Gå til innhold

Heftig hakking og elendig grafikk?!

ZK

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg akkurat en ny 32" samsung (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=350117)

HD-ready, 1366 x 768 og 720p. Satt xbox-kabeln over på HD og plugget i de pluggene som skulle plugges i. Så gikk jeg inn på Xbox'en og satt instillingen på 720p. Kunne ikke endre Screen Format fordi det står jeg må plugge i en Xbox 360 HD AV kabel - kanskje fordi jeg ikke har plugget xbox'en i HDMI inngang, trengs dette?

Uansett, jeg slår på hvilket som helst spill: Oblivion, Saints Row 2 etc, og det ser ikke ut. Det er elendig oppløsning, og jeg ser ikke mange metrene fremfor meg. Hvis jeg kjører, eller noe går fort hakker det som bare juling. Jeg har prøvd de få innstillingene som er på tv'en, screen format, sharpness osv, men om jeg trykker på HDMI knappen kommer det frem at "no device connected", selv om det var den knappen jeg måtte trykke på for å få xboxen til å vises på skjermen første gang jeg satt kabeln over til HD. Vet ikke om dette har noe å si men.

Uansett, har jeg koblet noe feil? Er det en innstilling på xboxen som er umulig å finne eller må det være noe med tv'n?

Er sånn her jeg har koblet opp: http://assets.xbox.com/en-us/support/_images/ProToHDTV.jpg bare at min kabel ser litt annerledes ut.

Håper noen kan hjelpe meg, siden det er ekstremt irriterende å ikke kan spille. Kan også poste bilder hvis noen vil se hvordan jeg har rigga det opp.

Endret av ZK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

kabelen din ser annerledes ut sier du?

har du scart kabel da?

ikke komponent? da er det ikke rart...

få fatt i en HDMI kabel eller komponent kabel.

Lenke til kommentar

Tror da jeg har komponent ja. Er i allefall 6 plugger i stedetfor 3, sånn som scart.

Har koblet akkurat slik som bildet, bare at min kabel har AV/HD switchen på en annen plass en på bildet. Men det regner jeg med ikke har noe å si.

Endret av ZK
Lenke til kommentar

vel, ikke plugg i den gule pluggen. så ordner det seg vel.

hvis du bruker component kabel så skal du få et bra bilde. switch over til hd ved bruk av denne. det er en liten bryter på klumpen som går inn til xboxen din.

hvis du har en annen kabel en microsoft sin, prøv en av de du fikk med xboxen.....

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
vel, ikke plugg i den gule pluggen. så ordner det seg vel.

hvis du bruker component kabel så skal du få et bra bilde. switch over til hd ved bruk av denne. det er en liten bryter på klumpen som går inn til xboxen din.

Den gule er ikke plugget i, og den står på HD. Merker klar forskjell på når jeg har den på HD og når jeg ikke har den på HD ved hjelp av switchen.

Lenke til kommentar

Kanskje du bare ikke liker hvordan ting ser ut på LCD tv'er. Det gjør ikke jeg heller, derfor har jeg vanlig tv. Men spørs vel. Virker som du har gjort alt riktig, du får bare prøve deg frem, sjekk at alt sitter godt plugget i, prøv forskjellige oppløsninger osv. Eller prøv med en hdmi kabel.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Kanskje du bare ikke liker hvordan ting ser ut på LCD tv'er. Det gjør ikke jeg heller, derfor har jeg vanlig tv. Men spørs vel. Virker som du har gjort alt riktig, du får bare prøve deg frem, sjekk at alt sitter godt plugget i, prøv forskjellige oppløsninger osv. Eller prøv med en hdmi kabel.

du liker altså ikke at grafikken er sylskarp og alt ser veldig bra ut?

rareste jeg noen gang har hørt...

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg skal skaffe meg en HDMI kabel da..

Og tror nok ikke det har noe med at det er LCD-tv, for spillene skal ikke hakke så mye og oppløsningen skal ikke være så elendig som den er nå.. :(

Takk for all hjelp :)

Endret av ZK
Lenke til kommentar

Det kan absolutt være.. Kjøpte den brukt, og funket bra på den forrige, vanlige tv'en min.. Det er noen spill som ikke hakker, slik som Crackdown og Guitar Hero men den takler ikke f.eks SR 2 og Oblivion.. Kan ikke skjønne hva som er feil.

Skal prøve å plugge xbox'en min i en vanlig tv, og sjekke om saints row lagger like mye da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Hvor skal jeg sende inn? Har ingen garanti siden jeg kjøpte brukt..

ring til microsoft.

står den på ditt navn?

tror ikke det skal være noe problem å få sendt den inn,

den er ganske ny siden den har HDMI

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

du liker altså ikke at grafikken er sylskarp og alt ser veldig bra ut?

rareste jeg noen gang har hørt...

Jeg hater ghostingen på lcd. Både i spill og tv. Særlig i 50/60fps materiale.

Lenke til kommentar
Hvor skal jeg sende inn? Har ingen garanti siden jeg kjøpte brukt..

ring til microsoft.

står den på ditt navn?

tror ikke det skal være noe problem å få sendt den inn,

den er ganske ny siden den har HDMI

Det aner jeg ikke om den gjør.. Fikk ikke noe bekreftelse på det eller noe kvitteringer eller noe når jeg kjøpte den. Skal kontakte karen som solgte meg den via finn.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...