si Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Et bilde av den gamle stølen vår i fjellet, et favorittsted. Jeg er nede ved vannet og fisker mens sélet blir godt og varmt. Selv liker jeg komposisjonen sånn den er nå, selv om stølen er helt midtstilt i bildeflaten. Ville ha med den røde lyngen foran, og synes det ble helt feil å kappe fjellet (selv om himmelen er kjip). Hva mener dere? -si Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Synes komposisjonen funker greit, men himmelen ødelleger litt pga den er helt utbrent. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 forholdsvis enig. Midtstillingen ødelegger ikke så mye for meg her, den detter liksom litt ned i bildet ettersom fjellene stikker opp bak. Får på en måte inntrykk av at hytta er lavere enn det den egentlig er på bidlet. Hvis det var forståelig? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ser ut til å være et fint sted for rekreasjon dette, med mulighet for fjellturer av varierende vanskelighetsgrad. Himmelen er kjip som du sier, du kan se om du får bedre vær til neste år. Jeg er enig i at fjellet til venstre ikke bør kappes, jeg ville heller ofre den nederste lyngtua for å unngå midtstilling både horisontalt og vertikalt. Da vil du fremdeles ha igjen en god del lyng. Du har i hvert fall fått frem hyggestemning med røyken fra pipa. Lenke til kommentar
si Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 (endret) quote]Får på en måte inntrykk av at hytta er lavere enn det den egentlig er på bidlet Den er utrolig lav, faktisk, døra er vel 1.50 høy. Bygd i 1875, så det er ikke akkurat Røkke-standard Jeg er enig i at fjellet til venstre ikke bør kappes, jeg ville heller ofre den nederste lyngtua for å unngå midtstilling både horisontalt og vertikalt. Da vil du fremdeles ha igjen en god del lyng. Noe sånt? [ edit: La til bildet, ja... -si Endret 28. november 2008 av si Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Noe sånt? Nettopp. Nå gikk du enda lenger, og kappet vekk på høyresiden også. Det fungerte jo fint som fy det, nå er det en tydelig diagonal fra fjellet og ned til husklynga. Når det er sagt, så er det vel ikke forbudt å gjøre som i originalen heller. Du er jo vanligvis ganske bevisst på hva du gjør. Men helhetsintrykket blir ganske forskjellig i de to versjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå