Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Defekt Vindusviskermotor Omega 2.0i 90-modell.


John1989

Anbefalte innlegg

Da er jeg her igjen, denne gangen med et vindusviskerproblem. For en stund siden ville ikke vindusviskerne fungere i det hele tatt (trodde jeg). Jeg tenke at ja da var de sikkert frosset fast og det var det. Men i senere tid, med viskerne godt avfrostet har jeg prøvd og får ingen respons. Bortsett fra trinn tre, som er det raskeste trinnet. På trinn tre parkerer de derimot ikke.

 

Jeg lurer da på om det er viskermotoren som er gåen, og hvor vanskelig denne er å skifte på en Opel Omega 2.0i fra ca. 1990. Hvis det er meget vanskelig så får jeg heller bare la det stå til og bruke trinn tre når jeg trenger viskerne...

 

Takk i forveien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det virker som om motoren er gåen.. Hadde noe ala samme problemet selv med japansk bil jeg ikke husker navnet på. Hos forhandleren skulle de ha 3000 kr for en ny motor + 500 kr for å skifte den.. Gikk til høggeren og fikk en til 250.. jobben tok vel 10 minutter.. Ta opp panseret ditt å ta en gikk.. På den bilen jeg og pappa skifta motor satt den øverst til høyre, når du står rett foran bilen..

Lenke til kommentar

De skulle ha 2300 på verkstedet, tror det var uten arbeidet. Jeg kikket etter motoren på bilen tidligere, virker som om den sitter under en plastleppe som dekker hele den nederste delen av ruta på bilen. Fant motoren under der, med den lengste overføringen i verden. Mulig det går å skifte den for en som er såpass tilbakestående som meg når det kommer til biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...