Nilsen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 I helgen møtes barn fra hele Skandinavia i Kongsberg for å konkurrere i First Lego Leauge. Les mer Lenke til kommentar
roTbear Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Det er linket til feil First Lego League i artikkelen. Riktig nettsted er http://hjernekraft.org/ :edit Feilen er rettet Endret 28. november 2008 av roTbear Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Morsomt at dere dekker finalen. Var selv med og ledet en gruppe i Tromsø. Med bare en uke på oss gikk det ikke så veldig bra, men ungene hadde det veldig morsomt. Vi kommer sterkere tilbake neste år. Ørjan... Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Klassen min dekket en turnering i Gjøvik for noen helger tilbake. Vi er mediestudenter, så vi filmet og streamet dette ut på nett. Stas! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 BåGan Finnes dette som nedlastbare filer noen sted? Ørjan... Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Stilige bilder. Her er det jammen følelser i sving Bilde Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Aaah, Lego Mindstorms er saker. Det er kjempemoro å leke med. Jeg var selv på et Java-kurs for Mindstorms tidligere i år. Skulle vært flere I/O på mindstorms Lego er verdens beste leke, og kan få flere barn/ungdommer til å få interesse for ingeniørfag. Det er fremdeles moro å bygge store kunstruksjoner som broer og lignende. Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 BåGan Finnes dette som nedlastbare filer noen sted? Ørjan... Godt spørsmål. Jeg vet vi har råmaterialer på en pc, tror det skal lages en versjon for DVD og kanskje nedlastning. Men jeg er ikke blant lederene, så vet ikke dette 100% sikkert! Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Husker jeg var med på det her for 4-5 år siden. Ganske moro, men vi kom ikke vidre, en jævla plass unna nasjonal finale... men men vi hadde det hvertfall moro:D Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Var med i en delfinale eller noe for rundt 2 aar siden, men tapte med noen poeng fordi vi hadde problemer med nöyaktigheten til roboten. Vinnerne fortjente virkelighet ikke aa vinne, var tydelig at det var de voksne som styrte alt, laget hadde vunnet aar etter aar med forskjellige deltakere men de samme voksne "barnevaktene". Oversaa dem öve og ungene fikk jo ikke gjöre en dritt uten aa bli korrigert, noe som er imot reglene. Endret 28. november 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Vi sleit en del med at lysforholdene var forskjelige på konkuransebordene og treningsbordet. Og å få den til å gå like langt når du setter en tid var stress, fikk det aldri til å funke med hjul men med belter gikk det bra. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 FLL virker som en kulere konkurranse enn NRKs (nå utdødde?) 5 PÅ-konkurranse. Den er mer praktisk rettet, og man lærer gjennom å lage ting og mindre ren pugging. Jeg tror det er bra med slike konkurranser for/med barn. Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det der har jeg vært med på for noen år siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå