kinag Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Hei, I går tok jeg meg en tur til en venn, og han snakket om at pc'en hans lagget når han spilte spill etc. Jeg foreslo at han burde oppdatere skjermkort driveren siden han ikke hadde gjort dette på en ganske så lang stund. Jeg slettet hans skjermkort drivere fra add & remove programs (som nvidia foreslår) og det gikk jo greit. Vi installerte nye drivere og skjermen blinket. Maskinen restartet seg, og vi fikk BSOD, driver_corrupted_mmpool også sto detn ederst: dumping physical memory. Vi fikk startet opp i safe mode og avinstallert driveren (til og med rollback et par dager). Alt fungerer uten skjermkort driver, men da vi prøvde å installere eldre drivere fra nvidia og 3dguru fikk vi bare en svart skjerm og skjermen blinket (lyset på skjermen altså). Jeg har aldri vært borti dette før da jeg hele tiden oppdaterer skjermkort driver på min datamaskin hjemme, og aldri har hatt problemer med det. Vi formaterte maskinen, og kjørte windows update som også la inn en skjermkort driver. Nå har vi testet 94.42 (eller noe sånt) driveren og maskinen kommer til windows med svart bakgrunn og en musepil. Musepilen viser at den jobber, så tar det litt tid før skjermen skrur seg av og maskinen starter på nytt.. Continous booting rett og slett. Hva kan feilen være? jeg vil gjerne få fikset dette da jeg føler meg ansvarlig i og med at jeg rådet han til å oppdatere driveren.. Skjermkortet heter XFX Geforce 7950gx2. PS: Maskinen har en 600W PSU så strøm burde ikke være problemet.. PS2: Maskinen fungerte i 2 år uten problemer, så dette er noe som har dukket opp nå nylig. Moderkortet er: Asus Socket 775 P5B Endret 27. november 2008 av kinag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå