Gå til innhold

DC++ vanskelig å resume

Anbefalte innlegg

Etter jeg la inn DC++ har jeg fått masse problemer med å resume halvferdige filer. Med vanlig DC var det jo bare å rename filen man hadde liggende, og velge resume, men i dc++ står det bare download starting, så slår den seg av før den rekker å begynne.

Dessuten blir merkelig mange av filene jeg laster ned korrupte/ubrukelige. (noe som jeg aldri hadde noe problem med på vanlig DC)

Noen som erfarer det samme?? Skjønner ikke hva som gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du brannveggprogramvare? Som f.eks ZoneAlarm?

Du kan bruke et lite program, Cutoff.exe, til å snippe av biter av filer for å muligens gjøre dem forsettbare. Husk at DC++ og oDC matcher på eksakt filstørrelse.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke har misforstått problemstillingen så trenger du for det første ikke å rename noenting, bare gå in på de samme hubbene du lastet ned fra i utgangpunktet. Eller du kan gå in i download kue, høyreklikke på filen og velge "search for alternatives" så vil den søke etter alternativer på de hubbene du er på. Så kan du høyreklikke på de filene den finner og velge "download to" så velge den filen.

Vedrørende problem nr2, så har jeg hørt at det var noe problem vedrørende Dc++ og zonealarm som korupterte slutten på filmer. jeg hadde det problemet en stund, men etter at jeg oppdaterte Dc++ så forsvant det. Har du ZoneAlarm insntalert?

Lenke til kommentar

AAHHHHHHH jeg har Zone Alarm, og det kan godt hende dere er inne på noe der! Jeg har lagt merke til at ZoneAlarm legger inn masse dritt i forskjellige filer (som html f.eks). Stenger den sporenstreks.

Om jeg ikke har misforstått problemstillingen så trenger du for det første ikke å rename noenting, bare gå in på de samme hubbene du lastet ned fra i utgangpunktet. Eller du kan gå in i download kue, høyreklikke på filen og velge "search for alternatives" så vil den søke etter alternativer på de hubbene du er på. Så kan du høyreklikke på de filene den finner og velge "download to" så velge den filen.

Jeg vet man ikke trenger å rename noe hvis man finner samme fil med samme navn, men hvis filen plutselig heter noe annet (det er mange som forandrer filnavn på filene sine) og du vet der er samme filen, da må man rename den man allerede har på disken slik at den skal resume til den.

Takk for hjelp! skal teste ut.

Lenke til kommentar
Jeg vet man ikke trenger å rename noe hvis man finner samme fil med samme navn, men hvis filen plutselig heter noe annet (det er mange som forandrer filnavn på filene sine) og du vet der er samme filen, da må man rename den man allerede har på disken slik at den skal resume til den.

NEI. Du trenger ikke rename filer! Det er fil størrelsen og ikke navnet som er avjørende om du kan resume med den. Jeg har vertall aldri

renamet filer.

Lenke til kommentar

Hvis den samme filen har et annet navn, så høyreklikker du på den og velger "download to", og velger det alternativet som automatisk kommer frem, det under "Browse". Hvis bare "Browse" kommer frem, så har ikke filene samme størrelse.

Mye enklere enn vanlig DC. Du slipper å rename filen.

Lenke til kommentar

ok. fant ikke noe på altavista for der er + en komando. kanskje jeg

går over til google fra nå av.

Ja, da blir det jo litt trøblete. Beklager, jeg pleier å anta at alle bruker Google, men det er tydeligvis ikke tilfellet. :)

Uansett, DC++ finner du på http://dcplusplus.sourceforge.net og oDC (som jeg liker bedre enn DC++) finner du på http://gempond.com/odc/

AAHHHHHHH jeg har Zone Alarm, og det kan godt hende dere er inne på noe der!

Vi er inne på noe, fordi det er en faktisk bug. Du må ikke bruke DC++ eller oDC samtidig med ZoneAlarm. Andre brannvegger har ikke de samme problemene.

Du må se at filstørrelsen stemmer, eller, du trenger ikke gjøre det, for DC++ og oDC gjør det for deg. La oss si at du har funnet en filmsnutt som heter 'Lars kjører bil.avi'.

Denne har flere brukere, men de har forandret navn til 'Lars og bilen.avi'. Du vet at de er like, og de har samme størrelse.

Da søker du etter 'lars avi' og sorterer etter størrelse. merk så alle filene du vet er like, høyreklikk og velg 'Download to'. DC++/oDC skal da gi deg muligheten til å køe opp alle disse filene du har funnet til en og samme fil, nemlig 'Lars kjører bil.avi', selv om de heter noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...