Eirik Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Takker for det Beskriver det bare her da. Kan adde det i loggen seinere. Lakken jeg brukte var Sort Halvblank fra Europris. Koster 37 kroner for én boks. Jeg brukte ca 4 bokser. Regner med at hvilken som helst lakk fungerer, så lenge det er halvblank. Blank vil bare gi gjenskinn, noe som ikke tar seg godt ut om man vil ha litt lys osv. Det jeg gjorde først var å ta ut alt som kan taes ut. Slik som sokkelen som PSU'en står på , og sokkelen til HDD-bayen. Selvsagt skru ut alt av plastikk osv. Man fjerner lett alt av metall, ved å frese vekk popnagler osv med en dremel. Deretter tok jeg å gikk over hele ramma og alt som skulle lakkeres med hånda, for å kjenne etter ugjevnheter. Fant jeg noe, pussa jeg det litt med p800 sandpapir. Så, er det å gi kabinettet en dusj. Er jeg gal? nei. Bare syns å lakkere over en masse støv og drit. Etter det, rensa jeg de mest synlige delene med litt lynol. Masker for guds skyld over steder hvor du har gjenger, slik at de ikke blir blokkert av lakk. Så er det bare å lakkere. Hvis man ikke vet noen ting, what so ever, om lakkering, såå: Heng de mindre delene opp etter tråder. Pass på at det ikke kommer i veien, slik at man får steder hvor det ikke kommer lakk. Selve ramma lot jeg bare stå på en stol. Det viktigste er at du aldri må holde boksen i ro. Hold den i bevelgelse fram og tilbake hele tiden, hvis ikke begynner det å renne. Jeg lakkerte bare ett lag, men gikk over en gang til der hvor det var behov for det Tar 2 timer for lakken å tørke, men la det stå i 24 timer. Bilder fra prosessen: (fant det litt unødvendig å ha det i loggen, men kan legge det der om det er ønske om det) Håper det var en grei nok gjennomgang ! Endret 8. februar 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Fortsatt fult lovlig å 'ytre meninger' her Endret 9. februar 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hvorfor ikke matt lakk? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Funker sikkert det og. Men jeg syns det er mer enn matt nok. Tror matt lakk ville sett litt merkeligere ut. Lenke til kommentar
techs Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det ville nok ha sett over-matt ut. Hadde sett ut som stein eller gummi! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Enig Har lagt til litt i siste update. 2 nye bilder, + noe av det jeg skrev her om lakkering. Fått en pakke! *løpe til postkontoret* Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Beklager at alle bilder har forsvunnet. Trøbbel med Photobucket. Jobber med det nå! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2009 Da var bildene tilbake igjen. Men , med tanke på aktiviteten i denne tråden ser det ikke ut som så veldig mange har 'savnet meg' Har fått pakken fra EK ! Wehey! Også har Amentio vært så greie å gi meg innkjøps-pris på GTX295! Tusen Takk for dette. Tollen har rotet vekk alt jeg sendte inn, så sendte inn info osv i går på nytt.. Så feser-pakken kommer vel til uka. Eneste grunnen til at de stoppet pakken er fordi den er stor.. de tror vel det er et maskingevær.. Åhh.. blir så irritert.. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hei Det blir fint... Skal bli spennende å se det ferdige resultatet... Så at du hadde noen kontakter foran som USB, Firewire, osv. Er dette noe du kommer til å bruke vidre på dette prosjektet? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Er usikker på det! Hvordan det? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Har et problem... GTX295-blokka må ha vannet inn i toppen av blokka, noe som strider med min planlagte loop. Dette gjør at jeg må finne en helt ny loop/slangene må organineseres helt annerledes! Noen forslag? Trenger tips her. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei. Er bare interessert i de kontaktene siden mine er litt for korte. Da vil jeg slippe å kjøte kablene. Kunne kansje kjøpe dem? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Er vel ikke noe problem å skjøte? Tar 2 minutter med lodding. Men er litt keen på å beholde dem, da de vises på utsida. Vil bli en smule stygt med tomme hull der Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hei En del av bildene vises ikke i workloggen din, men jeg får et reklamebilde istedet. Skal du ha noe lys i kabinettet, vindu, osv Du er flink til å skaffe sponsorer, for det er ikke lett. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Pokker. Jobber med det nå.. Vindu blir det ja! Må kanskje fikse litt på formen, siden jeg må tenke ut en ny loop inspill? Tenkte jeg skal ha UV-belysning i blokkene og i pumpe-toppen. Vannet er blått og uv-reaktivt, så tror det blir pent. Plasserer sikkert et par bak vanntanken også, for å få fremmhevet det som er interresant å se på. Mulig det blir noe belysning på disken og.. men tar det som det kommer. Har noen bilder fra GTX295 Blokk m/belysning, så skal legge dem ut her om en stund Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hei Liker runde ting.. Hva med et rundt vindu i kabinettet. Eller flere i forskjellige størrelser.. Endret 16. februar 2009 av Alu-Tech Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Runde vinduer på PC-er er ikke noe fint, ser ut som en båt-ventil/et "kuøye" da. Så med mindre kabinettet har et maritimt tema, hold deg til mangekantede vinduer (helst firkantende). Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Nei, rundt vindu blir det ikke Holder meg til formen jeg har der. Mulig jeg må gjøre noen justeringer nå som loopen blir herpa. Men tror det skal gå fint Firkanter er så kjedeligeeee... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 En firkant behøver nødvendigvis ikke å være et rektangel kan ha et vindu med trapes- eller paralellorgramform Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Hmm .. Tror jeg holder meg til det jeg har nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå