Gå til innhold

Mangel på energi!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen spm om energi. ung mann på 21 år, slankt bygd.

Har trent i ca halvannet år nå, stort sett styrke og kondis. Ellers er jeg er en veldig slapp trøtt og energiløs person, aldri rastløs eller har noe overskudd på energi. Uavhenig om jeg trener eller ikke. Spiser nesten aldri godteri eller brus eller annen "sukkermat" som du blir slapp og feit av.

Kan sove til 1500 hver dag uten prob hver dag selv om jeg følger vanlige leggetider. Spiser vanlig mat og proteintilskudd, går i det siste på kreatin. Hadde det ikke vært for at jeg er pokker så sta hadde jeg aldri klart å gå opp i norm vekt.

Er det noe tilskudd jeg kan ta for å få mer energi til overs, eller er dette en lege sak?

Er det vitamin K som er bra for dette?

- ikke kaffe. det funker VELDIG bra, men får hjertebank og er sprett våken i 2 hele døgn etter en full kopp kaffe, og reparer ting i stykker.

- ikke no ulovlig dritt.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du blir ikke tjukk av sukkerholdig mat om man begrenser seg til kcal vedlikeholdsdoser... og kanskje grunnen til at du er slapp og trøtt, hvis du ikke får i deg no carbs i det hele tatt.

og hvis du er oppe i 2 dager etter en kopp kaffe så tror jeg ikke det er kjøpe-kaffe-fra-rimi du har fått i deg...

Lenke til kommentar
du blir ikke tjukk av sukkerholdig mat om man begrenser seg til kcal vedlikeholdsdoser... og kanskje grunnen til at du er slapp og trøtt, hvis du ikke får i deg no carbs i det hele tatt.

og hvis du er oppe i 2 dager etter en kopp kaffe så tror jeg ikke det er kjøpe-kaffe-fra-rimi du har fått i deg...

koffein er koffein uansett. carbs gikk jeg på mens jeg gikk opp i fettprosent, ingen forandring.

Lenke til kommentar

når du får effekt av kaffe i 2 dager så er ikke kaffe: kaffe lengre, særlig ikke når halveringstid på REIN koffein er 4 timer, så at du får effekt i 2 dager er egnetlig umulig, med mindre det er placebo, du har ikke sjekket om du muligens har sånn utmattelsessyndrom? mener det er kalt ME om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Hva er normal leggetid? Klokken 22 eller 23? Hvis du sover såpass lenge, og er slapp, burde du skjekke med lege. Det kan godt hende at du får for lite næring i deg. Men det kan også være noe som ligger litt dypere, i det mentale.

Hvis du skulle føle at det kan stemme at det ligger i det mentale: Tenk over hvordan du opplever hverdagen, og fortell det til din personlige lege :) Hvor ofte tar du initiativ til å være med andre? Er hverdagen grå og trist, uten verdi? Gidder du ikke å gjøre noe? Du trenger ikke å svare på spørsmåla her, men ta gjerne å tenk over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...