poxy Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hei! Har hatt jevnt og stabilt nett siden i sommer,men nå for 3-4 uker siden fikke jeg en betydelig drop i hastighet og pingen skøyt til værs. Værst er det på ettermidag-kveld,så jevner problemet seg ut og bli høvelig normalt på natten og frem til formidagen. Jeg bor i lofoten så det kunne vært interessangt å sett om dette er lokalt,eller om dette strekker seg lengre. Jeg skal egentlig ha 6500kbps,men på det værste er jeg helt nede i rundt 1000-2000Kbps. Leverandøren skylder på linjekvaliteten,men syns jo dette var rart da linjen hadde fungert feilfritt i flere mnd før dette oppstod. Som aktiv gamer har dette problemet krøplet meg helt Lenke til kommentar
robstr Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har ikke merket noe spesielt her i tromsø. men før et par måneder siden har det gått litt dårlig men jeg sitter med en ganske dårlig trådløs router og henter signal 2 etasjer oppefra. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Ja, har lignende problem. Har betalt for 2MBit i tre år, men nå flukturer det fra 600kBit til rundt 1300kBit. Sendte Ventelo en mail, og det rådet jeg fikk var å koble PCen direkte til modemet (noe jeg alt gjør..) og å teste båndbredden fra et annet nettsted enn itavisen. Veldig hjelpsomt. De siste driftsmeldingene er fra midten av november, så ejg vet ikke. Bor du på østlandet? Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Hei! Ja var jo en laber hastighet du fikk...jeg bor i nordland/lofoten. Ikke bestandig man treffer rette kompetansen når man ringer kundeservice desværre,men etter siste mailen jeg sendte de så ble det noe bedre. Er litt skeptisk mtp at de kan sitte å gjøre noen tastegrep en helt annen plass i landet,så er linjen bra igjen...hva er det de gjør? Bynner å lure på om at de "låner" linje til de får nok mange klager,for så å fixe dette ved noen enkle grep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå