Gå til innhold

Omformer til utstyr fra USA

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe et eller annet audio/Hi-fi fra Usa.

Til dette trenger du omformer for strømtilførsel.

Fikk tips om noe her:

www.tgelectronics.no

Andre tips? Hvilken type bør man gå for til bruk av kraftige forsterkere feks.

Sikkert et dumt spørsmål; Men den greia her som jeg kjøpte i Usa, er vel ikke noe som kan/bør brukes til slikt?

Bare stusser på at den er beregnet på opp til hele 1875w. Det virker jo å være ganske mye det. Hvis man skal kjøpe omformer som tar 1000w, må man jo opp i over kr.1000

Den dingsen her kostet vel bare en hundrelapp eller to tror jeg. Og så er det jo et reise-adapter da. Men vet ikke jeg..

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at den er billig, er at den gjør ingenting med signalet du sender gjennom den. Den fungerer kun som et adapter til søpselet.

Du trenger uansett ikke den for de konverterne du linker til. Du plugger bare forsterkeren rett inn i konverteren.

Det siste du skriver er greit.

Men den der billige; Den må vel også konvertere strømmen fra 220 til 110v ville jeg tro..?:dontgetit:

Det står jo faktisk også det på pakningen. Dette her skjønner jeg ikke helt. Hva skulle være vitsen med kun et rent adapter? :hmm:

Det står på baksiden: "Converts 220V foreign electricity to 110V on most US appliances ratet 0-1875 watts"

Lenke til kommentar
Det står jo faktisk også det på pakningen. Dette her skjønner jeg ikke helt. Hva skulle være vitsen med kun et rent adapter? :hmm:

Det står på baksiden: "Converts 220V foreign electricity to 110V on most US appliances ratet 0-1875 watts"

Mye småelektronikk er relativt universelle når det gjelder spenning. Tar du feks mobilladeren med til usa trenger du kun et adapter. Trodde det var et sånt du viste.

Hvis den greia di faktisk skal transformere spenninga, skjønner jeg at du stusser. En trafo for 1875W skulle i teorien være tung og relativt dyr.

Lenke til kommentar

Mye småelektronikk er relativt universelle når det gjelder spenning. Tar du feks mobilladeren med til usa trenger du kun et adapter. Trodde det var et sånt du viste.

Hvis den greia di faktisk skal transformere spenninga, skjønner jeg at du stusser. En trafo for 1875W skulle i teorien være tung og relativt dyr.

Jeg vet mye, men er også "grønn" på mye :green:

Det virker med respekt å melde infløkt på meg dette her(hvor går skillelinjene liksom). Jeg mener; enten konverterer den, eller så konverterer den ikke skulle jeg tro..

Dessuten blir det vel naturligvis en enklere sak andre veien, der utgangspunktet er svakere.

Men tipper det er best å anskaffe noe mer sikkert for en tung forsterker . Noe som er godkjent i Norge :)

Lenke til kommentar
Det virker med respekt å melde infløkt på meg dette her(hvor går skillelinjene liksom). Jeg mener; enten konverterer den, eller så konverterer den ikke skulle jeg tro..

Forskjellen ligger i hvor høy strøm det går i den. Høyere strøm krever tykkere ledere, evt kjøling osv. En underdimensjonert trafo vil ikke takle den høye strømmen.

Lenke til kommentar

Det er to forskjellige typer omformere, en til elektronikk og en til andre ting. Skal du ha omformer til elektronikk så koster det minst en tusenlapp, men omformere beregnet på vannkokere osv koster ganske lite. Husker ikke den tekniske forklaringen, men de billige omformerne tar en snarvei som gjør at de ikke kan brukes til elektronikk.

Lenke til kommentar
Det er to forskjellige typer omformere, en til elektronikk og en til andre ting. Skal du ha omformer til elektronikk så koster det minst en tusenlapp, men omformere beregnet på vannkokere osv koster ganske lite. Husker ikke den tekniske forklaringen, men de billige omformerne tar en snarvei som gjør at de ikke kan brukes til elektronikk.

Forskjellen ligger i at en omformer for strykejern ikke behøver å tenke på kvaliteten av støm den leverer, det kan bli ganske mye linje støy når du bruker rimelige komponenter (omtrent som dynamo/tennings støy på bilstereo).

En onformer med bedre kvalitet på komponentene gir "renere" strøm, og resultatet med for eksempel forsterkere blir bedre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...