KjetilV Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hei. Jeg sitter og tenker litt over at jeg ønsker meg en stasjonær datamaskin. Kjøpte en bærbar for et år siden, men begynner å bli litt lei den relativt dårlige ytelsen. Har ingen planer om å kjøpe akkurat nå, men kanskje en gang etter jul. Det jeg egentlig lurte på var hva man kan forvente av maskinvareutviklig i løpet av de 2 neste år? Er det f.eks. en ny CPU-type med spesiell superrask teknologi som ventes? Blir SSD vesentlig billigere i løpet av de neste 2 år? Hva kan vi forvente?! Burde jeg vente 1-2år med ny stasjonær PC, eller kan jeg lige godt kjøpe i Januar? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Utviklingen går alltid fremover, så nærmest uansett hva du kjøper, så vil det i 95% av tilfellene komme noe bedre / raskere om 1-2 år. Da vil jeg si at det er like greit å kjøpe etter jul. Personlig, så hadde jeg ventet på Phenom 2, men om man skal alltid sitte og vente på neste generasjon med maskinvare så vil man aldri få kjøpt noe. Jeg ser ikke noe revolusjonerende komme i veldig nær tid, så du kan like gjerne kjøpe nå, men det som er verdt å tenke på er at man bør kjøpe "bang for buck" komponenter og heller oppgradere for nye "bang for buck" om en stund, enn å kjøpe noe veldig dyrt med en gang som kanskje blir faset ut om ikke så veldig lenge. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det er ingen dårlig ide og vente på Phenom 2, utpå vinteren/våren tror jeg det kommer noe nytt fra ATI og som visst skulle bli meget bra, hvis de følger samme trenden som de har gjort med 48xx serien kan det bli meget bra. Ellers så er det ikke mye som skal forandre seg i nær fremtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå