Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Nå er det rett før jeg går på veggen her. Jeg sitter med en avi-filmsnutt med følgende egenskaper: Oppløsning: 640x480, altså 4:3 Videotype: NTSC film Denne skulle jeg gjerne hatt over på en cdplate i MPEG-2-format, for dvdspillerkompabilitet. Jeg har prøvd TMPGEnc, DVD2SVCD, CCE, men det er plent umulig å få gjort om skikkelig til 480x480 SVCD. Jeg har klart å lage en anamorf utgave, noe som er nokså fantastisk i seg selv (4:3 anamorf video er litt vel sært), jeg har klart å få riktig AR ved å bruke avisynth.BicubicResize, men da mistet jeg informasjon på kantene. Er det noe helt åpenbart jeg har oversett her? BTW: Guider på www.doom9.org og www.dvdrhelp.com er gjennomgått med lupe, så hvis det er noe der som kan hjelpe, vennligst gi meg en dyp lenke. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Doh! DOH! Løsning: Justering for overscan er fint. mplayer2.exe er mindre begavet. BicubicResize(448,448,0,0.6,0,0,640,480) AddBorders(32,16,32,16) Resultatet ble meget, meget bra. 4-pass med CCE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå