Gå til innhold

Trenger hjelp og er villig til å betale for det

Anbefalte innlegg

Jeg har gitt opp å klare dette selv...

Jeg har laget www.naturfotografene.no (min egen side), og laget den ved å utforme designet i PS for deretter å slice og eksportere til DW. Så langt alt vel (kanskje). Jeg laget også en .dwt av det "statiske"; logo, meny/nav, content (som da er redigerbart) og footer. Jeg hadde laget innholdet i sidene i PS som bilder i størrelse som matchet content (860x470) og var fornøyd med resultatet. MEN:

når man går inn på sidene åpnes de "slice for slice (dere skjønner hva jeg mener dersom dere klikker dere gjennom sidene)

teksten som da er en del av bildet og ikke html vil selvfølgelig ikke gi treff på søkemotorer

i tillegg har jeg jo et sterkt ønske om å vise frem bilder i de ulike kategoriene, men får ikke til å integrere hverken Simpleviewer eller Lightbox i designet.

PUH! Har sittet med dette siste uken, men klarer ikke å løse dette. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin side det der:) Hvorfor har du delt opp bildene dine`?

Ett lite tips kan være og sette det bildet du vil ha til bakgrunns bilde i en div i css. Should do it!

All tekst du skriver i <div></div> vil da legge seg oppå bildet. Teksten kan du også endre i css, alt fra position til style.

Shadowboxer ett galleri du burde sjekke ut, tror det vil ta seg meget bra ut på siden din. Enkelt og sette opp for deg også!

Lenke til kommentar
Fin side det der:) Hvorfor har du delt opp bildene dine`?

Ett lite tips kan være og sette det bildet du vil ha til bakgrunns bilde i en div i css. Should do it!

All tekst du skriver i <div></div> vil da legge seg oppå bildet. Teksten kan du også endre i css, alt fra position til style.

Shadowboxer ett galleri du burde sjekke ut, tror det vil ta seg meget bra ut på siden din. Enkelt og sette opp for deg også!

Jeg delte opp bildene fordi jeg ønsker å bruke galleri teksten som en link til galleriet inne den enkelte kategori. Sikkert dumt tenkt.

Jeg har en div som heter content (definerer det redigerbare). Skal jeg da lage en div til som jeg kan legge bildet som bakgrunn i? Jeg forsøkte å legge bildet som bakgrunn i content div'en, men da la dette seg som bakgrunnsbilde på alle sidene mine (ettersom denne diven er laget i .dwt filen).

Jeg synes at Shadowboks så veldig fin ut, men jeg kjenner at "campingsveisen" reiser seg når jeg begynner å lese instruksjonene. Det er en grunn til at jeg ikke får til å legge inn Simpleviewer i designet en gang... Du trenger ikke penger før helgen du da mreinha? :-)

Lenke til kommentar

Nei dette skal vi lære deg, helt gratis!

Altså du ønsker forskjellige bilder på hver side, right?

I .ccs filen din lager du en ny div som du kaller macro. lag den helt lik content div din. slik:

div.macro {
background-image:/bilder/macro.jpg;
}

Selvfølgelig med resten av koden din. Deretter går du til macro.html filen din og bytter ut <div id="site_layout_content"> med: <div id="macro"> Last opp .css filen din og macro.html og du skal ha fått deg ett bakgrunnsbilde!

Så over til shadowbox, la oss holde det veldig enkelt:

<script type="text/javascript" src="src/adapter/shadowbox-base.js"></script>
<script type="text/javascript" src="src/shadowbox.js"></script>
<script type="text/javascript">

Shadowbox.loadSkin('classic', 'src/skin');
Shadowbox.loadLanguage('no', 'build/lang');
Shadowbox.loadPlayer(['flv', 'html', 'iframe', 'img', 'qt', 'swf', 'wmp'], 'build/player');

window.onload = function(){

Shadowbox.init();
initDemos();

};
</script>

^^ put det der inn i <head></head> tagen din. Deretter går du til shadowbox og velger hvordan visningstype du vil ha. Last ned kilde koden og la den beholde sitt originale navn og du burde være klar til bruk!

Edit: leif

Høres det bra ut:)?

Endret av mreinha
Lenke til kommentar
Nei dette skal vi lære deg, helt gratis!

Altså du ønsker forskjellige bilder på hver side, right?

I .ccs filen din lager du en ny div som du kaller macro. lag den helt lik content div din. slik:

div.macro {
background-image:/bilder/macro.jpg;
}

Selvfølgelig med resten av koden din. Deretter går du til macro.html filen din og bytter ut <div <div id="site_layout_content"> med: <div id="macro"> Last opp .css filen din og macro.html og du skal ha fått deg ett bakgrunnsbilde!

Så over til shadowbox, la oss holde det veldig enkelt:

<script type="text/javascript" src="src/adapter/shadowbox-base.js"></script>
<script type="text/javascript" src="src/shadowbox.js"></script>
<script type="text/javascript">

Shadowbox.loadSkin('classic', 'src/skin');
Shadowbox.loadLanguage('no', 'build/lang');
Shadowbox.loadPlayer(['flv', 'html', 'iframe', 'img', 'qt', 'swf', 'wmp'], 'build/player');

window.onload = function(){

Shadowbox.init();
initDemos();

};
</script>

^^ put det der inn i <head></head> tagen din. Deretter går du til shadowbox og velger hvordan visningstype du vil ha.

Høres det bra ut:)?

Det høres veldig bra ut! Tusen hjertelig takk for at du tar deg tid til dette -og jeg skal gjøre et ærlig forsøk! Men kompliserer det at jeg har laget .dwt? Må jeg legge noe av dette inn i den filen, eller legger jeg det inn i de enkelte html sidene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...