harald_ Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hei, En av mine medarbeidere skal sende invitasjon til et seminar til et sted mellom 1200 og 1400 mottakere. Bcc er jo en selvfølge, men hvilke andre forhåndsregler burde tas for at dette skal gå så smertefritt for seg som mulig? Har det for eksempel noe for seg å dele sendinger opp i flere delsendinger? Mailserveren kjører Exchange 2007 Takker for svar! Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Du må tillate den aktuelle brukeren å sende mail til så mange samtidig. Samt sjekke innstillinger i antivirus på Exchangen at det ikke er en regel som dreper massemailsendinger. Så lenge brukeren har lov til å sende til å så mange "samtidige" mottakere så er det ikke noe problem fra Exchange. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 når jeg har sendt ut masse-mail har jeg delt det opp i grupper på 15 000, så 1400 mail er ikke noe problem for Exchange. Lenke til kommentar
klikk1 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Og Exchange server har en standard grense på 5000 mottakere. Denne kan justeres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå