Gå til innhold

Hvorfor jeg er interessert i Napoleonskrigene


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Det er desverre få filmer om den tiden.

 

Du har Waterloo som den eneste engelsk språklige film som viser slag, og det er veldig store slag også, var vel 15-20 000 statister med i filmen(for det meste russiske soldater, da ressigøren var russisk)

 

Du har også The duellists viser ikke så mye slag, men uniformene er spot on. også en veldig god film.

 

Kan du russisk eller orker å høre på det i 8 timer har du den russiske war and peace, 95% av filmen handler som russisk liv under den tiden, ball og fest, dueler osv. men du får 20-30 minutter med krig, blanet annet slaget ved borodino det det ble brukt 125 000 statister.

 

Men jeg anbefaler deg egentlig å skaffe Sharpe serien, en serie på 15 filmer med Sean Bean. Det er på en måte blandig av krig og spion sjangeren, Sharpe karaktren er på mange måter Action helten fra 1900 tallet og litt James bond, han sjarmerer altid damene i senk, han dealer ut juling til alle som fortjener det. Serien er litt overdrevet, ikke noe man bør se i en skole time om tiden, men fryklig moromt å se, mange fine historier og intriger og mye action. Anbefaler deg å kjøpe de 2 første filmene fra utlandet, koster deg sikkert bare 50 eller 100kr, om du liker det bør du kjøpe resten av serien, selv kjøpte jeg en boks med hele serien(som har blitt gitt ut til da) men serien lever faktisk enda, det lages nye filmer hele tiden.

 

Men de beste seriene og filmene er til sjøs, siden empire skal ha med sjø slag bør du også få med deg filmer fra den delen.

 

Du har Hornblower serien, som jeg liker VELDIG godt, 8 filmer i den du får med deg livet til Hornblower fra han er en midshipman til Post Captain med egent skip.

 

Men det beste av det beste er Filmen Master and Commander med Russel Crow og Paul Bettany, en flott flott film, men action og drama, enormt flotte effekter og ikke minst lyd, du bør virklig ha surround sound for den filmen, men det beste er at både Crow og Bettany er veldig troe mot karaktrene fra bøkene filmen er basert på, en av de få filmene de fleste som liker bøkene også liker filmen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...