Unreal Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Heisann! Jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet i Trondheim, og bestilte i den anledning også ADSL Mega Fri Fart (20/1 Mbit) fra NextGenTel. I går så fikk jeg pakken med rutermodemet, splitter og kabler. Så jeg gikk da i gang med å koble opp boksen til linjen som går inn i leiligheten. Men det var her jeg fikk overraskelsen. På NT1 boksen fra Telenor så er inn-linjen fastkoblet/monter inn i selve boksen, der er altså ikke en plugg, så jeg får ikke koblet denne til splitteren. Hvor går jeg frem nå med å koble til rutermodemet? Jeg har ingen fasttelefon, forresten. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Trenger vel ingen splitter?Det er vel bare og koble rett i veggkontakten til Telenor.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvis det ikke er telefon tilkoplet NT1 boksen så trenger du ikke den. Bare skru ut "line in" kablen i den , bruk en RJ45 tang + RJ45 plugg og kople på lednings parret i de to midterste (pin 4&5) og putt denne i modemets "line in". Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Hvis det ikke er telefon tilkoplet NT1 boksen så trenger du ikke den.Bare skru ut "line in" kablen i den , bruk en RJ45 tang + RJ45 plugg og kople på lednings parret i de to midterste (pin 4&5) og putt denne i modemets "line in". Evnt om du ikke kan dette selv, få tak i en bekjent som kan hjelpe deg. Montør er jo siste utvei (som koster cash) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå