amundsf Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Hei Trenger hjelp til å konvertere MPEG til DivX. Hvis det er noen som gidder å hjelpe meg send en mail til: [email protected] På forhånd takk for hjelpen Mvh Amund *desperat Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Masse fine guider på www.doom.org og www.dvdrhelp.com Hvorfor du skal gjøre MPEG om til DivX er for meg en gåte. Resultatet vil ikke bli videre fantastisk, tror jeg. Hvorfor skal du det, i grunn? Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Regner med at det tar en del mindre plass...... Er foresten å treffe på Mirc, EFnet, Norge. Heter Datatr (Skulle stått datatrøbbel, men gidder ikke gjøre om....) Mener du at det ikke vil ta noe mindre plass? Hjelperdeg.net mener at jeg burde kunne halvere plass bruken. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jo, det stemmer at du vil spare en del plass på det. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 www.doom9.org og www.vcdhelp.com har nok en del guider som kan hjelpe deg.. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Har prøvd å se litt på de manuelene. Har funnet ut at det antagelig er best å bruke DVDx eller TMPGEnc. Men jeg klarer ikke å få inn MPEG filer. Programene maser noe fælt om alt mulig DVD "språk" hvis dere skjøner. Jeg får rett og slett beskjed om at dem ikke klarer å lese filene. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Du må nesten beskrive feilmeldingene litt nærmere for at det skal gå an å komme med hjelpsomme råd. Først finner du ut om filene dine er enkodet i MPEG-1 (VCD) eller MPEG-2 (SVCD, DVD). Så titter du på: MPEG-2: http://www.doom9.org/svcd2divx.htm http://www.doom9.org/mpg/svcd2dvdr.htm MPEG-1 http://www.doom9.org/mpg/vcd2divx.htm Generelt: http://www.dvdrhelp.com/avi2divx.htm Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 edit: oooops, skulle være en ny thread Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Nimo er noe herk. Fjern det og legg inn ffdshow. Hvis du bruker XP og WMP, er det noen filmer som bugger. Prøv med en annen avspiller, f.eks ThePlaya, Bsplayer etc. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Først skal det sies at jeg ikke er noe eksper på dette her. Langt i fra noen ekspert. Når jeg prøver DVDx og skal laste opp en MPEG fil får jeg feilmeldina: "Du har valgt en DeCSS søk. Det kan lage problemer ved åpning av ikke DVD filer. Vil du fortsette". Neste er: " ASPI er ikke tilgjengelig. DVDx kan ikke låse opp DVD spilleren og lese filer større enn 2GB. (sjekk for ASPI driver oppdatering på www.adaptec.com). Vil du fortsette uten ASPI?" Jeg kommer forsåvidt videre etter dette, men søyla for hvor lang filmen er står på null og jeg synes i det hele tatt som om det ikke virker. Når det gjelder TEMPGEnc får jeg denne feilmeldinga når jeg skal forsøke å åpne filen som skal komprimeres: "File......can not open, or unsupported. Filene som jeg skal komprimere er foresten tatt opp fra TV'en med TerraTec Value 600 kort. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 DVDx kan jeg lite om, så der kan jeg ikke hjelpe. Når det gjelder TMPGEnc, kan det være kresent på hva slags filmer det får inn. Du kan prøve en del ting først, f.eks sjekke den med MPEG-Corrector og VCDEasy, eller prøve en multiplex i TMPGEnc. Men hvis du leser guidene, ser du at GordianKnot og VirtualDub er det som brukes. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Men hvis du leser guidene, ser du at GordianKnot og VirtualDub er det som brukes. Mulig det. Skal skjekke det. Jeg spørte hjelperdeg.net og de anbefalte de to programmene..... Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Problemet ditt med DVDx er at dvd ripperen i det programmet ikke takler nye kopibeskyttelser, bruk gordian knot! Hvis du synes at gordian er for vanskelig kan du bruke dvdripperen i den pakken til å hente filene fra dvd'en og deretter bruke dvdx på resten, det gjorde jeg i starten og det funker kjempebra! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Kanskje du bør lese litt nøyere? Legg merke til setningen 'Filene som jeg skal komprimere er foresten tatt opp fra TV'en med TerraTec Value 600 kort.' Og 'nye kopibeskyttelser', hva skal nå det være? Svjv har det ikke dukket opp nye kopibeskyttelser på dvd siden platens unnfangelse. RCE er ingen kopibeskyttelse, hvis det er det du mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå