indietrash Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 ja vi trenger vel en slik tråd óg så hva hører dere på av "outsider" musikk? noen av mine favorittband: *luhn Mr. Bungle 4volt Burzum Boris Merzbow The Shaggs Fantômas Peter Wright Kreatiivmootor Tomahawk Unexpect Sunburned Hand of the Man Mirrorthrone Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Sleepytime Gorilla Museum kan vel passe inn her Ikke på noen måte like ekstremt som f.eks Merzbow, og ikke minst The Shaggs Av de du har listet opp er det stort sett bare Mr. Bungle jeg har hørt litt på. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Er det muligheter for å spørre hva "outsider musikk" er? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Outsider_music Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Når jeg hører "otsider" tenker jeg mer på artister som Daniel Johnston eller Tiny Tim eller andre sære folk rock artister. Daniel Johnston: Tiny Tim: http://www.youtube.com/watch?v=c71RCAyLS1M Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Så dette er slik "new age" greier. Jaja, takk for meg.... Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Når jeg hører "otsider" tenker jeg mer på artister som Daniel Johnston eller Tiny Tim eller andre sære folk rock artister. Daniel Johnston: c71RCAyLS1 Tiny Tim: http://www.youtube.com/watch?v=c71RCAyLS1M Daniel Johnston er nydelig! men jeg tenkte mer på bråkete eksperimentalmusikk generelt sett, ikke bare outsider musikk. Johnston er per min veldig uklare definisjon litt for rolig, melodiøs osv til å passe inn her. men for all del - jeg digger Johnston. for en smerte! vakker musikk og, ja. Tiny Tim har sine moments. jeg liker en del av musikken, men det er ikke noe jeg hører på i lengda. Så dette er slik "new age" greier. Jaja, takk for meg.... nei. ikke egentlig. men takk til deg. dersom du er så genrélåst at du faktisk misliker all musikk som er avant-garde / noise / ambient / drone / etc - så forteller det meg at du ikke er et veldig stort tap for denne debatten uansett. makan. som om du har hørt all musikk innenfor avant-garde / noise / ambient / drone / etc. som om du i det hele tatt har hørt én av artista jeg lister opp. bare tull å komme med slike utsagn. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550280 Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) The Shaggs Tusen, tusen takk! For et par uker siden holdt jeg på å bli gal, jeg hadde glemt navnet på dette bandet, og klarte ikke å finne det igjen. Bra tråd, bra tiltak Dokumentarfilmen om Daniel Johnston (husker ikke navnet) er fascinerende greier, for å fortsette på den OTen. Kan bidra med et band jeg fant i en annen tråd her, sjekket ut, og endte opp med å like veldig godt: Ariel Pink's Haunted Grafitti. En slags avantgarde/drone-pop. Endret 28. november 2008 av svinepelz Lenke til kommentar
drcscape Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Wildildlife http://www.myspace.com/wildildlife Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Daniel Johnston er nydelig! men jeg tenkte mer på bråkete eksperimentalmusikk generelt sett, ikke bare outsider musikk. Johnston er per min veldig uklare definisjon litt for rolig, melodiøs osv til å passe inn her. men for all del - jeg digger Johnston. for en smerte! vakker musikk og, ja. Tiny Tim har sine moments. jeg liker en del av musikken, men det er ikke noe jeg hører på i lengda. Enig. Men for å svare på det du egentlig spør om, prøv The Residents: http://www.youtube.com/watch?v=SFHSYJgBIEk Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Drone: Sunn O))) Avant-Garde: Arcturus, Diablo Swing Orchestra, Sigh Noise/ambient: Stalaggh, Merzbow Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 *shels Rosetta Year of No Light Minsk Mouth of the Architect Callisto Burst That about does it. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Drone: Sunn O)))Avant-Garde: Arcturus, Diablo Swing Orchestra, Sigh Noise/ambient: Stalaggh, Merzbow Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Har hørt på siste liveskiva til Sunn O))) sammenhengende siden den kom ut. Begynner å ta på. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 [husker ikke navnet på] Dokumentarfilmen om Daniel Johnston The Devil and Daniel Johnston. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Kayo Dot Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Kan kanskje ta litt tid å komme seg inn i musikken, men hvis du gir dem en sjanse vil du neppe angre. Endret 29. november 2008 av Uin Viel Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Boris With Merzbow - Sun Baked Snow Cave Rart at ingen har nevnt denne skiva enda, Merzbow alene er ikke helt min greie men albumene med Boris er faktisk veldig gode. Sammarbeidsplaten mellom Sunn O))) og Boris, Altar er også verdt å nevne. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Glimrende tråd a gitt! Digger slik musikk, spesielt Drone og Dark Ambient! Alle fans av Noise/Ambient MÅ sjekke ut Burning Star Core! Lenke til kommentar
Bata Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 COIL COIL CIOKLC LLOLOL COIL. COIL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå