Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilken virkning vil global oppvarming ha på Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, hvis jordens meridiantemperatur øker, vil dette sørge for mer fordamping av vann fra havområdene i varmere strøk, og dette vil falle ned over kaldere strøk (norge, vestlandet). Og så er det problematikken med grønlandsisen, og dens påvirkning på golfstrømmen (mye kaldt vann, det varme vannet trekker unna, golfstrømmen slutter å sirkulere).

Så i beste fall regner det mer, i verste fall fryser vi ihjel (Alaska og Canada er noenlunde like langt nord som Norge, det kan sette golfstrømmens virking i perspektiv).

Det som derimot er mer interresant i forbindelse med avgasser av menneskelig aktivitet er lokaløkologiske konsekvenser (som astma, lungekreft, allergier osv.).

Det er på dette planet man kan spørre seg om det er verdt effektiviteten i transport å forrurense så mye som det gjøres.

Lenke til kommentar

faren min er klimaforsker og forsker på akkruat dette. Mye fler insekter og maneter. Jo varmere jo flere. Det kan tilsutt bli så mange at det blir et stort problem og ikke bare irriterende.

alle tror det kommer til å bli varmere og mere digg, men det blir det ikke. Det blir bare lengere høster og lengere vårer. Lengere perioder med sørpe og hvit himmel. Om sommeren blir det mer regn og insekter og sånn, og i vannet blir det fullt av sånne alger og sånn.

Men det spiller ingen rolle hva dere synes, fordi det er ikke vår jobb å kjøre mindre bil eller noe. Det er regjeringen sin jobb å ha høyere utgifter på bil osv, og tilrettelegge mer for kollektivtransporten. Vår jobb er å stemme på de riktige partiet.

Og ikke si sånn "vi har jo så mye olje penger?? hvorfor ikke bruke dem??" og stemme på frp. Det er toppen av dumhet, men jeg vet dere gjør det selvom dere ikke snakker om det. Fordi alt høres så enkelt ut, og frp grabber til seg alle mulighetene de har til å gjøre ting enkelt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Da kan vi jo stå på ski hele året! Jeez, tenker dere ikke på det da??

Eww, ski.

Jeg vil ha global oppvarming så jeg slipper sne og kan sitte i shorts og t-skjorte i Steinkjer midtvinters og nyte en sigg og en pils.

Det er i den retningen jeg også tenker, bare jeg setter sykling litt mer i sentrum enn drikking og alkohol.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg tenker sånn. worst case scenario. hvordan håndtere det. vel jeg bygger en megabra bolig som tåler det mestet.

Jeg flytter opp i høyden. Jeg skal bygge bunkers. jeg skal ha mat for flere år fremover. så når det er krise kan jeg bare slappe av mens andre sliter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...