Anonym5656 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hei! Holder på med et lite prosjekt nå hvor en kunde vil ha et vanlig CMS med mulighet for å enkelt endre innholdet selv, og en nettbutikk. CMS-er finnes det jo i fleng både gratis og dyre, men hvordan er det med nettbutikker? Finnes det noen rimlige alternativer? Eller er det noen firmaer(helst norske) som selger en løsning med CMS+nettbutikk? Nettbutikken blir ikke stor og komplisert, men de vanlige "les mer", "kjøp" og "kasse" funksjonene vil være nødvendig. Å skreddersy en php/django/ror-løsning selv er uaktuelt i dette prosjektet. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Både Joomla og Drupal har greie nettbutikkløsninger fra det jeg har sett. Lenke til kommentar
bragoon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Både Joomla og Drupal har greie nettbutikkløsninger fra det jeg har sett. http://www.oscommerce.com/ kan vel også sjekkes ut. Skal akkurat til å implementere en nettbutikk selv, og vurderer foreløpig joomla + virtuemart eller oscommerce. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg ville også gått for oscommerce eller joomla med virtuemart. Ikke lett å bestemme seg for hvilken av dem Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Hm, ja. osCommerce virket litt for mye rettet på nettbutikken – jeg skal jo også ha et fungerende CMS bak. Drupal kan eventuelt bli noe, men har hørt at det er helvete å implementere design til det..? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Om du ikke har så mye erfaring mtp. PHP, MySQL, osv. Kan Joomla! med VirtueMart være en grei start. Er så mye tillegg som du får til Joomla!. Ang. design og Drupal, er det samfunnet relativt mye mindre enn Joomla! sitt. Er vel uansett å bare prøve seg litt. Fint ihvertfall Übercart til Drupal, men den var for Drupal 5, og ikke 6 som er den siste versjonen. Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå