Cie Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 En lyspære på 60W blir koblet til nettet. Hva er strømmen i lampen? Kan jeg virkelig finne dette ut med så få opplysninger? Svaret er 0,26 A. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Strømnettet i Norge har ca 230 V. Resten fikser du selv. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Strømnettet i Norge har ca 230 V. Resten fikser du selv. Ja da fikser jeg resten selv... Men skal dette liksom være allmennkunnskap? I alle andre lyspæreoppgaver i boka har vi jo fått oppført en eller annen spenning fra nettet, og fant ikke dette i formelheftet, så begynner å lure på om jeg har gått glipp av veldig elementær kunnskap her... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Mangler det slik info kan du bare skrive "Jeg antar at spenning i strømnettet er 10V." i svaret ditt, så ordner det seg. Hender man må anta slikt iblant. Lenke til kommentar
John1989 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Vil tro at det er allmennkunnskap at det er 230V spenning i strømnettet i Norge, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå