Johannne Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Vurderer å skaffe ps3 eller wii. Er blitt anbefalt wii, da jentene (ca 12) skyr alt action og krig. Men jeg ser at ps3 har singstar og dansematte. Det er da jentete nok. Kanskje finnes mer også? Funker ps3 også som en blue-ray-spiller? Takker for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Kanskje finnes mer også? Ja, det finnes nok mer ting for unge når det gjelder wii, men du kan jo finne bra spill til ps3 og.. Vet ikke om noe av dette kan falle i smak? Funker ps3 også som en blue-ray-spiller? Ja, Ps3 funker som en blu-ray spiller, men da må du selfølgelig ha en Blu-ray film, hdmi kabel og ofc en HD TV (HD Ready eller FULL HD) Endret 27. november 2008 av Applebee Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) PS3en kan spille av Blu-Ray, DVD, CD osv. Vet ikke om noen særlige "jentespill", men SingStar har det jo som sagt. Der har du også tilgang til SingStore, der du kan laste ned ekstra sanger for en billig penge. EDIT: Too late der ja. Vil også anbefale LittleBIGPlanet, som Applebee linket til, veldig koselig spill, uten masse vold og blod og gørr. Endret 27. november 2008 av Mokko Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Dessuten er det jo en del koselige spill på PSN man kan kjøpe for en liten sum penger =) Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 PS3en kan spille av Blu-Ray, DVD, CD osv. Vet ikke om noen særlige "jentespill", men SingStar har det jo som sagt. Der har du også tilgang til SingStore, der du kan laste ned ekstra sanger for en billig penge. EDIT: Too late der ja. Vil også anbefale LittleBIGPlanet, som Applebee linket til, veldig koselig spill, uten masse vold og blod og gørr. Takk til alle! :!: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Ja, Ps3 funker som en blu-ray spiller, men da må du selfølgelig ha en Blu-ray film, hdmi kabel og ofc en HD TV (HD Ready eller FULL HD) Nei, du MÅ ikke ha HDMI-kabel og HDTV. En hvilken som helst TV/skjerm med videoinnganger kan brukes. Selv gamle billedrørs-skjermer. Men for å få HD-oppløsning så må man ha HDTV og en component eller HDMI-kabel. (HDMI for full HD). Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Kjøp deg en 360 LIPS(med 2 trådløse mikrofoner) pakke til 2000 kr og en WII til 2200 kr totalt = 4200 kr og vent 1 år med blu-ray til en spiller koster 1000 kr og filmer koster max 150 kr, nå koster disse opptil 300 kr Edit: slenger med en link til Dancing Stage Universe Endret 27. november 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Kjøp deg en 360 LIPS(med 2 trådløse mikrofoner) pakke til 2000 kr og en WII til 2200 kr totalt = 4200 kr og vent 1 år med blu-ray til en spiller koster 1000 kr og filmer koster max 150 kr, nå koster disse opptil 300 kr Edit: slenger med en link til Dancing Stage Universe Støtter denne...å kjøpe en PS3 til ungjenter er en dårlig løsning. kjøp en X360 med dansespill pluss lips/singstar og en Wii i stedet for. Lenke til kommentar
dannad Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Et spill jentene kan like tross litt action, er spillet Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 LittleBigPlanet er et perfekt spill for småjenter. Når jeg har besøk av nieser, elsker de å spille LBP Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Vil henge meg på anbefalingen av LittleBigPlanet. Tror dette passer bra for både unge og voksne. Som Blu-ray spiller er PS3 et bra kjøp i forhold til kvalitet/pris (en får i tillegg en spillekonsoll i tillegg). Vil også anbefale deg å se på PsEye (kamera). Det er noen spill på PS-Store som bruker dette som kan være artige (regner med flere kommer også). I tillegg er det et gratisprogram der som tillater bilde-/lyd-/videoopptak og redigering. Kan være ganske artig å leke seg med for unge jenter vil jeg tro. Med dette kan en også ta opp mens en synger på Singstar og legge opp på nettet(?). Endret 28. november 2008 av hardkjerne Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Støtter denne...å kjøpe en PS3 til ungjenter er en dårlig løsning. kjøp en X360 med dansespill pluss lips/singstar og en Wii i stedet for. Og PS3 til ungjenter er en dårlig løsning fordi en kan klare nesten det samme (dog uten blueray og med en dårligere singstar-kopi) kun ved å kjøpe to andre konsoller..? Dere synes ikke selv den argumentasjonen virker noe desperat? Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Støtter denne...å kjøpe en PS3 til ungjenter er en dårlig løsning. kjøp en X360 med dansespill pluss lips/singstar og en Wii i stedet for. Og PS3 til ungjenter er en dårlig løsning fordi en kan klare nesten det samme (dog uten blueray og med en dårligere singstar-kopi) kun ved å kjøpe to andre konsoller..? Dere synes ikke selv den argumentasjonen virker noe desperat? Hehe, er du seriøs? Med Wii så får du alle de vifte rundt med kontrolleren spillene alle små jentene elsker, pluss også ett utrolig større utvalg i spill for folk i den aldersgruppen. Også massevis av spill myntet til akkurat små jenter. Med tanke på Lips så er det ansett som det beste "Singstar" spill spill som er på markedet akkurat nå, så det er langt i fra en dårligere kopi, man kan også legge inn og bruke egne sanger, laste ned nye sanger fra markedplace osv. Små jenter i den alderen har ingen interesse for Blu-ray, så det argumentet er meningsløst. X360 har også kamera og de meningsløse (i mine øyne) spillene som er laget for det, den har også lassvis med arcade spill som man kan laste ned, og som kan være egnet til jenter i den alderen. PS3 har også den muligheten, men har ikke i nærheten av det utvalget som X360 har (jeg har både X360 og PS3 så jeg vet hva utvalget er). I mine øyne så har X360 og i alle fall Wii mye mer å tilby jenter i den alderen, og når du får Wii og X360 for samme pris som en PS3 så er valget latterlig enkelt. Enhver person som da vil anbefale PS3 fremfor disse to håper jeg virkelig er lønnet av Sony. Og for all del, jeg liker PS3'en min godt, både den og X360 blir flittig brukt, men i denne situasjonen så er den ikke ett godt valg. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Nå var det trådstarter som tok opp Blu-ray, så det kan vel være det var noen i det hjemmet som også ville ha dette? Har ikke Wii selv, men kan tenke meg denne faller i smak hos mange yngre, så skal ikke diskutere på den. Dog er vel Wii en av konsollene som har størst Wow! faktor, men også lavest «bruk over tid»-faktor etter det jeg har erfart. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Med tanke på Lips så er det ansett som det beste "Singstar" spill spill som er på markedet akkurat nå, så det er langt i fra en dårligere kopi, man kan også legge inn og bruke egne sanger, laste ned nye sanger fra markedplace osv. Av hvem da? Syns personlig lips er en del dårligere enn singstar, da singstar faktisk krever at du hvertfall er i nærheten av tonen... JEg har også Xbox og PS3, og jeg vil vel egentlig ikke anbefale noen av dem fremfor Wii dersom det er til småjenter. Boogie, High School Musical, og Disney Sing It dekker synginga, Smartypants og Cheggers Party quiz er spørrespillene, og resten av spillene har rett og slett en mer barnevennlig profil. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hehe, er du seriøs? Om dine poster i denne tråden skulle være en slags målestandard for 'seriøs', så er jeg neppe det etter den definisjonen nei. I henhold til normale standarder skulle jeg nok derimot holde mål. Med Wii så får du alle de vifte rundt med kontrolleren spillene alle små jentene elsker, pluss også ett utrolig større utvalg i spill for folk i den aldersgruppen. Også massevis av spill myntet til akkurat små jenter. Med tanke på Lips så er det ansett som det beste "Singstar" spill spill som er på markedet akkurat nå, så det er langt i fra en dårligere kopi, man kan også legge inn og bruke egne sanger, laste ned nye sanger fra markedplace osv. Små jenter i den alderen har ingen interesse for Blu-ray, så det argumentet er meningsløst. Blueray-argumentet er meningsløst når personen som stilte spørmålet selv tok det opp? Seriøst? Jeg mener... er du seriøs? Og Lips er ansett som ddet beste singstar-spillet? Jeg vet ikke om du leser annet enn Xbox360-lektyre, men tar du deg en tur til f.eks IGN (lips: karakter 6.8, singstar: karakter 8.5) eller gamespot så har Lips lavere karakter enn singstar. Lips ligger forøvrig karaktermessig på nivå med 'sing it' som er Wii-versjonen så akkurat denne sjangeren kan man neppe forsvare innkjøp av en 360 i tillegg til Wii'en for å dekke. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hehe, er du seriøs? Om dine poster i denne tråden skulle være en slags målestandard for 'seriøs', så er jeg neppe det etter den definisjonen nei. I henhold til normale standarder skulle jeg nok derimot holde mål. Med Wii så får du alle de vifte rundt med kontrolleren spillene alle små jentene elsker, pluss også ett utrolig større utvalg i spill for folk i den aldersgruppen. Også massevis av spill myntet til akkurat små jenter. Med tanke på Lips så er det ansett som det beste "Singstar" spill spill som er på markedet akkurat nå, så det er langt i fra en dårligere kopi, man kan også legge inn og bruke egne sanger, laste ned nye sanger fra markedplace osv. Små jenter i den alderen har ingen interesse for Blu-ray, så det argumentet er meningsløst. Blueray-argumentet er meningsløst når personen som stilte spørmålet selv tok det opp? Seriøst? Jeg mener... er du seriøs? Og Lips er ansett som ddet beste singstar-spillet? Jeg vet ikke om du leser annet enn Xbox360-lektyre, men tar du deg en tur til f.eks IGN (lips: karakter 6.8, singstar: karakter 8.5) eller gamespot så har Lips lavere karakter enn singstar. Lips ligger forøvrig karaktermessig på nivå med 'sing it' som er Wii-versjonen så akkurat denne sjangeren kan man neppe forsvare innkjøp av en 360 i tillegg til Wii'en for å dekke. Beklager at jeg hadde glemt at trådstarter spurte om Blu-ray, men mener fortsatt at dette er noe som ikke er av interesse for jenter i den alderen. Hvis trådstarter er ute etter en spillmaskin og Blu-ray spiller til seg selv, så kan PS3 være ett godt alternativ. Lips har ett snitt på 72 % på metacritic, og har lest flere reviews fra plattformuavhengige kilde som har ment at dette var steget videre med tanke på Singstar type spill. Men ser selv at det nyeste Singstar spillet har en høyere snittscore, men allikevel så mangler det mange av funksjonene som Lips har, men det kan hende at Lips har noen mangler jeg ikke har fått med meg. Mener allikevel at det vil være hipp som happ om man spiller Lips eller Singstar, poenget er at slike spill finnes på begge plattformene. Det virker som du tar dette veldig til deg, personlig ser jeg på meg som til dels nøytral. Jeg elsker spill, og har selv av nyere spillmaskiner PS3, X360, en skikkelig gamerPC og Nintendo DS. Skal skaffe meg Wii og PSP når de får nok spill som tiltaler meg. Jeg gir trådstarter tips ut i fra jeg mener er det mest fornuftige å kjøpe til jentene, og i den sammenheng så synes jeg ikke det er noe fornuftig å kjøpe en PS3. At du mener jeg er useriøs bryr jeg meg lite om, mener personlig at jeg har forholdt meg relativt nøytral (hadde en preferanse til X360 før). Men er ikke bestandig man får all informasjon formidlet eller oppfattet riktig! Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) At du mener jeg er useriøs bryr jeg meg lite om, mener personlig at jeg har forholdt meg relativt nøytral (hadde en preferanse til X360 før). Men er ikke bestandig man får all informasjon formidlet eller oppfattet riktig! Jeg har ingen motforestillinger til å komme med forslag til alternativer, men jeg så (og ser fremdeles) ingen argumenter som backer opp påstanden om at PS3 skulle være et dårlig alternativ for det det her spørres om. At man kan få nesten like bra tilbud på det som etterspørres ved å slå sammen en Wii og 360 er et stykke unna at alternativet skulle være dårlig. Tar det ikke spesielt personlig, men jeg reagerer på at det nærmest virker som en refleks fra enkelte at de anbefaler sin prefererte konsoll, og hevder alternativene er dårlige, nærmest uavhengig av hva som etterspørres. I dette tilfellet kan det legges frem gode grunner for at Wii kan være et alternativ (om man ser bort fra blueray-biten), men hvorfor i alle dager man skulle inkludere en 360 i denne pakken har jeg enda til gode å se noen saklige argumenter for. Jeg regner meg forøvrig også som nøytral - jeg har en Wii og en PS3 men foretrekker å bruke pc'en til spill. Jeg eide ikke konsoller i det hele tatt før jeg kjøpte en gamecube da de havnet på billigsalg i generasjonsskiftet, så jeg har ingen langvarige kjærlighetsforhold til hverken konsollmerker eller fabrikantene av disse. Som selskaper har jeg lite sansen for både sony og microsoft mens min oppfattelse av nintendo nok er langt mer positiv. Endret 28. november 2008 av Zork Lenke til kommentar
praystation Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det hjelper lite hva dere store gutter mener om hva småjenter liker. De er et ganske ukomplisert og forutsigbart folkeslag. De elsker å synge å opptre. De elsker prinsesser og alt som er rosa. De elsker klær å kle opp dukker. Hva slags konsoll det spilles på bryr de seg katta om, bare det er gøy. Jeg vet i hvertfall at de mest populære jentespillene på min PS3 er Singstar, Buzz og LittleBigPlanet. Faktisk har LittleBigPlanet blitt uoffisielt kåret til "Det-morsomste-spillet-de-noen-ganger-har-prøvd". Det burde være argument godt nok til å kjøpe en PS3. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg ville helt klart gått for en Wii. Blir litt tynt å kjøpe en konsoll til 4500kr for ett eller kanskje to spill. Wii har et uendelig større utvalg av spill til den årsgruppen og jeg tror Wiimote'n vil bli veldig godt mottatt. Dansematte og "singstar" får du også til Wii. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå