Gå til innhold

Usikker om fremtiden..

Anbefalte innlegg

For tiden så har jeg deltid jobb hos posten, og går egentlig på Høyskole men føler at det ikke går så bra. Skal se hvordan det går med eksamene nå til jul, men hvis det går like dårlig som sist år (går opp igjen første året) så er det ikke noe for meg.

Går Y-veien Data, men er ikke motivert nok føler jeg og det er litt for mye matte.

Det jeg satser på er å få jobbe fulltid hos posten over nyttår, har en "ok" lønn på rundt 280k i året utenom natt jobbing da.

Det jeg tenker på er å jobbe og ta noen fag på siden sånn at jeg får studiekompetanse og kanskje begynne på ei Medie linje på en annen høyskole, for jeg er egentlig ganske lei av og holde på med data sånn som vi holder på nå. Har alltid likt media, film osv. Søkte egentlig på det på VGS men kom ikke inn, så jeg gikk Salg og Service og et år IKT-Driftsfag. Har nå fagbrevet i IKT så har jo noe å komme tilbake på uansett..

Men, hvis jeg ikke går på medie linje og jobber hos posten i stedet foreksempel. Er 280k +- i året en ok lønn å leve på? Burde jeg finne jobber som tar i bruk IKT fagbrevet mitt sånn at jeg tjener bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For tiden så har jeg deltid jobb hos posten, og går egentlig på Høyskole men føler at det ikke går så bra. Skal se hvordan det går med eksamene nå til jul, men hvis det går like dårlig som sist år (går opp igjen første året) så er det ikke noe for meg.

Går Y-veien Data, men er ikke motivert nok føler jeg og det er litt for mye matte.

Det jeg satser på er å få jobbe fulltid hos posten over nyttår, har en "ok" lønn på rundt 280k i året utenom natt jobbing da.

Det jeg tenker på er å jobbe og ta noen fag på siden sånn at jeg får studiekompetanse og kanskje begynne på ei Medie linje på en annen høyskole, for jeg er egentlig ganske lei av og holde på med data sånn som vi holder på nå. Har alltid likt media, film osv. Søkte egentlig på det på VGS men kom ikke inn, så jeg gikk Salg og Service og et år IKT-Driftsfag. Har nå fagbrevet i IKT så har jo noe å komme tilbake på uansett..

Men, hvis jeg ikke går på medie linje og jobber hos posten i stedet foreksempel. Er 280k +- i året en ok lønn å leve på? Burde jeg finne jobber som tar i bruk IKT fagbrevet mitt sånn at jeg tjener bedre?

Hadde akkurat samme opplevelsen som deg med Data ingeniør studiet mitt. Klarte alle datafagene på rekke og rad med ok karakterer i de fleste av disse. Men manglet motivasjon til å sitte å studere realfag. Hoppet derfor av og jobbet deltidsjobber mens jeg pønska på hva jeg ville gjøre med livet. Heldigvis klarte jeg å få meg et innsmutt i databransjen via en deltidsjobb. Bestemte meg derfor for å gjøre meg ferdig med utdannelse mens jeg jobbet deltid. Fant ut at man kunne få tatt bachelor i Informatikk fra høgskolen i sør-trønderlag desentralisert over nettet. Siden jeg hadde så mange datafag fra før av så fikk jeg godkjent en drøss av disse på denne utdannelsen. På dette studiet får man like fullt en bachelor innen Informatikk(og stort sett samme jobber og lønn åpner seg opp), men uten å få alle realfagene dataingeniøren krever. I tillegg så har vi en mye større datadel på min utdannelse enn på data ingeniøren da vi kun har 180sp med slike fag, følte ingeniøren var mest for folk som har anlegg for å jobbe med tunge algoritmer og slikt. Jeg fikk meg allerede før jeg var ferdig en ok betalt datajobb, så papirene var først og fremst for å kunne bytte jobb(ha flere mulighter) om man vil videre i livet. Stå på og tenk deg godt om du kunne tenke deg å jobbe på type posten jobb resten av livet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...