Gå til innhold

[Løst]Feilmelding: OS in use is not Windows Vista (jo..?)

Sukkess

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk et problem etter formatering. Jeg får ikke lagt inn driveren til skjermkortet. Det er den samme driveren som funket før og på samme Windows som før.

Feilmeldingen jeg får er kort sagt at Operativ systemet i bruk er ikke Windows Vista. Installeringen avsluttes.

Laptopen jeg har er: https://prisguiden.no/product.php?productId=62227 med 64-bit Vista.

Vista.jpg

Feilmelding.jpg

Første bildet er for å vise at det virker som om PC'n operativ systemet i bruk er Windows Vista.

Noen som har noen aning om hva det kan være? Hadde vært kjempefint om jeg slapp å sitte 8 MB graphics ;)

Endret av -OleChristian-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har opplevd at enkelte brannmurer kan sperre for nvidia, både innstallering og tilgang til funksjoner.

Kan jo prøve å innstallere drivere med brannmur deaktivisert?

Lenke til kommentar
Har opplevd at enkelte brannmurer kan sperre for nvidia, både innstallering og tilgang til funksjoner.

Kan jo prøve å innstallere drivere med brannmur deaktivisert?

Prøvde det nå, men det funka ikke :\

Hent skjermkortdriverne fra produsentens av laptopen sine drivere...

Problemet er at det var nettopp acer sin driver jeg brukte, som skal funke til akkurat den type laptopen jeg har. Jeg veit ikke om noen andre drivere jeg eventuelt kan bruke til mitt søpleskjermkort, for på selve nvidia siden viser de bare til manufacturer (acer).

Setter pris på at dere kommer med forslag og keep it going, for jeg har ikke funnet ut av det enda.

Endret av -OleChristian-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvis du har prøvd Acer sine drivere, er vel neste steg å prøve nVidia sine. Har du husket å høyreklikke og kjøre som administrator? Hjelper ikke å være administrator, du må høyreklikke og kjøre som administrator...

Lenke til kommentar

Får ikke lasta ned drivere fra nVidia.com, fordi de henviser bare til manufacturer for de fleste skjermkortene fra Go serien.

Jeg bruker den "skjulte" vista administrator accounten (Cmd -> net user administrator /active:yes) så det har ikke noe å si om jeg kjører som administrator eller ikke.

Lenke til kommentar

Godt spørsmål!

Mulig jeg husker feil, kanskje det bare var på den stasjonære som hadde 64-bit OS.

Jeg kan ikke velge mellom 32-bit og 64-bit på driver nedlastinga, så det er sikkert bare ment til 32-bit.

Skal se om jeg finner en lignende driver, som funker med 64-bit.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den funka ikke. Men etter et kvarter med googling fant jeg ut at det finnes noen få alternative drivere til GeForce Go7300. Lasta ned versjon 174.74 fra laptopvideo2go.com og det funka!

Acer sin driver må jo være "litt" utdatert, da det er versjon 97w.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...