tab23 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har en FS Amilo Pro som har fungert problemfritt i over et år nå. Har kjørt dualboot med XP pro og Ubuntu 8.04. Er en stund siden jeg haddde brukt Ubuntu, så i går bootet jeg den opp og oppdaterte 8.04 og alt fungerte OK. Fant så ut at jeg ville prøve 8.10. Brukte Update manager, og mens den hentet pakkene ”Getting new packages” gjorde jeg noe annet. (trådløst nettilkobling). Da jeg skulle sjekke Pcen etter en stund, hadde den slått seg av. Prøvde å starte den, men etter 1-2 sek. slår den seg av igjen. Får ikke tilgang til setup meny eller noe annet. Satte så i XP recover CD , men den slår seg av før den får bootet på CDen. Problemet er altså at den slår seg av ettter 1-2 sek. etter at jeg starter den. (før bootmeny starter) Hadde egne partisjoner for XP og Ubuntu. Noen som kan gi noe tips her? tab23 Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kanskje teit å spørre om, men er det strøm på maskinen? Hvis ja, boot opp og gå inn i BIOS og stå der. Se om den slår seg av da. Hvis ja, tror jeg du har strømproblemer i form av ladeproblemer eller at batteriet er kortsluttet. Lenke til kommentar
tab23 Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Kanskje teit å spørre om, men er det strøm på maskinen? Hvis ja, boot opp og gå inn i BIOS og stå der. Se om den slår seg av da. Hvis ja, tror jeg du har strømproblemer i form av ladeproblemer eller at batteriet er kortsluttet. Har prøvd med både batteri og med og strømadapter. Den slår seg av før jeg får mulighet til det til å gå inn i biosen. ( Har prøvd det) Den begynner å "telle" RAMen og så slår den seg av etter 1-2 sek! Som sagt får jeg ikke bootet på CD heller, så jeg jeg vet ikke hva jeg skal prøve på? Har en liten mistanke at Ubuntu har gjordt noe med disken, men forstår ikke hvorfor den ikke booter på CDen. (Bios er satt til å boote først fra DVD/CD Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 BIOS har ikke noe med disken å gjøre. Så om disken er defekt, så skal ikke det ha noe å si om maskinen starter eller ikke. Virker nesten som om du ha strømproblemer ja. Lenke til kommentar
tab23 Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 BIOS har ikke noe med disken å gjøre. Så om disken er defekt, så skal ikke det ha noe å si om maskinen starter eller ikke. Virker nesten som om du ha strømproblemer ja. Flaut! Skiftet strømforsyning, og det var det. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå