Gå til innhold

18-200 mm: Sigma vs. Tamron vs. Canon

Anbefalte innlegg

Jeg vet dette er et tema som går ofte igjen, men føler jeg må få avklart dette en gang for alle.

Kjøpte et Canon 40d her om dagen, og mangler objektiv. Har bestilt meg en billig 18-55 IS for å ha noe i mellomtida, men kommer til å kjøpe meg en av de nevnte over siden det passer mitt bruksmønster og jeg ikke er altfor flink/rik.

Jeg vil ha antishake, så 18-250 tamron med stabilisering er også et alternativ. Det som er viktigst for meg å få ryddet opp i, er hvilken av disse som faktisk er best, og så hvem av dem som er best i forhold til pris. Ønsker gjerne å kunne trekke en konklusjon på slutten av tråden.

For meg er det liksom en selvfølge at Canon sitt er det sterkeste, men føler at sigma med en pris på 3500 banker denne i "mye for penga" faktor. Synspunkter tas i mot med supertakk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt tamron 18-270 på et EOS 450 en måneds tid og er så langt fornøyd for mitt bruk/ formål med objektivet som er allround reise/ turobjektiv.

Har ikke fått testet det ordentlig da det er mørketid her hvor jeg bor.

Brukbart skarpt selv med full zoom og lite lys, så VC funksjonen ser ut til fungere brukbart.

Fokuserer også bra selv med lite lys.

Her er noen bilder tatt med Tamron 18-270:

Mitt fotoalbum

Dette er bilder som er lastet opp til en webserver, så oppløsningen er ikke all verden.

Har ikke sett noen "offentlig" test av objektivet enda men jeg tok sjansen å kjøpe da valget stod mellom dette og Canon 18-200 som ble mer eller mindre slaktet på photozone.de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...