mariana Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg Canon PowerShot G10 (mitt første Canonkamera) og trives foreløpig veldig godt med det. Men jeg har to små praktiske spørsmål etter noen dagers bruk, som jeg håper noen Canonkyndige her kan hjelpe meg med. 1. Er det mulig å slå av autoblits? Hver eneste gang jeg skrur på kamera, står blitsen på auto, og jeg slår den like herlig av igjen, da jeg som regel ikke føler behovet. Har ikke funnet noe i manualen eller i innstillingene; det eneste ang. blits jeg finner i innstillingene er hvorvidt jeg vil ha røde øyne-reduksjon eller ei. 2. I butikken, da jeg fikk prøvekjøre kameraet, slo ekspeditøren på noe som het Vivid Colours. Dette har jeg heller ikke klart å finne i innstillingene noe sted, er det noen som har peiling? Det hørtes ut som en morsom ting å teste ut på høstens flotte solnedganger Håper noen kan svare meg, selv om dette kanskje ble litt trivielle spørsmål Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Svaret på spørsmål 1 på G9 er ihvertfall ja hvis du bruker autoinnstilling for å ta bilder. Bruker du manuelle innstillinger slipper du dette. Tipper dette også gjelder G10. Endret 27. november 2008 av Spartan Lenke til kommentar
mariana Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Svaret på spørsmål 1 på G9 er ihvertfall ja hvis du bruker autoinnstilling for å ta bilder. Bruker du manuelle innstillinger slipper du dette. Tipper dette også gjelder G10. Jeg har bare hatt det i noen dager, så har ikke kommet stort lenger i utforskingen enn å bare ta bilder på auto. Men jeg skulle ønske blitsen var av automatisk når jeg slår det på, framfor å være på. Er det det du mener er mulig, og hvordan gjøres det på G9? Kanskje det er ca. samme prosedyre? Finner virkelig ingenting annet enn "vil du ha røde øyne-korreksjon?", og det er jo ikke det samme som "vil du ha autoblits eller ingen blits når kameraet skrus på?" Synes det er merkelig at den nullstiller seg hver gang jeg slår av kameraet; den burde heller lagre de innstillingene jeg hadde på auto sist jeg brukte den? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Bruker du f.eks. "P" "Tv" og "Av" så husker ihvertfall kameraet dine blitzinnstillinger. Selv bruker jeg nesten aldri autofunksjonen på G9. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå