Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste utvikling her.

http://www.armaholic.com/page.php?id=11811

Finally, without disclosing too much detail, let's talk about the new island, Shapur. It's not massive; about the size you'd expect for a smaller 'island'. It has an industrial setting with plenty of complexes and a small airfield. Some of its areas look really nicely done, such as the market place. I think this island could offer some moments for great firefights between infantry.

Lenke til kommentar

som oppstarts parameter.

Aner ikke om du bruker Steam, DVD, sprocket eller noe, men fra det stedet hvor du starter A2:OA. Jeg bruker Steam men har laget meg en snarvei på skrivebordet.

"C:\Steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\ArmA2OA.exe" -nosplash -profiles=C:\AA2F -cpuCount=1 -exThreads=1 -mod=@CBA;@Islands

Lenke til kommentar

"Charlie Foxtrot"-serveren kan anbefales på det varmeste. :)

Om du klør etter enda mer teamplay kan du alltids bli i "klanen". De arrangerer kampanjer som varer i 8 uker. Én kamp hver søndag som varer i 3 timer, og trening et par ganger i uka (ikke obligatorisk). Kanskje rundt 100 spillere i klanen, som blir delt opp på 2 forkjsellige hærer. I hver hær har man 4 "units". Recon, som har spesielle oppdrag (legge ut miner på hovedveiene, observere og rapportere, gå inn "behind enemy lines" og fuske med ting, osv.), Special Forces som så vidt jeg har sett fungerer som normale fotsoldater (er ikke helt sikker på hva de driver med), Infantry som er normale fotsoldater, og Armor som kjører rundt i tankser. Og så har man folka som styrer hele hæren. Gir ut oppdrag til hver "unit". "Unit"-ene er selvfølgelig delt opp i mindre grupper ("squads"). Kommunikasjon foregår i teamspeak. Strukturen på kommunikasjonen foregår som i en ekte hær (sånn cirka, hehe).

Høres kanskje litt "seriøst" ut, men vi får inn nye spillere hver dag. Både folk som har mye erfaring og folk som er helt nye til ArmA2.

Ta en kikk på http://cfarma2.com/ om de høres interessant ut! :)

Lenke til kommentar

Hei, nettop kjøpt Operation Arrowhead. Har lyst å komme inn på en god server med godt teamplay og lignende, finnes det for en nybegynner som meg? Har spilt Arma 2 før, så er ikke helt ny. Hadde vært kjekt å få spilt på en god server :)

Du kan prøve TV2 servere også, Norsk og Skandinavisk community og serverene står i Norge ikke minst :) Mener vi har en hyggelig gjeng som spiller der og serverene er god populert og administrert. De tilhører ikke noen klan, men tilhører alle spillere og dermed slipper du også å bli sparket ut for å gi plass til clanmedlemmer og rare regler som skjer mitt i ett spill. Server 1 gir deg tilgang til å starte missions når du tilslutter deg server så du kan prøve ut forskjellige missions og invitere venner, for øyeblikket er det ca 200 missions å velge fra når du connecter til server. Public Teamspeak: speak.battle.no (både TS2 og TS3) Håper du liker dem og støtter norsk Arma2 community, ikke vær redd for å spørre deg frem i chat ingame. De fleste på server liker å hjelpe til :)

Forum finner du HER

Serverne finner du ved å filter TV2 ingame eller en grei oversikt HER

Om du ikke kjenner til TV2 og battle.no kan du ta en titt HER

Med andre ord så er servere sposnes av TV2 og vi står helt fritt til å lage dem som vi vil med de ressurser som TV2 har stillt til rådighet. Vi trenger fler som er interesert i å lage turneringer, kamper, server admins, mission editors... tja.. stort sett alt man har lyst å jobbe med :) Forhåpentligvis kan det være en hub i norsk Arma2 og bli ett community nordmenn bygger sammen :) Det er også mulighet til å sette opp servere og missions etter ønske.

Hovedfokuset er såklart å spille og ha det gøy på en meget god server park. Vi har mange gode kamper hver kveld, men foreløpig rekord på server må vel være "lørdags kampen" som foregikk over 10 timer på 1 kamp...må si jeg var helt svett etter den runden..hehe

ak47.png

barrett.png

m21.png

m60e4.png

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Det er bare å connecte, jeg tipper du får fler inn bare noen starter opp :) TV2 servere har siden start (Arma2 utgivelsen) hatt stor pågang og pupularitet. Allerede hatt nummer 1 rank på verdensbasis målt av game-monitor.com og gametracker.com, serverne holder seg fortsatt innenfor top 20.

Nye medical hud'en og squad systemet ser bra ut :) Troen på at det blir en glimmrende PvP mod, med en sånn hud er det i alle fal mer optimalisert i bruk for rask tilgang istede for å scrolle. Mer nyheter om PR og en diskusjons tråd finnes HER

hud_medical.jpghud_squad_management.jpg

Endret av Cri
Lenke til kommentar

HUD så litt tungvint ut med mindre de har den pek-i-retning-og-slipp systemet som i BF2. Jeg tviler.

Men det gamle systemet til å gi ordrer med er neppe brukbart heller siden PR trenger dynamiske menyer for hver ulike rolle.

Skal bli morsomt å se litt gameplay.

Bryr meg ikke mye hvordan fysiske addons som kjøretøy ser ut.

r å bli flere :)

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Tenkte på mot hverandre :) Ett eller annet mission, eller AAS mulig..dog litt mer morro med ett mission mot hverandre. Vi spilte en mot LDDK sammen med NoPryl og det var skikkelig morro. Første mission var en tank som skulle beskyttes(kjører en gitt rute), ett lag beskytter og det andre forsøker sabotere/ambush også byttes rollene. Sikkert veldig mye annet man kan spille kamp i også... mest for å ha det morro sammen :)

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...