patricia Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hei! Det er snart Juleball på skolen (10 klasse) og det innebærer jo som regel fyll i limoen og alt det der. Men det jeg lurer på er om noen vet hvor mye man burde drikke før man spyr, har ikke blitt ordentlig full, bare drukket litt. Og er ikke så sykt keen på å spy foran alle sammen hvis du skjønner. noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har aldri kastet opp i fylla. Ikke av fyllesyke heller. Er inviduelt. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har et forslag. Ikke drikk! Da spyr du ikke, du dummer deg ikke ut, og du vil generellt havne i mindre trøbbel (ja, dette er et seriøst forslag) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Når du kjenner du begynner å bli full, så ikke drikk mer, men roe ned. Da pleier det å gå bra. Mange som er første gang full tenker "Jeg har det mye gøyere nå enn edru, hvis jeg drikker litt til så blir det sikkert enda gøyere". Det stemmer sjeldent, og det er når man heller slik i seg at man spyr. Hold deg i brisen-full stadiet, og om du merker du f.eks. ser dobbelt så slutt å drikke helt Drikk heller ikke for sterk drikke som sprit, o.l siden det har lettere for å komme i retur Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Spy med litt stil. Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Der sa Sono noe Eller... Gjør med stil når noen spyr, skal laste opp et bilde når jeg kommer heim Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Bare drikk øl/cider. Ikke sprit Og drikk litt om gangen, så spyr du ikke Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Det er absolutt umulig å gi en oppskrift på hvor mye du tåler før du spyr, for det er helt individuellt. Det kommer veldig an på hvor vant du er med alkohol, hva du blander sammen (3 paraplydrinker, 5 øl og 2 tequilashot=døden f.eks.) Det beste er å holde seg til en type. Altså enten dram, øl eller vin. Ikke blande alt sammen. Forresten..10.klasse? Da er dere jo knapt 15 år gamle..er det ingen voksne som skal overvære dette ballet? Endret 27. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 I og med at dette er 10. har dere vel egentlig ikke lov til å drikke i det hele tatt Men ja når du begynner å svimle, er nummen i hele kroppen og ikke klarer å snakke uten å snøvle er det på tide å slutte å vurdere å starte hjemturen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 15-åringer blir fulle av å lukte på korka uansett. Evt later de som de er fulle. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 15-åringer blir fulle av å lukte på korka uansett. Evt later de som de er fulle. Hehe ja de kan det med å ha mye morro for lite penger Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Jeg husker et eksperiment som ble gjort på en fyllefest på videregående. Noen av gutta hadde kjæreste på 15-16 år som absolutt ville ha med sine venninner også. Så vi lot dem drikke brus istedet for sprit blanda ut med brus. Og de ble akkurat like fulle som resten. Hun ene satte seg tilogmed på dass og lata som hun kasta opp. En gang før det, var de også med og drakk øl og spøy og hele pakka, så ringte noen foreldrene deres for å komme å hente dem Endret 27. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Der sa Sono noe Eller... Gjør med stil når noen spyr, skal laste opp et bilde når jeg kommer heim Vi venter spent. Ikke bland godsakene. Kommer du med pils, så drikker du pils resten av kvelden. Ikke bli frista til å ta shoots med sprit og lignende. Da går det til helvete uansett. Ikke styrt noe, og pass på å spise endel før du begynner med drikkinga. Spying kan forresten være veldig stilig. Husker jeg spydde i kryss med en kompis i 10ende... Det var tider! Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg har aldri spydd på fylla, untatt en gang. Da blandet jeg vin inn i bildet, sammen med med øl og sprit og you name it. Det kommer an på person til person. Jeg derimot, er den personen som får kraftig skallebank dagen derpå Men du er 15 år, drit i drikkingen. Eventuellt ta noe lett, eks cider, eller fiks en flaske musserende vin Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hold deg til øl. Sprit går veldig fort til hodet om man er uerfaren, og det er fort gjort å få for mye. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Drikk sakte. Når du begynner å bli svimmel så slutter du å drikke, eller drikker veldig sakte... Problem solved. Lenke til kommentar
mirgrot Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Bare øl= ikke no søl og ja limo er vanlig i 10 klasse i enkelte kretser og de fleste drikker fra de er i 9 klasse Lenke til kommentar
wûst Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Fortsatt langt fra lovlig, og med tanke på at lærerne mest sannsynlig vil være der (var der på vårt ball), går nok det litt til helvete kan man si. Lenke til kommentar
patricia Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Hei! Det er snart Juleball på skolen (10 klasse) og det innebærer jo som regel fyll i limoen og alt det der. Men det jeg lurer på er om noen vet hvor mye man burde drikke før man spyr, har ikke blitt ordentlig full, bare drukket litt. Og er ikke så sykt keen på å spy foran alle sammen hvis du skjønner. noen som har noen forslag? Takk for alle svar:D men Limo er ganske vanlig ja, og det kommer ikke til å være noen lærere der bare foresatte, men de bryr seg ikke så veldig egentlig, det har jeg hvertfall merket de 2 to årene jeg har vært med:) bare å svare videre;) Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Reaksjoner på alkohol er induviduelle, men her er noen gode tips til en uerfaern alkhol nyter -spis godt før turen, du tåler mer og blir ikke så fort dårlig (men om du skulle være uheldig å spy blir det tyngre stoff ) -hold deg til øll eventuel drikke med en alkohol styrke i den klassen, bare glem sprit. Det er SÅ lett å gå på en smell å bli langt fullere en du tror, sprit er plutselig lettdrukket og mildt etter en stund og uansett om du tror du føler deg helt fin så er det sinnsykt lett å gå på en smell med sprit om en er uerfaren med alkohol, snakker av erfaring. - Du trenger ikke drikke deg snydens, kommer ann på vekten din men vil anbefale mellom 6 og 8 øll på det nivået bare for å være på den sikre siden i tilfelle du skulle tåle lite. Har du spist godt, er frisk og fin på dagen din er sansynlighetene veldig små for at du spyr av en 6-8 øll - Ikke drikk for raskt, 6-8 øll trenger ikke gå ned på 2 timer. Husk at kroppen forbrenner alkohol hele tiden, så om du drikker saktere vil du tåle mer. I tilegg så om du drikker for raskt så vil ikke kroppen merke at den er full før det er for sent, dette er spesielt tilfelle med sprit. Mener å huske at alkohl kicker inn ca 20 minutter etter det er drukket. Å drikke for raskt er vel den vanligste alkohol smellen å gå på, tempoet har i mine øyne like mye å si som mengden, ta deg god tid, nyt drikken og vær i godt humør hele kvelden -Hold deg unna mye rusbrus. Kommer ann på hvordan kroppen din tåler sukker mengder, men det er mye lettere å spy av for mye rusbrus enn av øll, det er fordi i tilegg til alkoholen medbringer rusbrusen tonnevis av sukker og søte stoffer, tenk deg å bli dårlig av å spise for mye snop samtidig som du kan bli dårlig av alkohol. Om du syntes øll smaker helt for jævlig går det ann å drikke rusbrus/cider o.l, men ville tatt det litt roligere da ettersom kroppen kan reagere på sukkeret/søtstoffene i rusbrus. Lykke til med ballet, om du følger disse rådene og andre råd som er postet i tråden blir det nok en bra aften. Om du alikevel skulle gå på en smell er det vanlig i den alderen og det er garantert andre før deg som har gått på liknende smeller. Fortsatt langt fra lovlig, og med tanke på at lærerne mest sannsynlig vil være der (var der på vårt ball), går nok det litt til helvete kan man si. Ikke vær en sånn gledesdreper da . Begynte selv å eksprimentere med alkohol på ungsomskolen. I de aller fleste tilfelle (i alle om en følger mine gode råd )er det bare uskyldig moro. Både lærere og foreldre forventer at slikt skal skje, det skjedde i min tid (for en 6 år siden) og før det, det skjer nå, og det vil skje i framtiden. Endret 27. november 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå