asdfteam Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvorfor ikke kjøpe en brukt PS2...? Første jeg fant på Finn.no. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 bare kabel rot på PS2 kabel til kontroller, mikrofoner, buzzere....slipper alt det på nyere konsoller Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg har ei bestemor på 91, som knapt kan se og høre,. Men hu er veldig glad i radio.. Burde jeg kjøpe playstation 3? Den har jo bluray som hun kan høre på... hehe.. Seriøst, å anbafale ps3 til jentunger, det er det som er desperat.. Ser dere ikke at å betale flere tusen ekstra for en maskin som har FÆRRE barnespill er et elendig tips? Bare for at dere psfanboys skal kunne skryte av noen flere maskiner solgt? Endret 28. november 2008 av husgutt Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hvis det blir PS3, gå for LittleBigPlanet! Lenke til kommentar
dweebster23 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har både Xbox360 og Ps3. Mitt anbefaling til deg er at hvis du har råd så bør du gå for Ps3. Xbox 360 har Lips / Ps3 har Singstar Xbox 360 har Scene it! / Ps3 har Buzz! Begge konsollene har musikkspillene (Guitar Hero, Rock Band) Ps3 har som sagt fått et veldig bra spill nå , LittleBigPlanet, som ligger an til å bli årets spill blant alle spill som har kommet ut i år. Dette spillet er mine øyne perfekt for barn (og barnslige voksne) Både xbox 360 og Ps3 har andre "barnevennlige" spill som kan kjøpes i butikk og på internettbutikken som er integrert i konsollene. MEN Ps3 har Blu ray, og kan spille av DVD. Xbox 360 kan spille av DVD, men er håpløs å bruke sin den bråker sånn. Hvis du har HD Tv eller tenkt å kjøpe HD Tv, så er Ps3 det lureste valget med tanke på å få utnyttet Tv`n din maksimalt. Å kjøpe en Wii er bare å kaste bort penger. Men har du penger å kaste bort, så kjør på Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 dweebster23: det vikigste er å kjøpe en produkt som passer til kjøper! BEHOV BEHOV BEHOV spørsmål som: trenger du virkelig blu-ray? vil du betale over 4000 kr for 1-3 spill? hvorfor ikke 2 konsoller til prisen av 1? Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 360 sine partyspill er dårligere kopier enn PS3 sine partyspill. Hovedforskjellen på Lips og Singstar, er at Lips har mye dårligere låtutvalg, enn Singstar. Du kan legge inn egne låter/mp3'er, men du må legge inn teksten selv for å få den på skjermen, så det blir egentlig ingen forskjell på å sette sangen på en CD-spiller og synge med. Scene It ligner litt på Buzz, men har mye færre spørsmål og du vil få spørsmålene omigjen mye raskere, og de spørsmålene i Scene It handler bare om Film mens Buzz har masse forskjellige kategorier, og spørsmålene i Scene It er bare myntet på det amerikanske markedet, mens Buzz-folka legger litt mere arbeid i lokalisering. Scene It lovde også oppgraderingspakker med nye spørsmål o.l. som DLC, tror aldri det kom. På Buzz er det masse flere spørsmål, og du kan lage egne spørsmålspakker, o.l. Anbefaler forøvrig 'Everybody's Golf 5' på PS3, har fremdeles til gode å støte på noen som ikke liker dette spillet, uansett kjønn og aldersgruppe. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) LIPS har fått hele 1 måned på markedet, SINGSTAR har 4 år. Hva vet vi om kanskje det er 5 sanger på LIPS som jentene elsker , men ikke finnes på Singstar, da hjelper det LITE at det finnes flere sanger på singstar og hva vist jentene elsker film? scene it? er da perfekt...Bløtkake kasting er gøy noen ganger på BUZZ...Scene it? har mye mer varierenede gameplay, men dog du bør like filmer og som sagt begrenset med spørsmål for øyeblikket som sagt... det viktiste er hva som passer jentene, ikke hva jeg/du/alle andre synest Scene It lovde også oppgraderingspakker med nye spørsmål o.l. som DLC, tror aldri det kom det er ikke mange ukene siden scene it? med mulighet for oppgraderingspakker ble lansert....."tror aldri det kom" basert på 1 måned er _litt_ tynt Endret 28. november 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
praystation Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 dweebster23: det vikigste er å kjøpe en produkt som passer til kjøper! BEHOV BEHOV BEHOV spørsmål som: trenger du virkelig blu-ray? vil du betale over 4000 kr for 1-3 spill? hvorfor ikke 2 konsoller til prisen av 1? Jeg regner med at de voksne i familien vil ha en finger med i spillet og betale for konsollen. Høres nesten ut som om far i huset ønsker å kjøpe en PS3 fordi den har blu-ray, mens småjentene i huset heller har lyst på Wii, og lurer derfor på om PS# er noe for småjenter. Altså er hensikten at konsollen skal tilfredsstille alle i familien. For far som har kjøpt seg en fet diger flatskjerm er blu-ray absolutt en fordel, og man betaler da ikke 4000 for 1-3 spill men hele spillutvalget når hele familien skal bruke maskina. Mor derimot er ikke så begeistret for å ha 2-3 konsoller stående i stua, så hun ønsker seg kun 1 maskin. Det finnes altså mange BEHOV. Virkeligheten er kanskje litt mer nyansert enn hva enkelte mener. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 praystation: det der blir bare spekulasjon... 1-2 konsoller på jenterommet på 1 TV og blu-ray spiller(vent litt til den blir billigere) på stua på stor TV, da blir det ingen krangling Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Himmel og hav. På et spørsmål om PS3 er noe for småjenter, så er svaret NEI (!). Du har to alternativer i mine øyne: 1. Kjøp en PS2 til en drøy tusenlapp. Her får du SingStar, Buzz, Guitar Hero og Rock Band, i tillegg til mange andre gode spill som dine døtre garantert kommer til å like enkelte av. 2. Kjøp en Wii. Tror det finnes både dansematte- og SingStar-alternativer til denne konsollen. I tillegg vil det å "vifte" med kontrollen bli en slager. Finnes mange gode spill som passer både den aldersgruppen og yngre/eldre. Super Mario Galaxy, Mario Kart (der man svinger med rattet for å styre) og feks Wii Fit er noe som kunne passet godt til dine døtre. Å bruke 4000,- på PS3 eller 1000/2000 på Xbox 360 er i mine øyne ufornuftig. Begge konsollene har gode spill, men ikke mange for den målgruppen. At de har HD-grafikk er ikke noe å tenke på, det er spillgleden som gjelder. Og tror at småjenter får mer moro ut av å svinge på rattet i Mario Kart enn å lage kjøretøy i Banjo 3/ lage baner i LittleBigPlanet. Har du lyst på Blu-ray, så gå heller for en ordentlig Blu-ray-spiller. De finnes ganske rimelig på markedet for tida. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) LIPS har fått hele 1 måned på markedet, SINGSTAR har 4 år.Hva vet vi om kanskje det er 5 sanger på LIPS som jentene elsker , men ikke finnes på Singstar, da hjelper det LITE at det finnes flere sanger på singstar og hva vist jentene elsker film? scene it? er da perfekt...Bløtkake kasting er gøy noen ganger på BUZZ...Scene it? har mye mer varierenede gameplay, men dog du bør like filmer og som sagt begrenset med spørsmål for øyeblikket som sagt... det viktiste er hva som passer jentene, ikke hva jeg/du/alle andre synest Kan godt hende at Lips blir bra. Men kan også hende det blir dårlig. :-/ Med Singstar vet vi at vi pleier å få mulighet til å skaffe ca 25 nye sanger annenhver uke, du kan se hvilke sanger som alltid er tilgjengelig her: http://www.singstargame.com/nb-no/Whats-Ne...content-update/ Gidder ikke linke til hele Singstar-biblioteket, da det er litt stort. På http://lips.xbox.com/ viser det at de planlegger å kopiere slike samfunnstjenester som Singstar, men alt er merket kommer snart, så vi kan ikke se hvordan det er ennå. :-/ Scene It lovde også oppgraderingspakker med nye spørsmål o.l. som DLC, tror aldri det kom det er ikke mange ukene siden scene it? med mulighet for oppgraderingspakker ble lansert....."tror aldri det kom" basert på 1 måned er _litt_ tynt Dem har ikke lovd noen verdens ting om oppgraderingspakker til Scene It som kom for ett par uker siden, de lovde oppgraderingspakker med nye flere spørsmål til originalen som kom ut i november 2007, da de fikk klager på spørsmål som kom alt for ofte omigjen. Endret 28. november 2008 av KongRudi Lenke til kommentar
marama Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har 360,PS3 og wii 360: den beste spill konsollen, de beste spilla, koser meg med kompiser over xbox live. Wii: passer hele familien min, forspiel med kompiser. PS3: Bluray, så det blir familiens Video avspiller. men finner ikke så mye annet positivt.. forferdelig handkontroll, laget for barn. så den brukes kun til Bluray filmer. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Dem har ikke lovd noen verdens ting om oppgraderingspakker til Scene It som kom for ett par uker siden, de lovde oppgraderingspakker med nye flere spørsmål til originalen som kom ut i november 2007, da de fikk klager på spørsmål som kom alt for ofte omigjen. tull....spillet ble laget uten noen som helst xbox live støtte og ble ikke lovet noe fra skaperne fra spillet 2008 versionen derimot....har xbox live støtte og mulighet for ekstra spørsmål pakker Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Dem har ikke lovd noen verdens ting om oppgraderingspakker til Scene It som kom for ett par uker siden, de lovde oppgraderingspakker med nye flere spørsmål til originalen som kom ut i november 2007, da de fikk klager på spørsmål som kom alt for ofte omigjen. tull....spillet ble laget uten noen som helst xbox live støtte og ble ikke lovet noe fra skaperne fra spillet 2008 versionen derimot....har xbox live støtte og mulighet for ekstra spørsmål pakker http://www.xbox.com/en-US/games/s/sceneitl...108-preview.htm --- 8< -- Klipp klipp --- 8< -- Ample Replay The common concern for replay value among trivia gamers is the depth of available questions and categories, but with nearly two thousand questions and over twenty distinct categories, Scene It? is brimming with content right out of the box. The game tracks every question as it is asked, ensuring that repeat questions are few and far between. There's also some obvious potential for downloadable expansion packs courtesy of Xbox LIVE® Marketplace, so there's no need to concern yourself over replayability. Scene It? Lights, Camera, Action has all the makings of a blockbuster casual game experience. Whether with friends in a dorm room or with Mom, Dad and Grandma at home, anyone can pick up a Big Button Pad controller and immediately feel at home. Get your thumbs ready. Article by Ryan Treit --- 8< -- Klipp klipp --- 8< -- tull? Det står jo fremdeles på den ofisielle produktsiden. PS! Sjekk ut hva som skjedde med Chewbacca etter inspillingen av StarWars på avataren min.. Endret 29. november 2008 av KongRudi Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Nei, PS3 er det dummeste du kan kjøpe til små jenter med mindre du tørker deg i ræva med tusenlapper. PS2, wii eller 360 er mye bedre og billigere valg. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Playstation 3 er en dyr multimediamaskin og underholdningsmaskin og for små barn er det ikke et stort utvalg av spill. Av barnespill på markedet nå er det følgende (som jeg kommer på i farten): Singstar ( to utgaver) Buzz Everbody golf. LittleBigPlanet. Diverse psn spill. På xbox360 er det jo også spill som viva pinata o.l i tilleg til scene it, lips o.l. Wii er nok den maskinen best egnet jenter mener da jeg, men jeg regner med at du sikkert skal røre på kontollen iblant på f.eks guttekveld. Wii er, syntes jeg, en maskin som er morsomt med venner og ikke alene på den måten som 360 og ps3 er. Har du en god full hd tv, glad i å se film (anlegg??)og i vil også vil løfte kontrollen, gå for en ps3. Er det barna og dems spilling som står i hovedfokus,kanskje spille litt du også, gå for en 360. Bare barna som skal spille: PS2! Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Tusen takk alle sammen! Denne debatten ble da veldig interessant! Så mange ulike meninger, da. Herlig! Nå blir det familieråd med bakgrunn for egne meninger! Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 kongRudi: som sagt....Skaperne av spillet har IKKE sagt noe om tilleggs spørsmål hva xbox.com skriver får folkene bak siden ta på sin kappe og det står heller ikke det skal komme, bare potensial for ekstra spørsmål ikke direkte smart å skrive, men men......... Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det er Microsoft som gir ut spillet, og det er Microsoft som selv har satt opp teksten på produktsiden som står på deres egen server.. 'folka på xcom.com' er forøvrig denne gjengen: Microsoft Corporation Domain Administrator One Microsoft Way Redmond, WA 98052-6399 US [email protected] 001-425-8828080 Fax: 001-425-9367329 Domain Name: XBOX.COM Registrar of Record: Corporate Domains, Inc. --8<-- Ergo Microsoft lover fremdeles at Scene It (Light Camera Action) skal få DLC, så du har ingen grunn til å frykte at det skal bli lite spørsmål.. Denne dokumentasjonen må jo være god nok til å få selv deg til å skjønne at jeg IKKE prater tull. I motsetning til enkelte andre som ikke vet hva de snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå