Gå til innhold

BK: Gammel støl/ høst i fjellet

si

Anbefalte innlegg

Et bilde av den gamle stølen vår i fjellet, et favorittsted. Jeg er nede ved vannet og fisker mens sélet blir godt og varmt.

Selv liker jeg komposisjonen sånn den er nå, selv om stølen er helt midtstilt i bildeflaten. Ville ha med den røde lyngen foran, og synes det ble helt feil å kappe fjellet (selv om himmelen er kjip). Hva mener dere?

post-135133-1227858893_thumb.jpg

-si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forholdsvis enig. Midtstillingen ødelegger ikke så mye for meg her, den detter liksom litt ned i bildet ettersom fjellene stikker opp bak. Får på en måte inntrykk av at hytta er lavere enn det den egentlig er på bidlet. Hvis det var forståelig?

Lenke til kommentar

Ser ut til å være et fint sted for rekreasjon dette, med mulighet for fjellturer av varierende vanskelighetsgrad.

Himmelen er kjip som du sier, du kan se om du får bedre vær til neste år. Jeg er enig i at fjellet til venstre ikke bør kappes, jeg ville heller ofre den nederste lyngtua for å unngå midtstilling både horisontalt og vertikalt. Da vil du fremdeles ha igjen en god del lyng. Du har i hvert fall fått frem hyggestemning med røyken fra pipa.

Lenke til kommentar

quote]Får på en måte inntrykk av at hytta er lavere enn det den egentlig er på bidlet

Den er utrolig lav, faktisk, døra er vel 1.50 høy. Bygd i 1875, så det er ikke akkurat Røkke-standard :)

Jeg er enig i at fjellet til venstre ikke bør kappes, jeg ville heller ofre den nederste lyngtua for å unngå midtstilling både horisontalt og vertikalt. Da vil du fremdeles ha igjen en god del lyng.

Noe sånt?

post-135133-1227875611_thumb.jpg[

edit: La til bildet, ja...

-si

Endret av si
Lenke til kommentar
Noe sånt?

Nettopp. Nå gikk du enda lenger, og kappet vekk på høyresiden også. Det fungerte jo fint som fy det, nå er det en tydelig diagonal fra fjellet og ned til husklynga.

Når det er sagt, så er det vel ikke forbudt å gjøre som i originalen heller. Du er jo vanligvis ganske bevisst på hva du gjør. Men helhetsintrykket blir ganske forskjellig i de to versjonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...