Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke vente til jeg finner OAH i butikken!! :D

Tråla gjennom Oslo by sist uke og fikk snappet med meg de 2 siste på Gamestop (1 på byporten og 1 på Akerbrygge), alle andre butikker måtte faktisk forklare hva slags spill det var...jeg går utfra de var de 2 siste eksemplarene her i Oslo. Jeg ble faktisk litt fornærmet der jeg sto. "har du ikke hørt om ArmA" ???

Events ! Blir gjerne med på å lage istand noe, jeg er ikke så kapabel mission editor ennå, men kan gjerne sette opp en Tv2 server for noe slikt. Som sagt.. Juli er nok ikke rette måneden, selv her i VI har vi bare 5-8 aktive på hverdagene og nå stikker 2 av de til Afganistan.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

jeg synes dette spillet er den største fiaskoen noen sinne. Er noen av dere rutinerte så man kan spille et 30 min snipermission f.eks?

har gitt opp helt å gå online. Havner på et SYKT stort map med masse lag må reise i evigheter, finner til slutt en AI og blir skutt så 300sekunder respawn time og samme helvete i basen.

Det er ingen fiasko det er bare ikke ditt vanlige shot them up spill ;)

Pub play er litt sånn meh akkurat nå jeg personlig venter på en mod kalt Project Reality til å spille online. Liker ikke å spille mot Al og denne modden blir bare PvP mens Al blir brukt for å lage litt liv med sivile i byer og slikt.

http://www.youtube.com/watch?v=K7-MUw9fwZc

For eksempel prøvde jeg for en dag siden sniper oppdraget one shot one kill, og selvsagt ble Al spotteren min hengenede langt etter for vært bidige skudd som ble skutt ifra fi la han seg ned etc. det ble jo hans bane da siden ås ryggen vi lå på ble om svermet og jeg var allerede over neste topp til punktet jeg skulle bli hentet.

Kan det ikek legges ut her på tråden når det skal være noen events da?

jeg mente ikke at 30 min er lenge. Det jeg har spilt av missions online så er folk så ustrukturerte og spillet lagger, alt tar eeeeevigheter, lagger i spawn, helikopteret lagger når jeg sitter på osv osv. Spilte litt team deathmatch når spillet var nytt, og det er det nærmeste jeg har kommet brukbar online spilling her, og det er jo strengt talt ikke det spillet er laget for.

derfor spurte jeg om noen av dere er rutinerte og ville ta et halvtimes snipermission. med struktur mål og mening og ingen lagg :p

grunnet til at jeg skrev at jeg synes spillet har floppet er fordi forventningene var SKYHØYE, masse hype og den udødelige operation flashpoint som far. så fikk vi et halvferdig operation flashpoint med oppdatert grafikk :thumbsdown:

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Kan ikke vente til jeg finner OAH i butikken!! :D

Tråla gjennom Oslo by sist uke og fikk snappet med meg de 2 siste på Gamestop (1 på byporten og 1 på Akerbrygge), alle andre butikker måtte faktisk forklare hva slags spill det var...jeg går utfra de var de 2 siste eksemplarene her i Oslo. Jeg ble faktisk litt fornærmet der jeg sto. "har du ikke hørt om ArmA" ???

å jeg bor langt ut på byda... :dontgetit:

Får vel se om jeg finner det på ferie da.

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

http://www.play.com/Games/PC/4-/15502389/Arma-II-Operation-Arrowhead/Product.html

Under 170 kroner for et fullverdig spill som er flunkende nytt. (vet det er expansion men med så lite innhold som noen spill har kan vel OAH kalles et nytt spill)

jeg synes dette spillet er den største fiaskoen noen sinne. Er noen av dere rutinerte så man kan spille et 30 min snipermission f.eks?

har gitt opp helt å gå online. Havner på et SYKT stort map med masse lag må reise i evigheter, finner til slutt en AI og blir skutt så 300sekunder respawn time og samme helvete i basen.

Det er ingen fiasko det er bare ikke ditt vanlige shot them up spill ;)

Pub play er litt sånn meh akkurat nå jeg personlig venter på en mod kalt Project Reality til å spille online. Liker ikke å spille mot Al og denne modden blir bare PvP mens Al blir brukt for å lage litt liv med sivile i byer og slikt.

http://www.youtube.com/watch?v=K7-MUw9fwZc

For eksempel prøvde jeg for en dag siden sniper oppdraget one shot one kill, og selvsagt ble Al spotteren min hengenede langt etter for vært bidige skudd som ble skutt ifra fi la han seg ned etc. det ble jo hans bane da siden ås ryggen vi lå på ble om svermet og jeg var allerede over neste topp til punktet jeg skulle bli hentet.

Kan det ikek legges ut her på tråden når det skal være noen events da?

jeg mente ikke at 30 min er lenge. Det jeg har spilt av missions online så er folk så ustrukturerte og spillet lagger, alt tar eeeeevigheter, lagger i spawn, helikopteret lagger når jeg sitter på osv osv. Spilte litt team deathmatch når spillet var nytt, og det er det nærmeste jeg har kommet brukbar online spilling her, og det er jo strengt talt ikke det spillet er laget for.

derfor spurte jeg om noen av dere er rutinerte og ville ta et halvtimes snipermission. med struktur mål og mening og ingen lagg :p

grunnet til at jeg skrev at jeg synes spillet har floppet er fordi forventningene var SKYHØYE, masse hype og den udødelige operation flashpoint som far. så fikk vi et halvferdig operation flashpoint med oppdatert grafikk :thumbsdown:

Ser problemet public play er litt ille viss du ikke vet hvor du kan finne en god public server eller har masse venner som spiller. Vis det ikke blir noen event her venter jeg til en mod som kalles Project reality kommer ut det som er kjekt her er at det er en gameplay og asset mod, altså den krever at du spiller på en måte som er lett å lære seg nesten litt som COD's objectives det er lett å lære seg og hoppe på en pub server og folk vet hav som skjer iallefall på de "offisielle" serverene det er sikkert noen som kommer til å modde modden for å gjøre andre ting, men det vil være servere ifra communitiet som bare vil spille den modden ingen andre mods er krevd for å spille etc.

Vet jeg snakker mye om den modden, men det de gutta gjorde for Bf2 og ennå planlegger å gjøre er bare enormt bra og jeg har logga mange flere timer med PR til bf2 enn vanlig bf2.

Jeg tror noe av problemet med pub play er at det kan bli litt avansert

ikke at avansert ikke er morro men når du hopper inn i en server kan det være vanskelig å få alle på laget til å bli med på et bestemt mål.

For å kunne spille ordentlig med Arma må du ha en kompis som minstekrav eller en gruppe mennesker som vil spille på en ordentlig måte.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Public servere er preget av mye tull....

Private servere er det mere orden på. Det har blitt sånn fordi folk er lei av at det ofte er noen som ødelegger for alle andre.

Derfor har NoPryl passord på sine servere. Det passordet er ikke akkurat hemlig men det hindrer at 1 person som har veldig lite å gjøre en kveld skal komme inn og ødelegge for alle oss andre.

Men for å få tak i passordet så må du til og med besøke på siden vår. :roll:

Er ikke sikker på hvordan TV2 gutta gjør dette, men har skjønt det slik at de har det litt mere åpent. Stemmer ikke det Cri?

Vi i Nopryl har valgt å holde en litt lavere profil, slik at vi som en gjeng kan gjøre de tingene vi liker. Dette er fortsatt en gjeng med sullehuer og campere, så det blir mye morro også.

Det blir til og med litt seriøst en gang i blandt.

Jeg tror det er den salige blandingen og samholdet som gjør at dette er gøy. Som gjør at jeg har spilt "samme" spillet i 9 år.

Men når det gjelder å kjøpe spillet, så kjøp det digitalt. Om det er Steam eller Sprocket eller hva. Hvis du laster det ned et sted som ikke er helt stue reint, så kan du fort ende opp med å ikke få spillt. Men jeg ville anbefale at du kjøper Combined Operations i såfall, hvor både ArmA2 og ArmA2: Operation Arrowhead er med.

Da vil du ha størst mulighet til å komme inn på servere rundt omkring.

Lenke til kommentar

Spiller du med Kelly's

Kult!

Joa, vi har hatt begge deler. Men det som vi har endt opp med er at vi bruker 1 server som test for alle missions, slik at det missions må godkjennes der før den overføres til en bedre server.

Så har vi faste dager, gjerne tirsdager og torsdager som folk samles og spiller. Kun torsdag som er offisiell dag.

I og med at vi er en liten gjeng, så spiller folk på andre servere også, mens noen spiller bare med oss og på torsdager.

NoPryl tilbyr bare servere og et miljø for spillere som ønsker å kunne snakke norsk, selv om vi har utenlandske folk med også. Men dette er i utgangspunktet for å få en så stabil plattform som mulig og for at vi som gjeng skal kunne velge ut vår spillestil som vi vil.

Det kan høres massivt ut og tungvint ut, men vi tar jo ikke betalt for dette. Vi gjør dette bare for morroskyld. Når vi hadde offentlige server hadde vi ca 10-15 spillere innom serveren i løpet av 8 mnd. Det var for lite til at serveren skulle stå og trekke strøm. Derfor har vi gjort den om til en testserver. Slik at de missions som blir godkjent kanskje holder en viss standard. brukes for å kunne luke ut missions vi ikke liker eller missions med feil i.

Lenke til kommentar

Mission statement fra TV2 og ArmA på TV2 -battle.no

"Hos oss skal du være velkommen uansett hvilken erfaring du har eller hvilket nivå du spiller på, og vi skal alle ta del i et fellesskap hvor vi alle drar lasset sammen.

Våre medarbeidere arbeider på dugnad og frivillighet. Vi anser dette som en hobby og alle hjelper til slik at vi alle kan ta del i den gleden nettbaserte spill gir."

Så ja.. vi inviterer alle og håper det kan være en HUB i norske/skandinaviske community, dog svært få nordmenn som faktisk finner veien. Det er viktig å huske på at dette er ikke en klan/squad/team greie, men altså åpent for alle. Joiner du server så er det slik at din egen disconect er grunnen til at en annen spiller kommer inn..ikke at en klan medlem vil ha spotten elns. Det mest populære mission på TV2 servere har hele tiden vært WarFare BE, men vi har 2 server som er helt åpene og det går å vote på både missions eller velge fra start(ca 170 filer lagt inn) og admins. Vi har pr dags dato en admin gruppe på 18 frivillige, de fleste er fra norge, men vi har også en del fra tyskland, belgia og andre deler av europa. Vel og merke seg at ingen har noen fordeler, men gjør dette "arbeidet" utfra interesse for å bygge community og servere der alle er velkommen. Vi har imidlertid satt opp regler slik at grunnide'en bak TV2 serverne blir ivaretatt og at kick og bans ikke flyr på personlig grunnlag. De 2 første serverene kom opp straks etter launch og har blitt vanvittig populære..stort sett fulle døgnet rundt og vi ser at mange er regelmessige spillere og reklamerer for serverene til andre til og med "I only filter TV2 when i go public". Ace2 serveren har vi imidlertid hatt litt problemer med, men mest pga updates og en dårlig system for dette....kanskje pga vår egen manglende kunnskap. Vi som startet TV2 serverene er tross alt helt ferske i dette og lærer etterhvert som vi gjør det for å si det sånn.

Høres det intersant ut å bygge norsk og skandinavisk community rundt spillet så er du velkommen. Vi har ett godt etablert forum og servere. De fleste TV2 servere er veldig enkle å fylle dessuten, det er en god mulighet til å prøve ut prosjekter og missions for en åpen spillerbase. Ressursene er der og det er opptil alle å ta del og utforme det akkurat slik vi vil ha det. Fullstendig gratis så her er det bare din egen vilje og tid som setter en stopper for hva vi kan få til.

Mer info finner du HER

Akuratt nå har vi 2 Arma2 servere og 2 Ace2 servere. Jobber på OA serverene nå og mulig jeg bare tar å slenger OA på alle sammen i stede for å lage 2 nye kun for OA..så alle blir combined operations, tror nok det er enkleste måten å gjøre det på.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...