Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forresten per dags dato ennå ikke prøvd ACE. Fikser denne problemer med AI og sånt?

 

ACE fikser en del av problemene med AI. De blir jævlig mye flinkere til å samarbeide, bruke dekkild, flanke m.m. Enkelt sagt blir AIen mye mer utfordrende å spille mot.

 

Missions som allerede er vanskelige i vanilla ArmA2, blir helt hårreisende med ACE, men heldigvis finnes det ganske mange missions som er bygd utelukkende for ACE, og mange missiondesignere lager gjerne en ACE-utgave av sine vanilla missions.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig ACE? Jeg vet at det er en modifikasjon, men etter man har installert denne, hvordan spiller man så? Kan man spille gjennom hele enspillerdelen med ACE, eller legger den til masse nye oppdrag som man må velge ut fra en liste?

 

Har prøvd ArmA II lite i det hele og det store. Tenkte jeg skulle vente lenge med å spille det, da det meste av bugs ville vært fjernet. Bestilte faktisk ArmA II i dag fra Gamezone, og jeg blir å skaffe meg utvidelsespakken så fort det lar seg gjøre. :)

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig ACE? Jeg vet at det er en modifikasjon, men etter man har installert denne, hvordan spiller man så? Kan man spille gjennom hele enspillerdelen med ACE, eller legger den til masse nye oppdrag som man må velge ut fra en liste?

 

ACE gjør en del grunnleggende forandringer på ArmA2 (kulebaner, skademodellering av kjøretøy, stamina, helse, AI m.m.), men så vidt jeg veit, er det ikke noen av dem som gjør det direkte inkompatibelt med vanilla missions. Det inkluderer forsåvidt enspiller delen, men spiller du den med ACE aktivert, må du som nevnt være forberedt på store utfordringer.

 

Utover det, legger ACE til en hel masse nye våpen, kjøretøy og andre ting, som - så lenge det ikke brukes i et gitt mission, ikke har noen innvirkning på missions som ikke benytter ACE.

Lenke til kommentar

Synes også at det nye designet er rotete.

 

Den første OA anmeldelsen har kommet, med score 7/10. Kampanjen er visstnok rundt 7-8 timer som anmelder synes er litt knapt. Men man må jo telle med de uendelige tidsslukene som random event mission generator, multiplayer, usermissions og selvfølgelig editor. Kampanjen er vel ikke det viktigste i disse spillene.

 

 

******** advarsel here be spoilers! *********

 

http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.hrajmobil.sk%2Fsk%2Fpc%2Farma-ii-operation-arrowhead&sl=auto&tl=en

 

 

******** advarsel here be spoilers! *********

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Versjonen som er sendt ut til anmelderne er sikkert basert på seneste beta-patch. Forhåpentligvis kommer 1.06 rett etter at spillet er lansert, så utgaven vi blir å spille er forhåpentligvis en del bedre enn anmelderutgaven. Leser på noen av omtalene at AI-en er brukbar, men det er fremdeles noen bugs.

Lenke til kommentar

At det går an! Skulle reinstallere Arma 2 (på stasjonæren) i går etter at jeg formaterte for noen uker siden. Etter spillet kom, kjøpte jeg digital-versjonen av spillet som jeg lastet ned og fikk tilsendt cd-key på mail. I mellomtiden fikk laptopen min en skade som jeg leverte inn til service. Tingen er at jeg hadde thunderbird på laptopen, og det viser seg at thunderbird laster ned all gammel mail fra hotmail og lagrer den på harddisk. Så nå ligger cd-key bare på den laptopen som er på service nå.

Lenke til kommentar

At det går an! Skulle reinstallere Arma 2 (på stasjonæren) i går etter at jeg formaterte for noen uker siden. Etter spillet kom, kjøpte jeg digital-versjonen av spillet som jeg lastet ned og fikk tilsendt cd-key på mail. I mellomtiden fikk laptopen min en skade som jeg leverte inn til service. Tingen er at jeg hadde thunderbird på laptopen, og det viser seg at thunderbird laster ned all gammel mail fra hotmail og lagrer den på harddisk. Så nå ligger cd-key bare på den laptopen som er på service nå.

 

Kjipt, men for framtida er det en instilling som det går an å endre på.

Sjekk her.

Lenke til kommentar

kun under 1 døgn igjen.

Skal bli spennende dette gitt.

 

Har fått lastet opp 1.07 på nopryl serverene ihvertfall. Men i disse sommerferiedager så er det ikke så mye liv. Blir vel litt mere så fort OA kommer ut.

 

At singelplayer kun varer i 7-8 timer spiller liten rolle for meg. Har ikke spillt SP siden OFP kom ut.

Men høsten blir nok bra. Gleder meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...