raid2 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Endelig kom spillet i postkassa! Passet egentlig fint, for nå blir det vel skitvær hele uka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Ok, må se om jeg kan få kjøpt meg dette. Installerte ARMA isted, ufattelig artig å ha 10 fly som slipper bomber i tur og orden på hus Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hadde en artig episode igår på coop multiplayer, helikopteret som skulle frakte oss til et oppdrag (T-90 oppdraget på Domination kartet) ble skutt på, så jeg hoppa ut, like etter går helikopteret i bakken med resten av folka og jeg ender opp alene. Av utstyr hadde jeg en DMR sniper rifle med 6x mags og en Javelin launcher. Etter 1500m finner jeg ett utkikkstårn som er 650m unna oppdraget med god oversiktlighet. Jeg greier å ta ut 19 fiender før jeg går tom for ammo til rifla, så jeg må flykte oppover i åsen til Green Mountain med fiender etter meg, på veien opp dit får jeg tatt ut en Tunguska, så luftrommet blir trygt. Til slutt kom jeg meg opp på Green Mountain og gjemte meg der til de andre folka kom, men på veien ned til de andre blir jeg drept av en av fiendene som hadde fulgt etter meg . Hehe, var ganske artig å chatte om hva som skjedde, de andre heiet på meg tilogmed. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Mulig dette er i feil tråd, men finner ikke ARMA tråden Lurer bare på hva slags patch jeg skal velge når jeg har Armed Assault Gold Edition?(Den som inkluderer Queens Gambit) Endret 7. juli 2009 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Mulig dette er i feil tråd, men finner ikke ARMA tråden Lurer bare på hva slags patch jeg skal velge når jeg har Armed Assault Gold Edition?(Den som inkluderer Queens Gambit) International 1.14 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Mulig dette er i feil tråd, men finner ikke ARMA tråden Lurer bare på hva slags patch jeg skal velge når jeg har Armed Assault Gold Edition?(Den som inkluderer Queens Gambit) International 1.14 Tror det har vært en "nyere" beta-patch ute en stund også. Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Noen som kan peke meg i retning av noen gode coop servere? Virker ikke som om de vokser på trær akkurat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Takk så mye for det Lenke til kommentar
Axxis Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Har bare en ting å si om ArmA2 og det er: Det er DRIT bra! Jeg elsker MilSim (militær simulasjon) og dette er absolutt perfekt for meg. Har lenge ønsket et spill hvor man har et enormt map og forskjellige oppdrag. Grafikken på objekter som fly, stridsvogner, helikoptere og mennesker etc etc. er perfekt, elsker å sitte i 1.person og se rund meg i kjøretøyene. grafikken på landskapet er helt greit, du ser hva det er og det er en del fine detaljer. Nå ønsker jeg bare et par fete patcher og jeg er fornøyd. Nå vil jeg bare fortelle litt om de forskjellige delene i spillet. Singleplayer kampanje: Singleplayer delen som SF-styrke er veldig bra og variert. Mye sniking og sabotering i det ene øyeblikket og så litt senere blir det SIBO i en by med mange medsoldater, helt knall altså! Masse spennende nattoppdrag med NV. Bootcamp: Liker det at man må kan trene på en realistisk måte. Bootcamp har mange utfordringer i både luft og land. Her lærer du blandt annet å kjøre kjøretøy, fly, helikoptere, til å lære å skyte, styre lag og overleve generelt. Armory: Dette er kjempemorsomt. Her kan du utfordre deg selv i visse situasjoner. Alt fra å løpe hinderbane til å sabotere, kjøre og sprenge. Stort tidsfordriv.¨ + at man må unlocke andre changenges. Senario: Her kan du hoppe direkte inn i sernarioer som er spennende motsdandsbevegelse oppdrag og Bluefor/Opfor oppdrag. Skulle ønske det kom litt fler senarioer snart. Editor: Stedet jeg bruker meste parten av tiden min i spillet. Absolutt en utrolig bra ting å ha i spillet. Her bygger du dine egene slag og kamper eller i det hele tatt bygger opp militæret. Elsker å utruste en øy full av AA-guns for å så sette 200 helikoptere til å angripe øya, spesielt om natten. Elsker eksplosjonene og lysene om natten. Dette er episk og du får frysninger på ryggen av hvor vakkert det er. Editor er rett og slett en utrolig bra ting + at det er så lett å lære. Multiplayer: I multiplayer har man mange forskjellige gamemods som CTF, DM, Hold osv osv og det som er bra her er at man bygger sine egene bygninger hvor du senere kan bygge kjøretøy og egen squadmembers som styres av maskinen, her kan jeg garantere store slag med mye skyting og sniking, Men det beste og mest taktiske må være COOP. Elsker å bli kjørt sammen med hele squaden ut i slagmarken for å så måtte hoppe i fallskjerm mens man blir beskutt. Dette er ikke Cod eller BF dette er taktisk og realistisk.Her stormer man byen og dekker hverandre. Opplevd mange ganger at helikopteret mitt styrter og kun jeg og en eller to til overlever og må finne veien ut av fiendtlig grunn selv. Måtte løpe 2km med to andre en gang. det som er morsomt her er at selvom vår TeamLeader døde i crashen ble jeg valgt til å lede laget. Ikke for å høres helt nørd ut, men jeg synes det er ganske sosialt og man knytter bånd til medspillere når man opererer sammen på den måten. Konklusjon: ArmA2 er et fantastisk spill som alle som elkser MilSim eller liknende må skaffe seg. Ikke bli lurt av grafikken eller andres meninger (eller demo'en for den sagt syld), dette er noe du kommer til å elske dersom du liker det realistiske. Sitter timesvis å bygger slag i Editor eller opererer bak fiendes linjer med helt ukjente medspillerer. jeg har ihvertfall funnet mitt favorittspill og det komemr jeg til å ha det masse morsomt med. Jeg driver med Airsoft og kjenner igjen mye av det vi driver med i airsoft her i spillet. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Klarte a bestille to kopier sa har en ekstra hvis noen vil ha. Er pa ferie na men hjemme om en droy uke sa kan kjopes for en billig penge. Uapnet og allt. Lenke til kommentar
Blyforgiftning Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Klarte a bestille to kopier sa har en ekstra hvis noen vil ha. Er pa ferie na men hjemme om en droy uke sa kan kjopes for en billig penge. Uapnet og allt. ooh yesda Hvis det er en levbar verson (ikke japansk copi) Bare å sende over har gledet meg lenge til arma2, men kom på at jeg aldri ble ferdig med arma 1 så den er nå installert og igangsatt så en uke passer perfekt Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Noen som kan peke meg i retning av noen gode coop servere? Virker ikke som om de vokser på trær akkurat. NoPryl of Norway har to dedikerte servere. Én for venner og kjente, som kjenner det ũberhemmelige passordet (se forumet), og én som er vid åpen. Vi spiller hver torsdag (kanskje litt lavere aktivitet nå i sommerperioden), og da som oftest coop, men det hender også det blir noen runder med CTF eller tilsvarende. Status per nå er at kun main-serveren vår (den passordbeskyttede) er oppgradert til ArmA2, men dette vil endre seg relativt fort. Det er ikke noen krav til at man må være klanmedlem eller noe for å spille på serverne våre, men alle som ønsker en hyggelig gjeng å spille med, er hjertelig velkommen til å registrere seg på forumet vårt. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Klarte a bestille to kopier sa har en ekstra hvis noen vil ha. Er pa ferie na men hjemme om en droy uke sa kan kjopes for en billig penge. Uapnet og allt. ooh yesda Hvis det er en levbar verson (ikke japansk copi) Bare å sende over har gledet meg lenge til arma2, men kom på at jeg aldri ble ferdig med arma 1 så den er nå installert og igangsatt så en uke passer perfekt Er nok den engelske versjonen sa burde ga fint det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) lurer på hvorfor dette er dyrere på steam enn i norge Endret 8. juli 2009 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) hvordan er dette spillet ift bugs nå? kompis og jeg venter med å kjøpe til folk begynenr å bli fornøyde, er det like ille nå som retail versjonen? Endret 8. juli 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) lurer på hoverfor dette er dyrere på steam enn i norge Det er fordi Steam fant ut for en stund tilbake (dec. 2008?) at 1 dollar skulle tilsvare 1 Euro i EU sonen. Som vi alle vet er 1 dollar ikke i nærheten av 1 euro i virkelighetens verden, men disse folka er altså så avdampa at de ikke forstår det. Tro meg, du er ikke den eneste som har lurt/blitt forbanna på akkurat det. Forhåpentligvis stopper folk å betale for spill på steam og de innser hvilken utrolig fuckup de egentlig har bedrevet. Endret 8. juli 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 noen som kan svare på det jeg skrev om bugs her? begynner å bli utålmodig men har ikke lyst til å få et dårlig førsteinntrykk av spillet Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 noen som kan svare på det jeg skrev om bugs her? begynner å bli utålmodig men har ikke lyst til å få et dårlig førsteinntrykk av spillet Inntrykket mitt er at det fortsatt er bugs, men at ingen av dem er så irriterende at jeg bryr meg stort om dem. Nå er jeg ikke akkurat uhildet, da jeg har spilt BIS spillene siden Cold War Crisis, men jeg synes altså det er fullt spillbart i sin nåværende stand (patch 1.02 build 58134). Se igjennom fingrene med noen av bugsene, så vil du storkose deg med det. Hvis du derimot har tenkt til å leite etter bugs å irritere deg over, bør du kanskje vente litt, men i så tilfelle er kanskje ingen av BIS spilla noe for deg Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 hvordan har dere kjøpt spillet? er det i butikken nå? er det problemer med å kjøre det gjennom steam? Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) hvordan har dere kjøpt spillet? er det i butikken nå? er det problemer med å kjøre det gjennom steam? Personlig kjøpte jeg det hos Nexway (505-Games sin partner for digital distribusjon) Dette ser dessverre ikke ut til å fungere nå, da man får "Fatal error" ved alle andre betalingstyper enn PayPal. Synd, for det er den billigste digitale distribusjonen jeg har funnet. Andre jeg kjenner har kjøpt det via Sprocket (Bohemia Interactive og Idea Games sin digitale distribusjonspartner.) Det som er kult her, er at du får tilsendt noen postkort fra Chernarus + et kart (kommer i posten i august), så det er kanskje verdt de ekstra kronene du må betale ift. f.eks. Nexway. Jeg har også klanmedlemmer, som har kjøpt det via Steam. Vi diskuterte litt rundt det med Steam og patch-hastighet, men vi har kommet fram til at det forhåpentligvis ikke blir noe problem. Alle versjoner ser ut til å fungere helt fint på kryss og tvers og om hverandre Jeg veit ikke hvilke butikker som har det inne i Norge, men gamezone.no skulle få inn en ny batch i disse dager, hvis du vil ha en fysisk kopi. Endret 9. juli 2009 av Leftie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå