Gå til innhold

Sony s739 vs. Sansa FUZE - best for meg?

Anbefalte innlegg

Skal ha ny DAP.

Det jeg vet er at det mest sannsynlig står mellom disse(Sonyen og FUZE'n). VIL GJERNE SLIPPE ANBEFALINGER OM ANDRE MODELLER, sett bort i fra Cowon iAudio 7, som jeg vet lite om.

Grunnen til at det står mellom de det gjør er pga lydkvalitet, og jeg vil da gjerne vite andre ting om spillerne, f eks, brukervennlighet, funksjoner osv. Jeg vet at FUZE støtter fler relevante formater, som FLAC og OGG. Dette er noe jeg per dags dato ikke benytter meg av, men kan se for meg at den dagen kommer.

Vil rett og slett vite av eiere/brukere disse spørsmålene; cons & pros. Hadde vært til svært stor hjelp hvis noen som har/hadde eid begge disse kunne lagt ut sine meninger og sammenligninger.

Vet ikke om det mar stor å si, jeg skal i tillegg kjøpe FutureSonics Atrio M5/M8 og evnt. SH HD 595/ AT ATH-900.(Hvis noen mener jeg kan nøye meg med ipod ved bruk av disse, så er det deres mening, jeg kommer sannsynlighvis til å oppgradere før kjøp av ny DAP så SQ er fortsatt viktig).

Jeg trenger ikke særlig videovisning, mp3spillern er for musikk, og brukes mest fra lomma, så dedikerte knapper er et pluss... Derimot synes jeg UI er viktig og noe jeg synes var den delen av clip'en som var mest negativ.

EQ har jeg sjeldent brukt mye av og var svært lite nødvendig på clip'en, derimot hadde jeg en Sony-Ericsson før en gang som hadde en MEGA BASS funksjon og som var håpløs for "lytting" til musikk, men som var underholdene og kjekt på trening, er dette noe s739 har i dag?

Hvilkenav de drar de "tyngste" hodetelfonene?

For å gjøre det mest mulig jevnt og for å ta bort fokuset på minne;

SONY NWZ-S739 16GB 1400,-NOK

SANSA FUZE 8GB +SHDC MICRO 8 (16GB) ca 1100,-NOK

Sonyen blir litt dyrer enn FUZE'n; er den verdt det? :hmm:

Takker for alle svar(hvis noen gidder å lese igjennom topic da) :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt noen av spillerene selv, men har lånt en Sansa Fuze i ett par uker. Har lite negativt å si om spilleren, foruten at jeg opplevde skjermen som noe vassere enn hva jeg er vant til feks. på min egen T10.

Lyden er imidlertid fantastisk bra på Fuze dersom man har riktig hodesett!

Sony'en har jo bedre batteritid, men det spørs jo hvor høyt du verdsetter dette :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ville nok tatt sonyen. Du presiserer UI, og det er noe sansa ikke er gode på overhodet. Sonyen derimot har (IMO) beste grensesnittet på markedet fordi det er lynraskt og funksjonabelt istedet for at det skal se ut som en godteributikk. Vil spesielt nevne alfabetfunksjonen der du kan bla igjen lister 8eks sanger) på vanlig måte vertikalt men horisontalt gjennom bokstavene i alfabetet - veldig kjapt motfor å bla i hundre år. Batteritiden er bedre, byggkvaliteten er bedre. Den har en bass funksjon, heter vel clearbass eller noe annet piss. Bedre enn megabass, selv om den ikke er på høyde med cowon sin lånte BBE mach3bass. Underholdende, ja da.

Ingen av spillerne er noe særlig på utgangseffekt, men skal du virkelig opp på slikt utstyr bør du ha en hodetelefonforsterker uansett. Flac og VORBIS (ogg er ikke et lydformat) er placeboprodukter på bærbare spillere spør du meg, iallefall flac. Ville ikke brydd meg for mye om akkurat det om ikke all musikken din er i de formatene fra før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

han har lånt en spiller noen uker, jeg har hatt 20-30 spillere siste året alene :p bonuspoeng?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...