MrVilla Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hei der. Jeg har lastet ned en access db med an haug av tabeller med relasjoner i mellom. Denne skal jeg lage noen fornuftige spørringer til, men er ikke særlig flink i access. Det jeg lurte på er om dere kan anbefale noen gode bøker for dette. Det er en hel haug med bøker innenfor access, men vet ikke hvilken jeg kan bruke. Jeg bruker access 2003 og vil helst ikke ha en bok som er veldig dypgående men heller mer med eksempler og visning.... Jeg har benyttet excel til å lage oppsett ved å paste tabeller inn fra access til excel, men det er treigt Fint dersom noen har en anbefaling. Lenke til kommentar
hmi Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Vil anbefale å starte med en mindre db. Vanskelig å starte med stor db hvis du ikke har oversikt over hvordan du lager spørringer. Ville også vurdert å droppe bøker og heller bruke nettet. Googlet bare på learn access og fant blant annet denne: http://www.learnaccessnow.com/ Endret 30. november 2008 av hmi Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Du finner sånne "Access for Nybegynnere" bøker på Narvesen eller bokhandlere. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Den derre learnaccess siden virket jo ganske grei Tror jeg skal gi den et forsøk. Jeg søkte også på google, men søkte stort sett på bøker Takker! Skal også se om jeg ser den enkle "dummy" versjonen på narvesen eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå