Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlasting over satellit.

Anbefalte innlegg

Lurer veldig på og gå til innkjøp av Europe Online sin satellitpakke. Har bare ISDN og noe raskere kommmer ikke hjem til meg med det første ser det ut til. :sad:

Spørsmål:

Noen som kan fortelle meg litt om hvordan det funker?

Hva kan jeg laste ned?

Hvor kan jeg laste ned fra?

Hastighet?

Funker det i XP?

Er det verdt pengene (1200;-)?

Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo omtrent som tråløst, bare litt "større". Men er det ikke sånn at du bare kan laste ned med satelitt? At du må ha en annen oppkobling i tillegg for å uploade? Det er jo også sånn at vær og vind kan virke inn på kvaliteten når det gjelder tv signaler. Da vil det nok være sånn med data også...

Lenke til kommentar

Det er riktig som Instigator sier. Satelittoppkoblingen er kun for nedlasting, dvs at du må ha en (vanligvis) dial-up oppkobling i tillegg. Så må maskinen (og nettleseren) konfigureres slik at den mottar fra en annen kobling enn den du sender ut med. Han forøvrig ingen erfaring med satelitt oppkobling, så jeg vet ingenting om det er verdt pengene, eller hvordan latency'en er..

GXSilver

Lenke til kommentar

Har lest litt om det på DinSide og hos Europe Online, men jeg vil gjerne høre fra noen som har eller kjenner noen som har systemet.Virker dette på f.eks. på fildelings-servere(slikt som Direct Connect) eller bare på Html eller Ftp-servere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...