enmannen Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Etter jeg la inn DC++ har jeg fått masse problemer med å resume halvferdige filer. Med vanlig DC var det jo bare å rename filen man hadde liggende, og velge resume, men i dc++ står det bare download starting, så slår den seg av før den rekker å begynne. Dessuten blir merkelig mange av filene jeg laster ned korrupte/ubrukelige. (noe som jeg aldri hadde noe problem med på vanlig DC) Noen som erfarer det samme?? Skjønner ikke hva som gjør det. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Bruker du brannveggprogramvare? Som f.eks ZoneAlarm? Du kan bruke et lite program, Cutoff.exe, til å snippe av biter av filer for å muligens gjøre dem forsettbare. Husk at DC++ og oDC matcher på eksakt filstørrelse. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Om jeg ikke har misforstått problemstillingen så trenger du for det første ikke å rename noenting, bare gå in på de samme hubbene du lastet ned fra i utgangpunktet. Eller du kan gå in i download kue, høyreklikke på filen og velge "search for alternatives" så vil den søke etter alternativer på de hubbene du er på. Så kan du høyreklikke på de filene den finner og velge "download to" så velge den filen. Vedrørende problem nr2, så har jeg hørt at det var noe problem vedrørende Dc++ og zonealarm som korupterte slutten på filmer. jeg hadde det problemet en stund, men etter at jeg oppdaterte Dc++ så forsvant det. Har du ZoneAlarm insntalert? Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 hvor kan jeg hente ned dc++? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hva med å søke? Google, f.eks. Det er faktisk det første treffet hvis du søker på dc++ ... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Det er tydelig at det er mye enklere for folk å skrive en post her enn å gå inn på google... eller kanskje de ikke vet hvor google er ? Lenke til kommentar
capy Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hva med å søke? Google, f.eks. Det er faktisk det første treffet hvis du søker på dc++ ... ok. fant ikke noe på altavista for der er + en komando. kanskje jeg går over til google fra nå av. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 AAHHHHHHH jeg har Zone Alarm, og det kan godt hende dere er inne på noe der! Jeg har lagt merke til at ZoneAlarm legger inn masse dritt i forskjellige filer (som html f.eks). Stenger den sporenstreks. Om jeg ikke har misforstått problemstillingen så trenger du for det første ikke å rename noenting, bare gå in på de samme hubbene du lastet ned fra i utgangpunktet. Eller du kan gå in i download kue, høyreklikke på filen og velge "search for alternatives" så vil den søke etter alternativer på de hubbene du er på. Så kan du høyreklikke på de filene den finner og velge "download to" så velge den filen. Jeg vet man ikke trenger å rename noe hvis man finner samme fil med samme navn, men hvis filen plutselig heter noe annet (det er mange som forandrer filnavn på filene sine) og du vet der er samme filen, da må man rename den man allerede har på disken slik at den skal resume til den. Takk for hjelp! skal teste ut. Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg vet man ikke trenger å rename noe hvis man finner samme fil med samme navn, men hvis filen plutselig heter noe annet (det er mange som forandrer filnavn på filene sine) og du vet der er samme filen, da må man rename den man allerede har på disken slik at den skal resume til den. NEI. Du trenger ikke rename filer! Det er fil størrelsen og ikke navnet som er avjørende om du kan resume med den. Jeg har vertall aldri renamet filer. Lenke til kommentar
peach Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hvis den samme filen har et annet navn, så høyreklikker du på den og velger "download to", og velger det alternativet som automatisk kommer frem, det under "Browse". Hvis bare "Browse" kommer frem, så har ikke filene samme størrelse. Mye enklere enn vanlig DC. Du slipper å rename filen. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 ok. fant ikke noe på altavista for der er + en komando. kanskje jeg går over til google fra nå av. Ja, da blir det jo litt trøblete. Beklager, jeg pleier å anta at alle bruker Google, men det er tydeligvis ikke tilfellet. Uansett, DC++ finner du på http://dcplusplus.sourceforge.net og oDC (som jeg liker bedre enn DC++) finner du på http://gempond.com/odc/ AAHHHHHHH jeg har Zone Alarm, og det kan godt hende dere er inne på noe der! Vi er inne på noe, fordi det er en faktisk bug. Du må ikke bruke DC++ eller oDC samtidig med ZoneAlarm. Andre brannvegger har ikke de samme problemene. Jeg vet man ikke trenger å rename noe hvis man finner samme fil med samme navn, men hvis filen plutselig heter noe annet (det er mange som forandrer filnavn på filene sine) og du vet der er samme filen, da må man rename den man allerede har på disken slik at den skal resume til den. Du må se at filstørrelsen stemmer, eller, du trenger ikke gjøre det, for DC++ og oDC gjør det for deg. La oss si at du har funnet en filmsnutt som heter 'Lars kjører bil.avi'. Denne har flere brukere, men de har forandret navn til 'Lars og bilen.avi'. Du vet at de er like, og de har samme størrelse. Da søker du etter 'lars avi' og sorterer etter størrelse. merk så alle filene du vet er like, høyreklikk og velg 'Download to'. DC++/oDC skal da gi deg muligheten til å køe opp alle disse filene du har funnet til en og samme fil, nemlig 'Lars kjører bil.avi', selv om de heter noe annet. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Ok, kult! er vant med NM-DC jeg.. der må man bruke rename-metoden. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 En av grunnene til at NMDC suger pung. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 En av grunnene til at NMDC suger pung. Bare en av de mange grunnene. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Derav grunnene, og ikke grunnen. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Derav grunnene, og ikke grunnen. Skjønte det, men bare bekrefta det! Mener det samme, ok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå