsel og måtte levere fra seg stilen og skylder en unnskyldning. Det som var morro var att jeg beskrev frekkhet blant mange yngre muslimer i dette essayet xD Hvem som helst kan sitte og passe på en gjeng elever som skriver en stil. Det er derfor det ofte er pensjonister med Allers og kaffetermos som passer på under tentamen o.l. Skjønner ikke helt hvorfor vedkommende ikke bare nektet og gikk rett til rektor. Men, da ville kanskje ikke historien blitt like bra. Man skal ikke kunne stryke hverken for å skrive om rasisme eller skrive rasistisk; så lenge man holder seg til emnet og skriver nogenlunde vettugt. Derimot kan man stryke for å være elendig i å skrive. Flaks han hadde "glemt" stilen på skolen. Hadde vært artig med en titt. denne tråden er bare bullshit ser det ut til.. man får ikke vite at man stryker samme dagen. fuckin' attention hoes Hojee! Endret 30. november 2008 av Mathiassky Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Haha. Be om å få den vurdert av en annen lærer, som tåler at folk kaller en spade for en spade - og ikke "spiss metallgjenstand med treskaft, ca. 120cm lang, egnet til å grave i jord og grus". Etter min mening skal man skrive en ganske kraftig grov stil, før man får slike reaksjoner. "Jeg er dypt uenig i dine meninger, men vil inntil døden forsvare din rett til å ytre dem" - selv om dette er noe folk bare sier, fordi de vet at de aldri blir nødt til å dø for andres meninger, er det et ganske bra ordtak. Vis det til læreren din. En litt morsom sak: En i klassen min på GK skrev et essay på engelsktentamen, om USAs krigføring i den 3. verden - ganske objektivt skrevet faktisk, hvor han drøftet saken fra flere sider. Problemet her var jo at vår kjære engelsklærer var fra en av disse røde statene midt i USAs "bibelbeltet", og hun kalte ham inn til møte og klagde til rektor osv. Han leverte stilen til to andre engelsklærere på skolen, og spurte om de kunne rette essayet hans - her fikk han betydelig bedre karakter. Deretter samlet han alle 3 kopiene og gav dem til rektor. Mener det var en toer han fikk til karakter i utgangspunktet, men fikk til slutt en firer. Uansett, det er aldri lurt å ytre sterke meninger i skolestiler, enten det er snakk om politikk eller religion. Det ender bare med bråk. Det er kanskje greit på en tentamen, hvor stilen blir rettet av faglærer som du kjenner til en viss grad - men på eksamen blir stilen din sendt til en sensor du aldri har møtt. Endret 30. november 2008 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Det er forjævlig at man skal måtte sensurere seg på skolen. Det er ikke demokratisk. Når det er sagt syntes jeg at når du har skrevet en stil som er så "på kanten" at du får reaksjoner på rasisme, bør du muligens gå i deg selv litt :| Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Skrev mest om arbeidsløshet og statistikker fra fenglset. "Altså mange utlendinger er arbeidsløse og sitter bare på ræva og klager, klager, klager og klager. Siden de ikke får seg jobb i Norge pga. dårlig ordforåd etc. men de gidder jo ikke å lære seg norsk den tiden de sitter på ræva og krever penger fra staten. De utvikler liksom ord utifra slang" Det er ett utdrag jeg kan huske, men det er bare sannhet. Sannhet kan ikke gis dårlig karakter så lenge man holder seg til tema. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Nei, det er ikke en sannhet. Det er din mening, og bør ikke brukes i et essay på skolen uten gode kildehenvisninger o.l. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Haha, fantastisk! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Nei, det er ikke en sannhet. Det er din mening, og bør ikke brukes i et essay på skolen uten gode kildehenvisninger o.l. Haha ... Ren poesi! Ser for meg han vikarlæreren fikk bakoversveis når han leste det. Kanskje litt "krasst" skrevet, men jeg må si meg enig i at det ikke er langt i fra sannheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå