Gå til innhold

Fyll uten å spy..

patricia

Anbefalte innlegg

Ikke drikk! Ikke er du gammel nok heller... Hva er det med fjortiser som ikke har baller nok til å være kule og edru samtidig?

Siden du er femten og har hele vettet og driter i hva folk med erfaring sier så kommer mitt tips her. Drikk ikke så mye at du blir full. Drikk sakte. ha vett til å stoppe når du blir susen, uansett hvor gøy du har det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Både lærere og foreldre forventer at slikt skal skje, det skjedde i min tid (for en 6 år siden) og før det, det skjer nå, og det vil skje i framtiden.

Jepp, det er "the wheel of time", "And it shall never be turned....."

Eller "stopped" , eller hvordan det nå enn er..............

Lenke til kommentar

Det er over hode ikke lov å drikke når du er 15. Siden du av en eller annen grunn ikke har fått det med deg, skal jeg sitere LOV 1989-06-02 nr 27 § 1-5.

Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk med 22 volumprosent alkohol eller mer må ikke skje til noen som er under 20 år.

Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk med lavere alkoholinnhold enn 22 volumprosent må ikke skje til noen som er under 18 år.

Ellers vil jeg nok en gang fraråde deg (trådstarter) å drikke.

Lenke til kommentar

Står vel strengt tatt ingenting om at det ikke er lov å drikke der om du leser loven. Det er ikke lov å selge, skjenke eller utlevere alkoholholdig drikke til mindreårige. Står ingenting om at man ikke har lov til å konsumere den om man først har fått flaska. :)

Lenke til kommentar
Det er over hode ikke lov å drikke når du er 15. Siden du av en eller annen grunn ikke har fått det med deg, skal jeg sitere LOV 1989-06-02 nr 27 § 1-5.
Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk med 22 volumprosent alkohol eller mer må ikke skje til noen som er under 20 år.

Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk med lavere alkoholinnhold enn 22 volumprosent må ikke skje til noen som er under 18 år.

Ser ut som du brant deg litt på din egen quote, for den sier bare at salg, sjenking og utlevering av alkohol ikke er lov. Den sier ingenting om det å drikke alkohol.
Lenke til kommentar

Ja, jeg brandt meg der... Fant ut at det ikke er ulovlig å drikke alkohol, men uansett hvordan du skaffer deg det, må noen gjøre et eller annet ulovlig i prosessen for å få tak i det hvis du er under 18.

Uansett, skjønner ikke poenget med å drikke. Joda, man blir rusa, men det smaker dritt, du oppfører deg idiotisk, og du drikker stort sett for å være blandt de "kule". Gi meg én eneste god grunn til å drikke, så skal jeg holde kjeft resten av denne tråden.

Så nok en gang, IKKE DRIKK!!! Det kommer ingenting godt utav det.

;)

Endret av kajac
Lenke til kommentar
Ja, jeg brandt meg der... Fant ut at det ikke er ulovlig å drikke alkohol, men uansett hvordan du skaffer deg det, må du gjøre et eller annet ulovlig i prosessen for å få tak i det hvis du er under 18.
Ikke for å være pirkete, men en person under 18 som får tak i alkohol gjør faktisk ingenting som er ulovlig. (med mindre måten å få tak i det på innebærer legemsbeskadigelse eller noe sånt) Det er personen(e) som gjør at denne mindreårige får tak i alkoholen som bryter loven. ;)

Hvis jeg (17) går i en butikk, og får kjøpt alkohol, så har ikke jeg gjort noe galt i det hele tatt ifølge loven. Personen i kassa derimot, har brutt loven siden han/hun solgte alkohol til en mindreårig.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

1. Spis et godt måltid før du drar hjemmefra, og drikk melk til. Melk nøytraliserer prosessene i magen, og forebygger at du spyr.

2. Lek fullere enn du er. Høres kanskje dumt ut, men det er lettere å stoppe når du leker alvorlig dritings.

3. Drikk sakte. Det ser faktisk mye mer stilfullt ut å gå rundt med ølboksen en stund, enn å styrte den med en gang du får tak i den.

4. Om du skulle være uheldig og få i deg for mye, spy før du kommer hjem. Tøm deg skikkelig, og hvis du har flaks, slipper du å bli avslørt av dine foreldrene mens du spyr på badet.

Og alle drikker når de er 15 - Selv drakk jeg meg full i 8.klasse. Dog ikke like morsomt når jeg spydde over hele badet, og min mor kom inn :no:

Lenke til kommentar
Uansett, skjønner ikke poenget med å drikke. Joda, man blir rusa, men det smaker dritt, du oppfører deg idiotisk, og du drikker stort sett for å være blandt de "kule". Gi meg én eneste god grunn til å drikke, så skal jeg holde kjeft resten av denne tråden.

Så nok en gang, IKKE DRIKK!!! Det kommer ingenting godt utav det.

At du ikke liker øl er jo ingen grunn til at andre ikke kan gjøre det? Jeg liker øl. Skyt meg. Om man oppfører seg idiotisk kommer jo an på hvor mye man drikker, hvor mye man tåler og hva man drikker. De fleste klarer å oppføre seg i fylla etter at de har fylt en viss alder.

Gode grunner til å drikke? Det er sosialt, det får deg i bedre humør, det gjør at praten går lettere, mat smaker bedre og det smaker godt i seg selv. At alkohol kan ha sine dårlige sider er helt klart, men det føles fortsatt veldig "verdt det"...

Lenke til kommentar
Gode grunner til å drikke? Det er sosialt, det får deg i bedre humør, det gjør at praten går lettere, mat smaker bedre og det smaker godt i seg selv. At alkohol kan ha sine dårlige sider er helt klart, men det føles fortsatt veldig "verdt det"...

Der var det et par gode grunner, gitt :)

Nå er det mest ungdomsfylla jeg hater. Har ingenting imot folk som drikker for å ha det hyggelig sammen, men å drikke for å ruse seg, som de fleste ungdommer gjør, synes jeg virker idiotisk.

Jeg er 17 selv og har selvfølgelig smakt alkohol noen ganger, og hver eneste gang av de få gangene jeg har fått en liten munnfull av alkoholen er det like før jeg brekker meg. Det smaker så elendig at uansett hvilken mirakelrus dette stoffet gir, er det ikke verd den vonde smaken. Men det er jo helt klart individuellt for alle, men jeg skal heller være en taper som ikke drikker, enn å drikke for å være kul. Uansett, ingen drikke overgår sjokolademelk. Ingenting i verden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...