Scrat78 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Sitter på et gammelt treskeverk av en PC, men PC', må holde litt til før jeg har mulighet til kjøpe en ny. Inni pc'n er det vanvittig mye støv. Hovedkortet er dekt av et lag, samt rundt vifte på CPU'en er det mye. grafikk kort og lydkort har et tykkt lag på seg. Medfører dette noe reel fare ? Tenker da på brann. Hvordan renser evt man dette på best mulig måte ? Har tenkt litt på å kjøpe en boks med komprimert luft og blåse det rent, eller skaper dette for mye statisk elektrisitet ? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Støv er ikke postivt mtp temperatur og da kan det også gå utover ytelsen. Det at maskinen begynner å brenne skjer nok ikke, men det er ikke helt utelukket heller, så absolutt anbefalt å rense PCen for støv iblant. Luft på boks er det flere som bruker, så jeg tror ikke at du vil ødelegge noe med det (noen som har brukt det kan vel si noe i denne tråden), mens jeg pleier å bruke q-tips til å ta bort støvet med, funker fint her Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Med ein temperatur opp i 60-80ºC og masse tørt støv kan antenning bli eit faktum ja, men sjansen er liten. Skru den opp og fjern støvet, det har PC-en godt av. Du kan ta den med ut og blåse med luft ja, men du må sikkert bruke ei fille eller noko sånt for å få vekk alt. Statisk elektrisitet er ein trussel for elektronikk, men det er svært sjeldan at hardware blir skada som følge av det. Lenke til kommentar
Scrat78 Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Takker for gode svar Det var godt å høre at de skal mye til før det tar fyr, har vært litt engstelig for det. Blir godt å få renset maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå