Vanguard12 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Har nettopp fått en Samsung LE32A330 LCD TV i hus, og koblet til PC med en 15m VGA kabel. 1360*768 bildet er vel og bra, men det forsvinner i tide og utide, og jeg må jogge rundt på inngangsvelgeren på fjernkontrollen til jeg kommer til PC/VGA inngangen igjen for å få bildet tilbake. Dette skjer igjen og igjen, med alt fra 1-15minutt mellomrom. Kontaktet Samsung support, og en tekniker nevnte at disse Samsung-TVene kunne være følsomme på signalstyrken, og mente det var derfor bildet falt ut. Han mente det kunne hjelpe med en VGA-"forsterker".. En slik signalforsterker er jo noe dyr, så jeg lurte på om noen som har hatt noe lignende problem, eventuelt kommer til en løsning..? Kan en bedre kvalitetskabel hjelpe, det går kanskje mindre signaltap i slike? Lenke til kommentar
stormelf Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 15 meter VGA er vel på grensen av hva signalet støtter ja, i alle fall hvis du har tynn kabel. Er det andre strøm-/signalkabler/kilder veldig nært som kan forstyrre signalet? I så fall kan du jo teste med å legge VGA-kabelen slik at den er minst 10cm fra andre kabler. Uansett vil en tykk (8+ millimeter diameter) isolert VGA-kabel gi bedre signalstyrke enn en billig tynn kabel. Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Ja den ligger sammen med flere andre kabler, og ca 7-8m av kabelen ligger i kveil, altså rullet sammen. Kan det ha noe å si for signalet..? Kabelen er kjøpt på en lokal "datasjappe" og var ikke av den dyre sorten, men aner ikke tverrsnittet. Er vel ganske tynn, omtrent som de som følger med når man kjøper en rimelig skjerm Får prøve en tykkere, bedre kvalitetskabel, og kanskje gå ned til 10m, så får vi se om det hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå