Gå til innhold

Noen spørsmål rundt iMac

Anbefalte innlegg

Håper jeg er i rett kategori, det var den beste jeg fant hvertfall.

Leker litt med tanken på å skaffe meg en 20" iMac, da den billigste varianten med 2,4Ghz prosessor. Også sette i litt mere minne hvertfall. Maskinen skal brukes til grafisk arbeid og jeg tror spesifikasjonene vil holde til mitt bruk. Grunnen til at jeg har valgt ut denne maskinen er hovedsakelig grunnet utseende. Maskinen skal stå i stua og bør derfor se litt lekker ut.. Og det er det vel ingen tvil om at den gjør.

Det jeg derimot lurer på er støynivået. Tittet på maskinen på elkjøp og syntes den kjentes litt varm ut til tross for at den ikke var aktiv med noen oppgaver. Er det noe viftestøy fra disse maskinene? Altfor mye støy på elkjøp til at jeg klarte å danne meg noe inntrykk selv.

Det andre punktet er oppgraderingsmuligheter. Minne har jeg forstått er enkelt og bytte selv. Orker ikke betale 1800,- for 4gb minne fra apple når man får dette rundt femhundrelappen andre steder. Men andre oppgraderingsmuligheter? Kan man f.eks bytte harddisk og CPU selv etterhvert?

Andre ting man bør være obs på med disse maskinene? pros & cons. Hvordan er det å innstallere vista på disse maskinene nå for tiden? Er skjermen av god kvalitet iforhold til grafisk bruk?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...