EinarEriksen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Å surfe med mobilen trenger ikke koste så mye som du tror. Les mer Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Skulle ikke Mozilla komme med mobilnettleser snart, òg? Endret 27. november 2008 av Jethrotulling Lenke til kommentar
BigBirdy Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Er vel ut på nyåret engang det. Men tviler sterkt på at Firefox til mobil blir like attraktivt som Opera Mini. Man blir på en måte nødt til å betale ekstra for å bruke Firefox. Tror ikke de kommer med egne "KrympeServere" med det første. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Prisene på mobil datatrafikk er rett og slett helt latterlige. 12 kr/mb med tele2... er ikke rart det ikke blir utbredt... Lenke til kommentar
Janti Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Gjennom WiFi koster det ingenting. Har SE W9601 og er mye på nettet når dataen er slått av. Jan Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Helt enig i at prisene på datatrafikk for mobil er ufattelig høye. At ikke Telenor (spesiellt) og Netcom kan gå frem som gode rollemodeller for dette forstår jeg ikke. Greit nok at de er glade i og tjene masse penger (det er vel vi alle), men når samtalepriser og SMS priser faller så kan de vel senke datatrafikk prisene også. Eller er de redde for at flere vil forstå at sending av epost er billigere enn SMS? WiFi er selvsagt veldig nyttig med tanke på mobil surfing. Men trådløse nettverk er ikke alltid innenfor rekkevidde. Det er hvertfall bra at amobil lager slike artikkler og kanskje redder folk fra regninger som blakker dem. Endret 27. november 2008 av Ördög Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 God artikkel Visste ikke at Opera Mini komprimerte nettsidene heller Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Eg les wap sider dagleg i Operamini, og i tilegg skrur av bilete. Så eg surfar mykje med Operamini utan å vere redd for at det blir dyrt. Telenor er sleipe som tek utrulege 12,50kr/MB, når Onecall greier å komprimere prisen til 4kr. Det er ganske rart å tenkje på at prisen i år 2004 var på heile 100kr/MB. Lenke til kommentar
marna4 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har lagt på mobilt bredbånd kveld og helg fra telenor som tilleggstjeneste på mitt abonnement, og vil ikke påstå at 119,- per mnd. for å surfe på kveldstid og i helgene fra mobilen er en upris Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Riktig - det er når du skal ha de siste timene i døgnet inkludert at det blir svindyrt, da hopper det fra 120 til 500 kr/mnd - alt for å utnytte bedriftskunder som trenger mobilt bredbånd i dette tidsrommet. Horribelt. Lenke til kommentar
Kronite Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Har connect fritid som tilleggstjeneste hos netcom. (99,- mnd) Betryggende å ha fastpris på datatrafikk ettersom det er meget vanskelig å holde styr på hovr mange mb som går med på ditt og datt. Men enig i at fastprisen netcom og telenor har på fri bruk hele døgnet er alt for høy. 150,- mnd tops for fri bruk hele døgnet etter min mening. Jeg tror nok at operatørene innser dette selv etterhvert også. Vil spå at fastprisen vil gå ned om ikke så alt for lenge. Bruk av datatrafikk har jo tross alt eksplodert etter at iPhone kom. Så da blir det vel et folkekrav de ikke vil klare å stå imot. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Litt vel optimistisk med 150 kr/mnd for hele døgnet. Men de burde i alle fall komme ned til 3-400 kr/mnd snart, da begynner det å bli akseptabelt. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det trenger da ikke være fri bruk, men si at det koster 5/mb opp til 100 kr/mnd, og så holder det seg tistabiltl du har lastet ned 200mb eller noe... da er det akseptabelt. Noe mer enn det klarer man ikke å bruke med surfing på mobilen. Det er helt latterlig sånn det er i dag ihvertfall. Det er ikke rart at innholdstjenester på mobilen ikke tar av. Dette er faktisk verre enn ISDN-tiden da man betalte 6 kr/time for internett. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Noen som vet hva maks prisen til Tele2 er på datatrafikk om dagen? Kan ikke finne annet enn at dem tar 12kr pr mb. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Prisene på mobil datatrafikk er rett og slett helt latterlige. 12 kr/mb med tele2... er ikke rart det ikke blir utbredt... Det mest latterlige er vel at Tele2 er utbredt? Lenke til kommentar
KHE Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det er jo mange abonnement som har tilleggtjenester der en betaler fastpris på data. Jeg har Chess + Internett Frihet, og surfer så mye jeg vil utenom arbeidstid for 99,- mnd (på jobb har jeg ikke behov for å surfe mobilt). Lenke til kommentar
delfin Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Noen som vet hva maks prisen til Tele2 er på datatrafikk om dagen? Kan ikke finne annet enn at dem tar 12kr pr mb. Nei, egentlig ikke. De ligger på toppen på telepriser.no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg