jallamamba Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg skulle fått til en kode som virket slik: -henter inn mappenavn (ikke hele stien) som gjeldende dokument ligger i -bruker mappenavn (verdi) i navigeringslink (forrige og neste) Mappe/filstrukturen er slik: (er det et problem med to 0'er i mappenavn, så kan jeg bruke 101, 102 osv) -MAPPE--001 (mappe) ---dokument.php --002 (enda en mappe) ---dokument.php --003 (har enda flere mapper) ---dokument.php Grunnen til at jeg skulle hatt noe slikt, er at jeg legger til nye mapper etterhvert, med de samme filnavnene som tidligere mapper, og jeg har en mal i Dreamweaver til dette. Nå må jeg alltid passe på å legge inn rett link på nye dokument, hadde jeg hatt en kode som var variabel hadde dette vært så mye bedre. I dokument.php ser jeg for meg noe slikt: -hent inn verdi: verdi=[navn på mappen som dette dokumentet ligger i] -link til neste side: <a href="../[verdi+1]/dokument.php">neste</a> Jeg er ingen kløpter i PHP, så jeg har ingen peiling på hvilke kommandoer som kan brukes. Har webhotell på One.com om det har noe å si. Noen som kan hjelpe meg med koder? Lenke til kommentar
kavk Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Kanskje denne kan hjelpe http://no2.php.net/getcwd Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) hmm -kunne se ut som noe jeg kan bruke ja, får lese litt mer når jeg er i en litt mer våken tilstand Takk for tips kavk edit: nå har jeg prøvd litt på det jeg fant der, men fikk ikke noe til å virke. Så jeg får bare legge denne ideen på is... Endret 8. januar 2009 av jallamamba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå