Morten1987 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg bestilte det på nett fra spaceworld, men det er en stund siden så vet ikke om dem har mer igjen. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Holder på med "Dogs of war" nå. Har trasket rundt og overtatt ganske mange av de basene, og fikk en del cash. Så brukte jeg evig lang tid på å dra tilbake til hovedbasen for å kjøpe meg litt forsterkninger. Kjøpte et angrepshelikopter bl.a, men det er jo helt udugelig. Satte meg inn bak sammen med resten av teamet, og ba helikopterpiloten "move to" et sted (elektrozavosk eller hva det nå heter), men han flyr jo bare 50 meter før han treffer et tre og dermed utsletter seg selv og hele laget Gjør jeg noe feil..? Star Force 21 klarte jo ting utmerket. Skal prøve det andre helikopteret (Mi-17 er det vel), og sjekke om piloten i det fartøyet er mer dyktig, men jeg har spilt i gudhvethvormange timer nå.. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 kjøpte det på steam i går, virker veldig uferdig imo. llurer på om jeg skal la spillet ligge til høsten og prøve igjen med patchene som har kommet da. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Helt utrolig at folk gidder å kjøpe til blodpriser på kyniske Steam.. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 offoptic: jeg vet, fikk det gifta av en kompis men det bør ikke kjøpes et eneste spill til de gir oss muligheten til å kjøpe for dollar igjen... Nevnte steam pga at noen kanskje ville si at det er en nyere patch som ikke har kommet på steam f.eks :? Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Nevnte steam pga at noen kanskje ville si at det er en nyere patch som ikke har kommet på steam f.eks :? Nope, er redd builden på Steam faktisk har et høyere build-nr enn den nåværende "vanlige" patchen. Men jeg er nysgjerrig: Hva er det du reagerer på som uferdig? Og spiller du mest single- eller multiplayer? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 hmmmm godt spørsmål, var vel egentlig det samlede inntrykket jeg fikk som var litt dårlig, grafikk glitches når vi fløy, monotone lyder, dumme AI, blir spotta dritenkelt på avstand som sniper med ghillie suit som proner i gresset, når jeg hoppa i fallskjerm er det rart at til og med bf2 greide å gjøre dette mer troverdig, (brukte jeg musa kunne jeg "cheate" meg fram og tilbake i en sinnsyk fart), styringa på bilene var rar, hvordan man føler at man beveger seg osv var rart. Jeg fikk ikke samme gode førsteinntrykket her som jeg gjorde av Operation Flashpoint i sin tid. Håper de får finpusset det en del mer for det har helt klart potensiale Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Skjønner. Det er ikke noe særlig jeg kan argumentere imot der, nei. Men merk: AI blir dummere jo færre CPU sykler du har "til overs". Dermed oppleves AI ofte som farligere og mer koordinert når du spiller på en god, dedikert server. Sier ikke at det var problemet i ditt tilfelle, men det er verdt å notere seg bak øret. Det er masse tuning som godt kunne vært gjort, det er jeg helt enig i. Men på den annen side, klarer man uansett ikke å tilfredstille alle, samme hvordan man justerer ting. Dermed blir det (erfaringsmessig) opp til communityet å tune slik de selv liker det. I den sammenheng, regner jeg med at Advanced Combat Environment mod'en fra ArmA (tidligere WGL mod for OFP), blir portet til ArmA2 etter hvert. Den var bare rå på ArmA, ihvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 At skarpskytere oppdager deg så lett er ikke urealistisk i det hele tatt. Synes ikke spillet er dårlig. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 har jeg sagt at spillet er dårlig da? sa at det virket uferdig... Og det er ikke skarpskyttere jeg reagerer på at ser meg, men f.eks gunner i en bil som spotter meg tross at jeg er helt usynlig i høyt gress med ghillie suit på laaang avstand. Spurte kompisen min om jeg faktisk var synlig (som var spotteren min) han sa at han ikke klarte å se meg på avstand. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis du hadde åpnet ild fra den posisjonen (eller i nærheten) kan jeg forstå det. Det samme hvis du hadde beveget deg noe særlig, slik at AI ble oppmerksom på deg. Men jeg veit av erfaring at AI kan være litt for observante noen ganger. Dog, det skal ikke være slik at AI jukser. Sjekk denne videoen for et slags "bevis". Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 noen som er med å game litt i dag forresten? lage noen kule sniper scenarioer? Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Gress er ikke noe hinder i synet til AI'en. Det samme med blader fra trær. Busker ser ut til å funke bedre da. Men AI'en er smart, og reagerer som regel som en soldat ville ha gjort. De kommuniserer og samarbeider med hverandre mens de prøver å finne og omringe deg. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Gress er ikke noe hinder i synet til AI'en. Det stemmer bare ikke: http://www.caveofdistraction.com/2009/06/2...-through-grass/ I ArmA (1) allerede, var skjul fra gress implementert som et ekstra ikke-gjennomsiktlig teksturlag, som lå et stykke over bakken. BIS måtte gjøre det på denne måten, fordi gress ikke ble rendret på lenger avstand. På avstand (f.eks. gjennom kikkert) så dette derfor veldig teit ut, fordi det så ut som folk lå nedi bakken, men det var en måte å simulere det skjulet man får fra gress på, som ville påvirke både menneskelige spillere og AI. Jeg tviler på at de har fjernet denne muligheten til å skjule seg i ArmA2, og eksperimentet jeg har linket til over, bekrefter mistanken min. Blader fra trær er muligens litt annerledes, men noe av det første man lærer seg å se etter, er FI ved roten av trær. (Fordi der får man dekning, ikke bare skjul.) Det kan godt tenkes at AI derfor vier trær ekstra oppmerksomhet. Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Et veldig morsomt spill som er full av bugs. Er på Manhatten oppdraget. Har gjort alle missons bortsett fra ta ut insurgent leader i hovedbasen. Finner han ikke og får ikke kalt inn artilleri. Og er det noen som vet hvordan jeg reparerer Hummve`en? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 "Insurgent leader" heter "Officer" eller "commander". Bare drep alt du ser i den basen, og så trasker du over likene etterpå, og så blir Shaftoe tilkalt automagisk. Så bruker du "search body" på liket. Jeg fant ut at det var lettere å ligge på fjellet tvers over basen med en M107 og fyre løs på alt og alle, og plassere en APC slik at lagkameratene kunne knerte de to tanksene. Det oppdraget er sinnsykt bugga. Jeg holdt på i 3 dager før alle scriptene ble trigget riktig.. Et tips: ikke bruk helikopteret FØR du har bombet noe med artilleriet, ellers mister du den funksjonen! Og den hjelpen jeg skulle få til å angripe basen fungerte aldri. De drev bare å jårra rundt i skogen. Det med gress som et ekstra lag er ikke implementert i Arma2 etter hva jeg har lest på BIS-forumet og dev-heaven. Kilde. Bare sjekk de bugreportene med mest stemmer her.. AI'en har usannsynlig syn og hørsel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Noen som vet hvordan man rearmerer harrier flyene? Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ved å kjøre rett bak en "AMMO" truck. En god mission designer kan også skripte visse områder til å få funksjoner som rearming, reparering og å fylle på mer drivstoff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Takk Håper det funker på Armed Assault også, har ikke kjøpt ARMA 2 Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Appropo den diskusjonen rundt buggs og diverse venting på at ting skal bli bedre Daily og Leftie... så fant jeg nå en fin kommentar fra BI forumet... fnis.. synes denne sa det ganske bra Kort fortalt så er det en som holder på med Razor Two fra Red Harvest og han har utrolig problemer med å finne objective.. altså få has på de to krigskrimminelle for å komem seg vidre, som en del av oss vet er Arma 2 litt buggete her og der og det er noe som man bare må leve med så uten å legge spoilers så er dette altså det som har skjedd. Iallefall denne fyren går av skafte og er virkelig fustrert og har jakta rundt i 3-4 timer også fukker saven seg opp og han må starte på nytt.. da klikker det for han.. her kommer et svar fra en annen Well son, let me tell you all about it... I went out to buy a game once. It was called Operation Flashpoint. Some fellow told me it was good and I was in between games at the time... So I bought it. I played Operation Flashpoint for years. I played so much I had dreams about Nogova. Soviets screaming "Vodka" haunted my nightmares. And then I played Armed Assault. My Sahrani years! An era of darkness and evil. A week ago I just finished playing Arma 2 and I have come so far as to know the truth. Arma is not a "game". It's a TRIAL son! It's your own personal final judgment! Can you take it? Can you deal with being unable to reload without walking? Can you dare to live in a world where a 2ft fence is harder to climb than the highest mountain? How about jumping tanks, squadmates with a deathwish, universe destroying graphical glitches, clipping in buildings, dying because you pressed reload by mistake while operating a belt fed machine gun in the middle of a firefight, buying a new graphics card with every version of the game, losing your save game and reverting to the wrong mission, using add ons that make your textures disappear but you don't know which ones because you have thousands of the damn things lying around, activating FADE by mistake, dealing with missions that never end and end mission triggers that defy your will? Oh no, this is anything but a "game", boy. It's a relationship. With a harsh unforgiving mistress. A high maintenance, sadistic, self centered bitch that thinks she can do everything. But you gotta love her... Cause she can give you what you want man. She will give it you hard and you're gonna come back for more! Don't kid yourself. You are here because you are one of us! Now go back there and play the shit out of this game, y'hear? Try again and again. She'll cave in... Hihi.. men han burde glede seg til Manhattan tenker jeg bare for der er det jo ikke en eneste bug. Jeg for min del har aldri vært mer fornøyd med anskaffelsen av ett spill som da jeg fikk Arma2.. det er utrolige potensialer og åpent for community å bidra til alle som spiller det, grafikken er helst syk.. stemningen i hele spillet er fanstastisk. Jeg gleder meg nesten hver gang jeg starter maskina, så jeg må vel kalle meg frelst i mangel av ett bedre ord. Dog de 3 første dagene da jeg brukt ca 16-20 timer i døgnet i Arma 2 (hadde spise pauser) så var jeg en smule fustrert over kontrollene som dere snakket om og AI.. men lærte meg fort hvordan gjøre det.. ligger man i gresset som sniper feks, ikke ligg i nedoverbakke om du ikek har noen tre i front. Holde seg på brinken, studer kartet og vær oppmerksom på at AI kan flanke deg ogsåvidre.Jo.. de har aimbot av og til og jeg har blitt skutt igjennom en vegg av AI som ligger inne i hangar og jeg som går utenfor.. noe som irriter meg ennå er når man feks skyter ut en vogn med SMAW (herlig våpen) og er mest interssert i å få opp rifla fort for å skyte de ned så stopper jeg opp i en animasjon som er en kjapp vei til døden, men igjen det er jo en gammel refleks fra ett helt annet spill som jeg bare får venne meg av med i liket med styringen på bilene osv.. Iaff.. jeg er meeeeget fornøyd med Arma 2 og ser frem i mot masse gøy og noe som virker som ett utrolig bra community av spillere Endret 10. juli 2009 av Cri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå