Gå til innhold

helt ok lyd i en billig mp3 spiller?

Anbefalte innlegg

Forskjellen på Mp3-spelar og iPod? Den er ganske lett.

iPod = Eit produkt

Mp3-spelar = Ein musikkspelar som kan spele av Mp3-filer

Problemet er at iPod er så godt innarbeidet at mange trur det er forskjell på ein iPod og ein mp3-spelar.

Det blir som Corolla og bil. Corolla er ein bil. iPod er ein mp3-spelar

Corolla = produkt = iPod

Bil = bil = mp3-spelar

Kvifor du kjøpe iPod? Ein Apple iPod, Sansa Clip, Cowon D2 eller Creative Fuze er alle same sak, ein mp3-spelar. Det er sjølvsagt forskjellar ute og går med tanke på brukarvennlighet, funksjonar, batterilevetid, lydkvalitet og så vidare, men i praksis gjer dei akkurat det same, spelar av musikk.

Det er ikkje meiningen å være frekk, men skal du kjøpe på Ebay (eller utlandet for øvrig) så må du ha litt peiling på korleis det foregår. Kort fortalt så kan du forvente å betale 1000,- for den du fant på Ebay, og du er på ingen måte sikra å få den før jul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*sukk* vanskelig samboer jeg har.

Jeg kjøpe en ipod fordi det er mye bedre fordi han kjøper musikk på iTunes og da kan han bare krysse av, plugge inn så er sangene over. Mens en mp3 spiller "måtte gud forby" måtte han jo dra sanger og mapper og bla bla bla. (falt litt ut) han er litt nerd ;)

så jeg skjønte jo at det er iPod eller it`no!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

@ Zeph: lite vits i å anbefale noe annet når det er kjøperen som er her og ikke vedkommende som ønsker seg spilleren.

@ Flaskepost: hold deg unna ebay, som zeph sier så må du ha litt peiling og det har du nok ikke. MVA, toll etc kommer i tillegg, kort segt bare holde deg unna. Hvis du vil vite mer om filstørrelser som zeph kort nevner kan du ta en titt på denne: http://www.anythingbutipod.com/archives/20...mat-roundup.php men det er ikke veldig relevant ved mindre du har lyst til å slutte å være en av dem som tror kapasitet måles i antall sanger ;)

Lenke til kommentar

Da blir det ikke e-bay. Hva skulle jeg gjort uten diskusjon.no :love:

Tenkte ikke på MVA jeg nei *skylde-på-ammetåke*

Jeg vet jo at kapasitet ikke måles i antall sanger fordi det kommer ann på kvalitet og størrelse. Men det gir meg en pekepinn siden jeg ikke har skjønt det. Men da skal jeg se på den siden senere. ;) (leser egentlig til eksamen som dere ser)

Men da er det 999kr som er det billigste jeg har sett det her i nærheten.....

Hadde håpet på å få pressa det enda mer ned ;)

Men jeg får vel gi tapt for det håpet.....

Takk for hjelp. Da får jeg telle kronene senere....

Lenke til kommentar
*sukk* vanskelig samboer jeg har.

Jeg kjøpe en ipod fordi det er mye bedre fordi han kjøper musikk på iTunes og da kan han bare krysse av, plugge inn så er sangene over. Mens en mp3 spiller "måtte gud forby" måtte han jo dra sanger og mapper og bla bla bla. (falt litt ut) han er litt nerd ;)

så jeg skjønte jo at det er iPod eller it`no!!

Om han er nerd så forstår eg endå mindre av dette ynskje om iPod og bruk av iTunes. :p

Men det er greit nok, folk skal sjølvsagt få kjøpe det dei vil.

Lenke til kommentar
Om han er nerd så forstår eg endå mindre av dette ynskje om iPod og bruk av iTunes. :p

Ikke nerd nok til å ønske seg noe annet?! ;)

Men jeg tror nok det har litt med at han bruker iTunes såpass mye at da er det vel greit med iPod??!!

Og en haug med andre grunner jeg ikke fikk med meg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Alt har sitt bruksområde... Dog for musikk suger ipod hardt, lydkvaliteten er latterlig dårlig motfor stort sett alt annet. Til podcasts er det ingenting som slår ipod.

Lenke til kommentar
Kjøp iPod shuffle, enten 1 eller 2 Gb. Koster enten fra 350-500kr, og det er god lyd i. Det blir han helt sikkert glad for. :)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378269 <- 2gb.

Men ja, det er helt sikkert helt grei lyd i mp3'ene på Clas Ohlson.

A-ha-ha-ha..:p Har hørt på shuffle med ordentlige øreproppe (AKG) og jeg snakker rett fra levra når jeg sier at det er noe av det værste jeg har hørt(kan ha vært kvaliteten på lydfila da..). Men over til "alvoret" Anbefaler sansa clip på det varmeste :love: Topp lydkvalitet og kjempeliten.

Burde også kjøpe med et par ørepropper. Skal ikke mer enn 250kr. til for å få noe som er MYE bedre enn de som er standard (i de fleste mp3-spillere). Akg 314p eller creative ep 630

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...