Gå til innhold

[Løst]Mellom landing i USA med en overnatting, visum nødvendig?

Heffer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ut på tur på nyåret, og skal fly innom USA og overnatte en natt før jeg drar videre om morgenen. Trenger jeg visum da for under 24 timer på fastlandet?

Nordmenn trenger ikke visum for å besøke USA så fremt man har det nye passet og ikke skal være i USA i mer enn 3 måneder.

Men forbered deg på rikelig med tid i kontrollen... De bruker tidvis vanvittig lang tid før du er gjennom sikkerhetskontrollene. Sist jeg var i Detroit tok det tre timer.

Bare legg merke til en ting. Du må søke elektronisk om innreise etter 12. januar. Dette er proforma og er en erstatter for grønnkortet som man fylte ut på flyet før.

Endret av kjartana
Lenke til kommentar
Flott! Takk for svaret!

Bare en kjapp kommentar til. Denne prosessen som jeg nevner er kjapp og grei såfremt du ikke har NOE på rullebladet. Straks du har det så er det helt andre boller. Og her er det ikke lurt å synse. Mener man at man ikke har noen stor flekk på rullebladet så er det lurt å sjekke opp om USA mener det samme. Og gjør det før du reiser. Sabla surt å returneres hvis de ikke liker flekken din... Heter seg vel at alle som har noe på rullebladet ikke kan benytte seg av VISA Waiver Program.

Sjekk også at passet ditt tilfredsstiller kravene.

Lenke til kommentar

Kan jo bare føye til at alle mellomlandinger i USA krever visum eller at du er godkjent gjennom VisaWaiver-programmet. For ditt vedkommende vil det ikke regnes som en mellomlanding fordi du går ut av transitområdet og "ut i USA" til hotellet - dermed er det en innreise og du må oppfylle alle vanlige krav. Hadde du oppholdt deg i transitområdet på flyplassen i inntil 24h ville det vært en mellomlanding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...