Suppekatten Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Heisann For noen uker siden, fant jeg ut at jeg ville starte en ny hobby, og da måtte det selfølgelig bli airsoft. Heldigvis er julen rett rundt hjørnet, og da tenkte jeg at jeg kunne utnytte meg litt av dette. Tror dere dette våpenet er bra? Tror ikke jeg kan gå høyere opp i prisklasse, men vil heller ikke kjøpe noe særlig billigere, med tanke på at jeg vil ha dette utstyret en god stund, og ikke sånn breakinasecound jalla greier. Kom gjerne med tips til førstegangskjøp, og om du eventuelt venter softug under treet i år. Takker for tips Endret 27. november 2008 av Heigren Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hei, jeg vet jo ikke så mye, er nybegynner, men har aldri hørt om merket ASG, er ikke det en kinaklone? Ville heller satsa på Classic Armye eller Tokyo Marui. Hadde jeg vært deg så ville jeg satsa på wasteland sitt jule tilbud. Litt dyrere, men sikkert vært det. Kommer vell ann på hvor du skal spille(Sibo eller kansje skog) http://www.butikk.wasteland.no/catalog/pro...7db5260491ca6f9 Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Et "lite" men du bør være obs på er at du ikke får kjøpt det, eller andre våpen om butikkene har litt kontrollrutiner på plass. Som du selv sier, det er et våpen. Det kommer inn under våpenloven og du har ikke lov til å holde på med det før du er 18. (Profilen din sier 14 år) Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Stemmer at jeg er 14 år Hvet at det går som våpen, og at man derfor må være 18 for å eige det, og kunne ta 100% over det. Ringte og snakket med Gauken (butikken som jeg linket til) og han jeg snakket med, sa at det var lov å handle og bruke det, under oppsyn av foreldre (foreldre måtte også være med å være tilstede under handel.) Problemet når jeg er 14, er at det er få klubber som godtar den alderen, men noen er det (sa jaffal han fyren fra butikken) I de tilfellene måtte man ha påvist at man kan ta hand om våpenet, og vise disiplin ovenfor seg selv og andre. Blir nokk ikke så mye klubb enda, men en kompis vil også handle det same våpenet, og da kan vi ha små kriger (under oppsyn)... Men blir nok også en del blinkskyting, og taktisk trening... Noen andre som vet noe om det der kina klone greiene? Vil helst bestilt fra gauken, siden disse slipper jeg å bestille fra, og kan gå i butikken å handle. Vis jeg eventuelt skal handle fra nettet,så vil jo tiden gå fort, og plutselig var det nyttår og ikke jul Takker atter ein gang for tips:) PS: Har ikke planer om å skyte på biler og "kødde" rundt, men taktisk krigføring er mat for mons, og derfor anser jeg det heller ikke som et leketøy noe som det heller ikke er. Endret 27. november 2008 av Heigren Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Stemmer at jeg er 14 årHvet at det går som våpen, og at man derfor må være 18 for å eige det, og kunne ta 100% over det. Ringte og snakket med Gauken (butikken som jeg linket til) og han jeg snakket med, sa at det var lov å handle og bruke det, under oppsyn av foreldre (foreldre måtte også være med å være tilstede under handel.) Problemet når jeg er 14, er at det er få klubber som godtar den alderen, men noen er det (sa jaffal han fyren fra butikken) I de tilfellene måtte man ha påvist at man kan ta hand om våpenet, og vise disiplin ovenfor seg selv og andre. Blir nokk ikke så mye klubb enda, men en kompis vil også handle det same våpenet, og da kan vi ha små kriger (under oppsyn)... Men blir nok også en del blinkskyting, og taktisk trening... Noen andre som vet noe om det der kina klone greiene? Vil helst bestilt fra gauken, siden disse slipper jeg å bestille fra, og kan gå i butikken å handle. Vis jeg eventuelt skal handle fra nettet,så vil jo tiden gå fort, og plutselig var det nyttår og ikke jul Takker atter ein gang for tips:) PS: Har ikke planer om å skyte på biler og "kødde" rundt, men taktisk krigføring er mat for mons, og derfor anser jeg det heller ikke som et leketøy noe som det heller ikke er. Bestiller du hos wasteland før 18 desember garanterer dem at du får det før jul. Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Så det nå... Men tror alikevell at det blir litt i dyreste laget med frakt + prisen som allerede er litt høyere. En annenting som også er fordel med Gauken, er at da blir det jo lettere å reklamere ved eventuelle feil. Kommer til å bruke sånn silikon greier som man smører i kulehullet slik at pakningen ikke sprekker/tørker inn. Har heldigvis fortsatt noen dager på å bestemme meg på Liker det våpenet veldig godt, og det er neimen meg ikke ringe specs på det heller Men på de som selges på wasteland, der er det jo en fordel med at det følger med masse ekstrautstyr. Drar forresten inn et ekstra spørsmål i tråden (kan endre tittel på tråden vis moderator ikke liker det) Angående beskyttelses briller: Er det mulig å bruke slike vernebriller som følger med til fyrverkeri? eller er disse ikke airsoft godkjente? Vis ikke slenger jeg bare med meg et par til 49kr where ever i buy it... Dere tenker sikkert også at vis jeg kunn skal bruke våpenet på man to man combat med 2 personer, og ellers blinkskyting, hvorfor jeg da ikke bare kjøper noe dritt til 100kr i thailand. Jeg vil helst kjøpe noe bra første gangen, og har også store planer om å på en eller annen måte finne noen av de få klubbene som ikke er under NAF som godtar de som er mellom 15-18 år (blir 15 i februar, å så lenge kan jeg godt vente) Endret 27. november 2008 av Heigren Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Så det nå... Men tror alikevell at det blir litt i dyreste laget med frakt + prisen som allerede er litt høyere. En annenting som også er fordel med Gauken, er at da blir det jo lettere å reklamere ved eventuelle feil. Kommer til å bruke sånn silikon greier som man smører i kulehullet slik at pakningen ikke sprekker/tørker inn. Har heldigvis fortsatt noen dager på å bestemme meg på Liker det våpenet veldig godt, og det er neimen meg ikke ringe specs på det heller Men på de som selges på wasteland, der er det jo en fordel med at det følger med masse ekstrautstyr. Drar forresten inn et ekstra spørsmål i tråden (kan endre tittel på tråden vis moderator ikke liker det) Angående beskyttelses briller: Er det mulig å bruke slike vernebriller som følger med til fyrverkeri? eller er disse ikke airsoft godkjente? Vis ikke slenger jeg bare med meg et par til 49kr where ever i buy it... Det er jeg ikke sikker på, men vær sikker på at du skaffer briller som er godkjent for airsoft. Kjipt å bli blind Lenke til kommentar
Suppekatten Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Det er jeg ikke sikker på, men vær sikker på at du skaffer briller som er godkjent for airsoft. Kjipt å bli blind Helt enig Noen som vet noe mer om våpenet? Lenke til kommentar
retarded_player Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) C36C er et veldig bra og balansert våpen dog er ASG av ikke verdens beste kvalitet hastighetene er ganske lave slik som de Tokyo Mauri og Classic Army bruker ( rundt 300fps) og er sånn passe hardt. selv om 300 fps er ganske lav i forhold til det kopiene har ( ofte opp i 350 og høyere), så har man ganske god treffsikkerhet. avstanden kulene er treffsikre på kommer da ann på kvaliten på hop-up systemet. husk å kjøpe 2 magasiner da G36C sine magasiner kan festes på hverandre (er standard på alle G36C, men kan hende noen kopier ikke har det med, lite trolig). dett er er uansett utrolig nyttig. prisen er veldig grei. kan nok få det en del lavere hvis du innportere selv, men da burde du ha litt greie på ting edit: kan bruke vanlige alpintbriller eller solbriller ved hastigheter rundt 300 fps noe høyere enn det må du kjøpe ordentlige softgunbriller Endret 6. desember 2008 av retarded_player Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå