Gå til innhold

ArmA II: Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
ArmA 2 koster 17.99 på Play.com ~ 183kr.

For de som vurderer å kjøpe i norsk butikk til 399 :p

 

Som må gjøres om til euro = 23.49 eur = 205 = mva. + sinnsyk lang ventetid.

 

Kjøp i norge om dere har anledning, sier nå bare jeg.

Lenke til kommentar
ArmA 2 koster 17.99 på Play.com ~ 183kr.

For de som vurderer å kjøpe i norsk butikk til 399 :p

 

Som må gjøres om til euro = 23.49 eur = 205 = mva. + sinnsyk lang ventetid.

 

Kjøp i norge om dere har anledning, sier nå bare jeg.

 

Så enkelt er det ikke, eller rettere sagt komplisert. Pundkursen ligger godt an for den norske kronen, og valuta regnes ikke fra en valuta til en annen for så til den tredje. 18 pund blir i overkant av 180 kroner.

 

Og til opplysning, for dere som skulle havne noen kroner over 200-grensen og får momskrav. Husk at portoen er inkludert i prisen, og porto er ikke momsbelagt. Brukte det selv som argument da jeg mottok momskrav, da totalsummen var 217 kroner, tror jeg det var. Tollmyndighetene ga meg medhold og jeg slapp momskravet ;)

 

Dette med moms og play.com har vært tema her tidligere, men søkefunksjonen til forumet er dessverre så dårlig at jeg ikke fant det.

Endret av AK47
Lenke til kommentar
Gjest member-97590
ArmA 2 koster 17.99 på Play.com ~ 183kr.

For de som vurderer å kjøpe i norsk butikk til 399 :p

 

Som må gjøres om til euro = 23.49 eur = 205 = mva. + sinnsyk lang ventetid.

 

Kjøp i norge om dere har anledning, sier nå bare jeg.

 

Det der er bare tull.

Man må ikkje betale i euro. Har over 30 ordrer på play.com og har betalt kver eneste en i pund.

Så for 17.99£ kommer det gjennom tollen uten problem.

 

Riktignok sant det med ventetid, varierer fra 3 dager til 2 uker.

 

Angående litt moms og tollregler:

 

Kommer prisen på produktet(UTEN frakt) over 200 kroner, må man betale 25% moms for produktet sin pris+fraktprisen i tilleg til et fortollingsgebyr på rundt 100 kroner.

Er prisen på produktet under 200 kroner, men frakten får det til å komme over 200 kroner, SLIPPER man å betale moms eller toll.

 

Hos play.com er frakten inkludert i prisen, så da er det bare å passe på at prisen ikkje kommer over 200 pr ting man bestiller :yes: (Play.com sender varene 1 og 1 selv om man bestiller mange ting i samme ordre, så ikkje bekymre dere over at totalprisen for hele orderen går over 200,- så lenge kver enkelt ting koster under det).

 

Da skal det være klarhet i det, og alle som har det kan gå tilbake å spille dette fantastiske spillet.

Lenke til kommentar
ArmA 2 koster 17.99 på Play.com ~ 183kr.

For de som vurderer å kjøpe i norsk butikk til 399 :p

 

Som må gjøres om til euro = 23.49 eur = 205 = mva. + sinnsyk lang ventetid.

 

Kjøp i norge om dere har anledning, sier nå bare jeg.

Nope, du betaler i pund hvis skal ha spillet til Norge, ikke Euro.

Og vente tiden varier mellom 10-14 dager (for min del) som er en stund ja.

Men nå skal jeg på ferie så da venter spillet på meg når jeg kommer tilbake :D

 

Da mangler jeg bare å bestille den nye PC'n når jeg kommer tilbake :p

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte det fra Play.com. Måtte vente 2 uker på posten fra det ble sendt men det tror jeg har mer med tollbehandling i treige gamle Noreg enn noe annet.

 

Betalte vel 10-20kr mer enn på Steam, men her var det prinsippet som gjelder. Og ja, jeg betalte i pund :)

Lenke til kommentar

Noen andre som har forelsket seg i VopSound_2.1 + TRSM_Tracked_Vehicles + RH_heili_sound_mod eller?

 

Gurimalla sier jeg bare, å gå tilbake til vanlig lyd er som å skyte med ertepistol.. Hele spillet ble pluttselig enda fetere... WHOHOOOO

 

De 3 sound addons finner du på http://www.armaholic.com btw eller også i offisielle forumet. De 3 går sammen og funker på de fleste serverne, men en ide er også å legge til 2 forskjellig snarveier så man kan starte med eller uten :)

 

Fant ut at det var egentlig greiest å legge alle filene i samme mappe og kalle den @SoundMods fordi jeg hadde litt porblemer med at EXE ikke klarte å laste 3 mapper av en eller annen grunn

Lenke til kommentar

Patch 1.03 ute

 

 

ARMA 2 PATCH 1.03

-----------------------------------------

Copyright © 2009 Bohemia Interactive. All rights reserved.

 

SYSTEM REQUIREMENTS:

--------------------

- ANY ORIGINAL VERSION OF ARMA 2 from 1.00 to 1.02 other than the Steam version, Steam users should use the auto updating feature instead (their game will not be playable if they apply this patch until they recover it again from Steam)

- DirectX 9 March 2009 is required and should be updated during the patching process automatically as needed or you can update your version of DirectX from www.microsoft.com/windows/directx/

 

HOW TO INSTALL THE PATCH:

-------------------------

- Run the patch exe to apply the patch setup automatically.

- It will install all content of the patch to the folder with your ArmA 2 installation (default is C:\Program Files\Bohemia Interactive\ArmA 2 or Bohemia Interactive\ArmA2).

- Please note that it is not possible to rollback to a previous version after the installation of this patch, only a full reinstall of the game is possible, if you want to keep your previous version you may want to backup the entire game installation folder before applying this patch.

- It is not recommended to use any savegames created in versions 1.00 or 1.01, if you use a savegame from 1.02 some of the fixes may not apply to that game in progress until the beginning of a new mission.

 

VERSION 1.03 HIGHLIGHTS

---------------------------------------------------

* Major AI tweaking and balancing (especially AI infantry can hear much less)

* Improved multiplayer and cooperative campaign (saving games, connection issues)

* Numerous fixes and improvements in the Harvest Red campaign

 

CHANGELOG:

Spoiler:

show spoiler

----------

 

Engine

------

 

* New: Functions getPosATL and setPosATL to allow controlling position relative to terrain.

* New: command line option -showScriptErrors introduced to show errors in scripts on-screen

* New: Direct analogue throttle and brake for airplanes now available.

* New: More flexible configuration of Flares in the config (brightness, size)

* New: Mission name (with * indicated unsaved work) displayed in the mission editor

* New: Keyboard shortcuts in the mission editor

* Improved: better handling of gravitation for shots (esp. for grenades)

* Improved: Building destruction

* Improved: Better airplane HUD visibility both night and day

* Optimization: Reduced frame stutter near map borders.

* Hotfix: Players are forced to reconnect after MP Load on server.

* Fixed: no particles effect when hit object with destructNo

* Fixed: grenade could destroy a building just by impact

* Fixed: grenades may explode only on the final impact

* Fixed: when a grenade bounces on a ship deck, the proper particle effects is shown now

* Fixed: missiles should pass through vegetation

* Fixed: Player connected to loaded game was sometimes frozen.

* Fixed: Game crashed when launched on a system with more then 8 CPUs/cores.

* Fixed: Possible crash with laser designator active.

* Fixed: Sometimes crew of a close vehicle was visible through the vehicle.

* Fixed: Infinite looping of commands 'Stop' in radio.

* Fixed: Leaning 'limits' do not work in TrackIR.

* Fixed: Clients were often endlessly stuck in 'Receiving...' window after MP Load.

* Fixed: Rainbow could be visible even with sun below horizon.

* Fixed: 3D Editor - civilian and resistance units did not work correctly

* Fixed: Sea surface was not rendered in NE area out of map.

* Fixed: Terrain surface was sometimes using wrong parallax map.

* Fixed: Grenade could sometimes destroy a building just by impact

* Fixed: Radio messages sometimes echoed

* Fixed: Team switch did not work when player died

* Fixed: Reduced AI detecting slowly moving enemy vehicles by ear.

* Fixed: Prevent killed AI units reporting who killed them.

* Fixed: After respawn in MP, player's tasks, diary content and skills are transferred to the new entity

* Fixed: Leaning 'limits' did not work with TrackIR

* Fixed: MP client frozen in Receiving... screen sometimes

* Fixed: Problems with saving and loading games in cooperative campaign

 

Missions

---------

 

* Fixes and improvements in most of the campaign missions (Into the Storm, Harvest Red, Bitter Chill, Manhattan, Badlands, Dogs of War)

* Improved: autosave logic to not save when it was not safe

* Improved: Eye for an Eye in Scenarios

 

Modules

---------

* Fixed: Warfare fast travel on clients was not using logistic values

* Fixed: Warfare money sending

* Fixed: Warfare HQ multiple reports

* Fixed: First-Aid: Action module caused healing scripts to run twice

* Fixed: Supply drop not ending (wrong vehicle class)

* New: First-Aid modules work with respawn

* New: First-Aid ability to stop healing

* New: Added ability to add Support Requests that do not expire.

* Improved: First-Aid modules more robust and faster

* Improved: Better support for side Resistance in SOM / ACM.

 

Data

---------

 

* Fixed: Invisible driver in UAZ (MG and GL)

* Fixed: AI soldiers were able to hear extremely well

* Fixed: various minor problems on buildings

* Fixed: rocks destruction effect changed

* Fixed: penetrability of some vegetation

* Fixed: collision geometry of A_BuildingWIP

* Fixed: react FSM core conversations

* Fixed: cargo animations in LAV25

* Fixed: indicators in Ka52 when using NVG

* Fixed: cargo animations in BTR

* Fixed: Warfare keypoint on Chernarus

 

 

Legg merke til at de ikke anbefaler å bruke savegames fra 1.00 og 1.01.

 

Håper ytelsen stiger noe..

 

Diskusjon på BIS forum

Diskusjon om ytelsen

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...