Gå til innhold

Kommentartråd: Hvordan et p182 BURDE se ut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lapping er jo engelsk da, så det blir vel mer riktig å bruke plansliping. :)

Så når man i tilleg fornorsker ordet og får til "lappe" så er det jo forståelig at det kan bli misforståelser. :)

Når det gjelder det problemet du har med å få festet den platen:

Popnagler trenger du tang til. Skruer er vel det greieste kankskje, dersom du ikke har lyst på nytt utstyr. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Enig, skaff deg noen popnagler dersom du vil gjøre ting enkelt. Alternativt fester du det med skruver men det blir litt mer plunder for å dra gjenger og få det til å holde.

Du bør muligens sette deg en avstiving i tillegg. (regner med du får litt kapprester etter modden?).

Tec7 er sinnsykt kraftig, så det er ikke valget av lim som er årsaken til at det løsnet. Jeg har brukt dette mye når jeg har pusset opp huset her hjemme. Det som jeg har erfart er at Tec7 ofte trenger et døgn og vel det for å oppnå full styrke. Så du var nok litt for rask med å løsne tvingene ;)

Bruk Tec7 i tillegg til skruvene for å unngå vibrasjonslyder...

Typo

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Takker for mange svar her :thumbup:

Dere sier skruer.. Det vurderte jeg, men man må huske på at vi har et sidepanel som skal på også. Skrur jeg blir jeg nødt til å blokke for festene på sidepanelet.

BILDE

På bildet ser dere den lille glippen som festet på panelet skal inn i. Ser ut som den er allerede blokkert, men det er den ikke. En skrue vil tette igjen denne glippen.

(klemmen er der nå på grunn av nytt lime-forsøk)

BILDE

Festet på sidepanelet.

Og når det gjelder tørketiden, så står det 24 timer på tuben. Jeg løsna klemmene etter 40, så tror ikke det er problemet. Har prøvd på nytt med litt avstivning, så får vi se hvordan det går ;)

Lapping er jo engelsk da, så det blir vel mer riktig å bruke plansliping. :)

tjaa.. man sier jo "gaming", så hvorfor ikke? :whistle:

Edit: Linker istedenfor Bilder. Blir mer ryddig

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Mange interessante kabinettvinduer du hadde der. Personlig likte jeg det 5-kantede best. Da får du full oversikt over alt i kabinettet: hovedkort, harddisk, kjøling osv, men du slipper å se PSU som jo som regel ikke er så spennende å se på :p

Ser hvertfall ut som dette kommer til å bli veldig bra! Keep up the good work ^_^

Lenke til kommentar

Hmm. mulig. men man har forsåvidt også full oversikt med flere av de andre vinduene. Skal laste opp noen flere jeg har tenkt litt på snart, så får vi se.

Får jo snart pakken med glass osv, så må bestemme meg snart :D

Takker

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal lage vinduet som en av disse:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
WindowRectangular1.jpg

WindowRounded2.jpg[/spolier]

Edit: Et annet alternatin er at du har det sånn som dette, men med like kanter bak som framme (vanskelig å forklare)

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...